Silly season
- Ritterwand
-
- Ritterwand
Visst är det utfyllnad, men intetsägande vet jag inte om värvningen är. Tycker att den säger rätt mycket om klubbens ambitionsnivå och ekonomiska muskler. Hade nog hellre sett att man plockat hem Christian Sjögren eller behållit Krisse om man bara letade efter lite kanonmat.jensa öhling skrev:En intetsägande värvning. Vi behöver en målskytt. Nu fick vi väl en utfyllnadsspelare känns det som.
-
ja, hellre Kristoffersson känns det som. Ask är ju inte ens en av de största stjärnorna i Norges lag vad det verkar som. Googlade lite och han nämns knappt i artiklar om Norges VM-lag. Misslyckade tidigare elitserie-spelare som Vikingstad och våra gamla floppar Myrvold och Jakobsen är större namn och spelar i förstafemman till skillnad från denne Ask.
Men han lirar väl gratis.
Men han lirar väl gratis.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4225 http://www.vif.no/spiller_view.php?ad_i ... dType_id=4 tror den killen skulle kunna vara nåt.. gjorde mest poång i junior-VM 2004/2005
Dif forever!!
[quote= Visst är det utfyllnad, men intetsägande vet jag inte om värvningen är. Tycker att den säger rätt mycket om klubbens ambitionsnivå och ekonomiska muskler. Hade nog hellre sett att man plockat hem Christian Sjögren eller behållit Krisse om man bara letade efter lite kanonmat.[/quote]
Asså problematiken är ju den att Larsson varit ute och skrivit att säsongens målsättning är övrehalvan av tabellen. Om det är tänkt att en Norman av den kalibern skall ersätta Thoresen kan man undra vilken världsuppfattning delar av styrelsen sitter inne på.
Det luktar "Erik Ryman kvalite" om denna nya norrman om ni frågar mig. Det är ta mig tusan bättre att satsa på juniorer än på dyrare utfyllnadsspelare från utlandet.
Hade för övrigt också helre behållit Kristoffersson än tagit i denna nya gutt...
Asså problematiken är ju den att Larsson varit ute och skrivit att säsongens målsättning är övrehalvan av tabellen. Om det är tänkt att en Norman av den kalibern skall ersätta Thoresen kan man undra vilken världsuppfattning delar av styrelsen sitter inne på.
Det luktar "Erik Ryman kvalite" om denna nya norrman om ni frågar mig. Det är ta mig tusan bättre att satsa på juniorer än på dyrare utfyllnadsspelare från utlandet.
Hade för övrigt också helre behållit Kristoffersson än tagit i denna nya gutt...
Du verkar visst fortfarande inte greppa det faktum att styrelsen inte skött sitt jobb ordentligt. När man lägger en budget räknar man alltid på lite sämre inkomster bara för att vara på den säkra sidan. Haken här var väl snarast att man budgeterat med ett publiksnitt som vi inte varit i närheten av. Bara där har du ett första gravt fel.Stambert skrev:Tänk dig att du väntar på skatteåterbäringen (NHL-pengar) i juni och planerat att lägga den på en resa (förstärkningar). Men i april får du kicken från jobbet vilket gör att dina inkomster minskar (vikande publiksiffror) så att du inte kan betala dina löpande räkningar. Åker du då fortfarande på resan och skiter i att betala hyran?Kall-El skrev:Hmmm det var just det som var grejen, de var inte budgeterat att dessa spelare skulle försvinna och därför skulle pengarna gå till att förstärka laget oavkortat. Detta nämndes t ex för tidningar i media och tja den enda slutsats jag kan dra av detta är:
1. Man spenderade stålarna på crap
2. Man beslutade sig för att "spara stora delar av pengarna", men ge faan i att tala om detta för fansen som utlovades förstärkningar.
Vet inte riktigt vilket av dessa alternativ som är värst en inkompent scoutingverksamhet eller att det inte verkar vara något problem att slänga ur sig en vit lögn lite då och då...
Budget var liksom redan i hamn innan dessa pengar flöt in.
Tappar två backar till NHL och ersättarna blev Ryman, Björck och Lamberg. Oavsett vad som är sanningen i denna soppa kunde / borde detta skötts betydligt bättre!
Det blir bara så pinsamt när någon som helt saknar koll på ekonomi uttalar sig i ekonomiska frågor. En budget är en budget, hur den sedan faller ut är många gånger något helt annat.
Att sedan med vetskap om att man lagt en allt annat än realistisk budget ändå väljer att gå ut och säga att de pengar man fått in från NHL skall spenderas på spelare gör agerandet ännu märkligare. Detta uttalande gjordes också i ett skeende då man ville kränga så mycket säsongsplåtar som möjligt.
Jag hade köpt det faktum att man behövde spara stålarna för att täcka svarta hål i ekonomin, men då skall man ta mig tusan gå ut och tala om detta och inte gå ut med löften om nya spelare som man sedan inte kan hålla.
Med de fakta som finns tillhanda kan jag endast dra slutsatsen att styrelsen har valt att måla upp en bild som varit ganska långt ifrån verkligheten. Varför man valde att göra detta kan endast inblandade personer svara på. Tyvärr verkar det dessutom som att dessa försök fortsätter även inför kommande säsong. Titta på de spelare vi har i dagens trupp. Är det verkligen någon som tror att de kommer att räcka tll för en placering topp 6?
Avslutningsvis; Jag har tillräckligt stora kunskaper för att klara av att läsa av ett budgetförslag och se om det är realistiskt eller inte...
jensa öhling--->Så dålig var ju i och för sig inte Vikingstad.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1662
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1662
-
Usch, Krisse bidrog verkligen inte med mycket senaste säsongen. Han är verkligen en spelartyp som känns förlegad. En Ölvestad utan handleder och tog mest klumpiga utvisningar.
Nä, jag vill tillbaks till en roligare hockey än vad han står för. Det känns som om ledningen också bestämt sig för att ha mera lirare och göra sig av med "Luleå-sjukan" som Wikegård prioriterade. Bök & stök-spelare som mest gnetade sönder spelet i sarghörnen.
Visst, hans spelartyp är livsviktig i ett lag, men jag tycker spelare som Ölvestad, Oduya och Mathias Tjärnquist står för tuffhet, men på en helt annan nivå än Krisse.
Nä, jag vill tillbaks till en roligare hockey än vad han står för. Det känns som om ledningen också bestämt sig för att ha mera lirare och göra sig av med "Luleå-sjukan" som Wikegård prioriterade. Bök & stök-spelare som mest gnetade sönder spelet i sarghörnen.
Visst, hans spelartyp är livsviktig i ett lag, men jag tycker spelare som Ölvestad, Oduya och Mathias Tjärnquist står för tuffhet, men på en helt annan nivå än Krisse.
- Ritterwand
Du har helt rätt men jag tror inte att vi får speciellt mycket roligare hockey med Morten Ask i laget jämfört med Krisse eller Sjögren.fd skuggan skrev:Usch, Krisse bidrog verkligen inte med mycket senaste säsongen. Han är verkligen en spelartyp som känns förlegad. En Ölvestad utan handleder och tog mest klumpiga utvisningar.
Tycker för övrigt (med hänvisning till Kall-Els inlägg tidigare) att det luktar mer Andrejs Ignatovics eller Ryan Savoia än Ryman om den här värvningen, men vi får väl se.
MEN VA FAN. GE GRABBARNA EN CHANS OCH LÅT DOM GÖRA DET DOM ÄLSKAR INNAN NI DÖMER DOM, LÅT DOM SPELA HOCKEY SÅ FÅR VI SE VART DET GÅR.
Jag skiter i om ni inte tycker att dom håller "Kristofferssons" klass. Morten är ingen utfyllnadsspelare, såna skriver man bara 1-årskontrakt med. Morten är en del av lagbygget.
Så inget mera gnäll
Jag skiter i om ni inte tycker att dom håller "Kristofferssons" klass. Morten är ingen utfyllnadsspelare, såna skriver man bara 1-årskontrakt med. Morten är en del av lagbygget.
Så inget mera gnäll

-
Pepp91// det är just det du skriver som gör en orolig. Ask kanske vore okej som utfyllnad, men inte en kille man bygger laget kring vilket det faktum att man signar honom redan i maj och skriver tvåårskontrakt med visar.
Jag tycker bara jag är realistisk när jag anser att vi, tillsammans med Mora, Skellefteå och Malmö är seriens just nu klart sämsta lag.
Jag tycker bara jag är realistisk när jag anser att vi, tillsammans med Mora, Skellefteå och Malmö är seriens just nu klart sämsta lag.
Håller inte med. Laget fungerar som en enhet, klagar man på en spelare klagar man på alla,spelare,tränare etc. Vi har tillräckligt bra spelare i laget som kan och förhoppningsvis kommer på en 6:e plats i tabellen.
"Kedjan är inte starkare än den svagaste länken", så det är bara onödigt att göra kedjan svagare än den egentligen är med att skriva en massa negativt skitsnack. Dessutom behöver man inte ge upp före säsongen startar.
"Kedjan är inte starkare än den svagaste länken", så det är bara onödigt att göra kedjan svagare än den egentligen är med att skriva en massa negativt skitsnack. Dessutom behöver man inte ge upp före säsongen startar.

Lite nyfiken fråga. Kan du inte bara gå in och tala om på vilka punkter vi blivit så mycket bättre jämfört med förra säsongen så att vi skulle ha chansen på en 6:te plats?Pepp91 skrev:Håller inte med. Laget fungerar som en enhet, klagar man på en spelare klagar man på alla,spelare,tränare etc. Vi har tillräckligt bra spelare i laget som kan och förhoppningsvis kommer på en 6:e plats i tabellen.
Bara för att ta ett exempel har vi tappat 48 mål jämfört med förra säsongen och ersatt detta med 9 elitmål. Vi var inte direkt starka målspottare förra säsongen och inte ser det bättre ut inför kommande säsong om ni frågar mig.
Kall el--> Jag skulle nog säga att årets trupp har betydligt större potential än truppen 05/06. Därmed inte sagt att det kommer att gå bättre 06/07. Det kan lika gärna bli kvalserien som slutspel nästa säsong.
Thomas Johansson kommer att bli oerhört viktig för defensiven och sedan skall det vad jag förstått värvas en back till (hoppas att det inte blir slovenen utan något lite säkrare kort).
Sedan får väl vi se vad bl.a Danielsson, Hörnqvist, Ribbenstrand, Larsson, Persson, Umicevic och Thörn kan hitta på.
Thomas Johansson kommer att bli oerhört viktig för defensiven och sedan skall det vad jag förstått värvas en back till (hoppas att det inte blir slovenen utan något lite säkrare kort).
Sedan får väl vi se vad bl.a Danielsson, Hörnqvist, Ribbenstrand, Larsson, Persson, Umicevic och Thörn kan hitta på.