Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... med-devils
Tungt om det händer
Tungt om det händer
Djurgårdens IF
Vad händer med Tim Sandberg i Vita Hästen? Har DIF ingenting att göra med han längre?
Såg honom i för Hästen några riktigt viktiga och svåra matcher i vintras, Han kanske kan bli ett alternativ till Owuya i framtiden?
Såg honom i för Hästen några riktigt viktiga och svåra matcher i vintras, Han kanske kan bli ett alternativ till Owuya i framtiden?
Enligt Wesslans agent så skriver han på för NHL idag, dock förtäljer han inte vilken klubb det gäller:
http://www.hockeykanalen.se/1.1624183/2 ... lart_i_dag
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ok, då får vi alltså 1.6 miljoner (tillfaller allt verkligen DIF här? Juniorklubb? Skatt?), samt att Wesslaus nya lön på ca 120.000 / månad (mellan 100-130.000 har jag hört den låg på så 120 låter rimligt) lämnar oss med ca 3 miljoner att lösa vår målvaktssituation med. Tellan skulle nog vilja ha ca 200-250K för sina insatser, men jag hoppas man försöker locka Daniel Larsson i första hand.Edin skrev:Enligt Wesslans agent så skriver han på för NHL idag, dock förtäljer han inte vilken klubb det gäller:
En annan fråga, hur är det med Engqvist, får vi pengar för honom när han sticker över trots att han står under kontrakt med Montreal och är utlånad? Låter ju inte så troligt kanske. Fast tyckte det lät lika osannolikt att svenska klubbar skulle få ersättning även om en spelare inte är kontrakterad.
"NHL-avtalet-daniel- skrev: En annan fråga, hur är det med Engqvist, får vi pengar för honom när han sticker över trots att han står under kontrakt med Montreal och är utlånad? Låter ju inte så troligt kanske. Fast tyckte det lät lika osannolikt att svenska klubbar skulle få ersättning även om en spelare inte är kontrakterad.
En sak som påverkar lagbygget, och som är nytt för i år, är att det finns ett NHL-avtal som reglerar övergångar mellan Elitserien och NHL. Avtalet innebär kortfattat att Djurgården får ersättning för alla spelare som går från klubben till NHL, oavsett om de har kontrakt eller inte. Avtalet innebär också att spelare som har kontrakt kan välja att lämna klubben fram till och med den 15 juni. Spelare som väljs i NHL-draften i slutet av juni kan dock lämna Djurgården för spel i NHL ända fram till den 15 augusti."
Hur det blir med Enqvist vet jag dock inte. NHL-avtalet är ju nytt för i år och jag vet inte hur det var utformat när han kritade på för Montreal. Ska vi ha några pengar borde vi redan ha fått dom, eftersom att han var utlånad.
- -daniel-
Ja, det är ju just frågan. Tror inte DIF får något kapital av Montreal eftersom han i praktiken varit ägd av NHL-klubben innan avtalet skrevs på. Låter väldigt märkligt annars.Edin skrev: Hur det blir med Enqvist vet jag dock inte. NHL-avtalet är ju nytt för i år och jag vet inte hur det var utformat när han kritade på för Montreal. Ska vi ha några pengar borde vi redan ha fått dom, eftersom att han var utlånad.
Annat nu. "Drömscenariot" annars är ju att Riddarn kritar på för något NHL-lag också och att vi således får ytterligare 1.6 miljoner att lösa våra målvaktsbekymmer med. Iofs ser jag gärna att Riddarn stannar (kanske t.om som förstamålis, om vi skaffar en vettig backup) men skall han sticka vore det ju utmärkt med NHL...
Börjar närma sig 6 på morgonen i dem städer där det ryktas att Wesslau hamnar så borde inte dröja så många timmar innan besked kommer
Tror du Daniel har missuppfattat hur pengarna ska delas upp dom 1.6 miljonerna ska delas upp mellan Djurgården som ska få hälften eftersom han spelat två säsonger här. Sen den andra häflten ska delas upp mellan Borås och sen Almtuna eller Malmö vet inte riktigt vilket lag han tillhörde den säsongen. Angående Ridderwall har du rätt där ska vi ha alla 1.6 miljoner.-daniel- skrev:Ja, det är ju just frågan. Tror inte DIF får något kapital av Montreal eftersom han i praktiken varit ägd av NHL-klubben innan avtalet skrevs på. Låter väldigt märkligt annars.Edin skrev: Hur det blir med Enqvist vet jag dock inte. NHL-avtalet är ju nytt för i år och jag vet inte hur det var utformat när han kritade på för Montreal. Ska vi ha några pengar borde vi redan ha fått dom, eftersom att han var utlånad.
Annat nu. "Drömscenariot" annars är ju att Riddarn kritar på för något NHL-lag också och att vi således får ytterligare 1.6 miljoner att lösa våra målvaktsbekymmer med. Iofs ser jag gärna att Riddarn stannar (kanske t.om som förstamålis, om vi skaffar en vettig backup) men skall han sticka vore det ju utmärkt med NHL...
Angående Enqvist tror jag nog inte att Djurgården får några pengar eftersom att nhl avtalet inte gällde när dom skrev kontrakt med honom. Men man kan ju alltid hoppas..
Alltså det nya nhl avtalet innebär att nhl klubben ska betala ut 1.6 miljoner som sen ska delas upp mellan dom klubbar som spelaren har representerat dom fyra senaste säsongerna.
- -daniel-
Har ställt frågan minst 3 gånger men ingen har haft något svar så tack för klargörandet. Då ser ju situationen med ersättningen från Gustaf inte sådär jättestrålande ut...Birden skrev:
Tror du Daniel har missuppfattat hur pengarna ska delas upp dom 1.6 miljonerna ska delas upp mellan Djurgården som ska få hälften eftersom han spelat två säsonger här. Sen den andra häflten ska delas upp mellan Borås och sen Almtuna eller Malmö vet inte riktigt vilket lag han tillhörde den säsongen.
Vilket jävla sattyg till avtal!-daniel- skrev:Har ställt frågan minst 3 gånger men ingen har haft något svar så tack för klargörandet. Då ser ju situationen med ersättningen från Gustaf inte sådär jättestrålande ut...Birden skrev:
Tror du Daniel har missuppfattat hur pengarna ska delas upp dom 1.6 miljonerna ska delas upp mellan Djurgården som ska få hälften eftersom han spelat två säsonger här. Sen den andra häflten ska delas upp mellan Borås och sen Almtuna eller Malmö vet inte riktigt vilket lag han tillhörde den säsongen.

Vafan ska Malmö ha stålar för? Där var han ju bara kritiserad och ej önskvärd! Blodsugare...
Det var han ju här med för inte så länge sen.Edin skrev:Vilket jävla sattyg till avtal!-daniel- skrev:Har ställt frågan minst 3 gånger men ingen har haft något svar så tack för klargörandet. Då ser ju situationen med ersättningen från Gustaf inte sådär jättestrålande ut...Birden skrev:
Tror du Daniel har missuppfattat hur pengarna ska delas upp dom 1.6 miljonerna ska delas upp mellan Djurgården som ska få hälften eftersom han spelat två säsonger här. Sen den andra häflten ska delas upp mellan Borås och sen Almtuna eller Malmö vet inte riktigt vilket lag han tillhörde den säsongen.![]()
Vafan ska Malmö ha stålar för? Där var han ju bara kritiserad och ej önskvärd! Blodsugare...
Kommentar från jansson
Ekman blir det djurgården för han?
Sportbladet: Tomas Ros: Ja, han är klar. Nisse vill dock ligga lågt ett tag till. Han har en bra anledning till att ligga lågt.
Vad ska man tro?
Sportbladet: Tomas Ros: Ja, han är klar. Nisse vill dock ligga lågt ett tag till. Han har en bra anledning till att ligga lågt.
Vad ska man tro?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- Remy Lebeau
Är han inte klar flyger jag hem till Stockholm och står i aik's klack iklädd DIF-souvenirer under deras premiär.Bjurre skrev:Kommentar från jansson
Vad ska man tro?
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Lite skillnad att bli kritiserad för sina returer på diverse forum än att ha en hel ledning som kastar tonvis med skit varenda träning, eller?Bobban skrev: Det var han ju här med för inte så länge sen.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Ossi Väänänen klar för Jokerit.