Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Men ge er. Som sagt, Zigomanis skötte sig väl de matcher han spelade och han var en exceptionell tekare, ingen tvekan. Men annars var han högst medioker, spelade som Tjärna gjorde innan han fick beröm i slutspelet. Vad sades om Tjärna innan typ match 5 i semin? Jo, alla var besvikna. Så spelade Zigomanis, lägg där till att han är mycket långsammare.
Tycker det är positivt att Janne Järlefeldt säger att vi "ska ha en riktigt bra back", känns som att det kommer lösa sig då, vare sig om det blir Tjärna Sr, Ossi eller S. Kronwall eller någon annan.
Tycker det är positivt att Janne Järlefeldt säger att vi "ska ha en riktigt bra back", känns som att det kommer lösa sig då, vare sig om det blir Tjärna Sr, Ossi eller S. Kronwall eller någon annan.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ziggy är en fullgod andracenter! Vem annars ska ta defensiven i andrakedjan? Josef? Då ser jag hellre att han gnuggar med Tim och Cehlin.
Säg den glädje som varar
Järlefelt: Vi saknar två stycken forwards till förstakedjanDIF_Soldier skrev:Ziggy är en fullgod andracenter! Vem annars ska ta defensiven i andrakedjan? Josef? Då ser jag hellre att han gnuggar med Tim och Cehlin.
DIF_Soldier: Ziggy är en fullgod andracenter!
= DIF behöver ingen andracenter.
Alla ni som vill ha kvar Zigomanis i laget, menar ni på fullt allvar att DIF ska tacka nej till stjärnor som Nilson, Ekman, Hannula och fan vet vad det ryktats om eftersom vi ska satsa på en skadad kanadensare som gjorde 11 poäng på 32 matcher men som var grym på att teka?
Tråkigt att Zigomanis inte får förlängt, hade hoppats på det.
Men beskedet var dock inte oväntat.
Nu ska det bli intressant att se vilka vi lyckas värva.
Jag ställer mig faktiskt lite smått tveksam till alla dessa juniorer. Är det meningen att Norman och Söder ska hålla över 55 omgångar + slutspel?
Som det ser ut nu så saknar vi 2 forwards för att ha en full trupp. Går någon sönder eller att Falk får agera back så står vi där utan valmöjligheter i princip. Hade varit bra mycket bättre att värva ytterligare en forward som håller en relativt hög klass.
Nu har vi förvisso varit lite bortskämda i år med vår breda trupp, men faktum var att det var bredden som tog oss till final. Ser gärna att 3 forwards plockas in därför, men dessvärre så finns det nog inte intresse eller ekonomi för det. Hoppas att Norman och Söder håller för 55 omgångar, annars sitter vi i skiten.
Jag ställer mig faktiskt lite smått tveksam till alla dessa juniorer. Är det meningen att Norman och Söder ska hålla över 55 omgångar + slutspel?
Som det ser ut nu så saknar vi 2 forwards för att ha en full trupp. Går någon sönder eller att Falk får agera back så står vi där utan valmöjligheter i princip. Hade varit bra mycket bättre att värva ytterligare en forward som håller en relativt hög klass.
Nu har vi förvisso varit lite bortskämda i år med vår breda trupp, men faktum var att det var bredden som tog oss till final. Ser gärna att 3 forwards plockas in därför, men dessvärre så finns det nog inte intresse eller ekonomi för det. Hoppas att Norman och Söder håller för 55 omgångar, annars sitter vi i skiten.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Mycket väl talat.Stambert skrev: Alla ni som vill ha kvar Zigomanis i laget, menar ni på fullt allvar att DIF ska tacka nej till stjärnor som Nilson, Ekman, Hannula och fan vet vad det ryktats om eftersom vi ska satsa på en skadad kanadensare som gjorde 11 poäng på 32 matcher men som var grym på att teka?
Vill dessutom hävda, som någon annan i tråden också gjorde, att snacket och myten om hans EXTREMA defensiva färdigheter är någon form av försvarsmekanism från folk som verkligen vill att han ska vara bra för att han är en sån skön snubbe.
DIF kommer nästa säsong att ha följande 11 mycket etablerade forwards:sthlm_dif skrev:Tråkigt att Zigomanis inte får förlängt, hade hoppats på det.
Kristofer Ottosson
Nichlas Falk
Mathias Tjärnqvist
Jimmie Ölvestad
Christian Eklund
Tim Eriksson
Patrick Cehlin
Marcus Krüger
Jacob Josefson
Okänd forward
Okänd forward
Utöver detta kommer Daniel Brodin, Arvid Strömberg, John Norman och Stefan Söder att slåss om EN forwardsplats om alla är friska.
Ska vi ha en juniorverksamhet, så får vi nog se till att matcha in juniorerna i laget också. Annars är det lika bra att lägga ned skiten och värva ihop ett lag á la LHC.
Sen fattar jag inte vad du menar med att vi står utan valmöjligheter. Det är väl rätt så normalt att man behöver ta in juniorer vid skador. Skillnaden mellan oss och andra lag är att vi har bra juniorer att ta in i laget.
Visst ska juniorerna få spela mycket, det är dom som är vår framtid. Men Norman, Söder och Strömberg är alla tre väldigt oprövade i elithockeysammanhang, och att en eller två av dessa ska vara ordinarie under hela säsongen är lite skrämmande ändå. Visst kan det bli grymt, men det kan likväl bli en svag länk i laget.Stambert skrev:DIF kommer nästa säsong att ha följande 11 mycket etablerade forwards:
Kristofer Ottosson
Nichlas Falk
Mathias Tjärnqvist
Jimmie Ölvestad
Christian Eklund
Tim Eriksson
Patrick Cehlin
Marcus Krüger
Jacob Josefson
Okänd forward
Okänd forward
Utöver detta kommer Daniel Brodin, Arvid Strömberg, John Norman och Stefan Söder att slåss om EN forwardsplats om alla är friska.
Ska vi ha en juniorverksamhet, så får vi nog se till att matcha in juniorerna i laget också. Annars är det lika bra att lägga ned skiten och värva ihop ett lag á la LHC.
Sen fattar jag inte vad du menar med att vi står utan valmöjligheter. Det är väl rätt så normalt att man behöver ta in juniorer vid skador. Skillnaden mellan oss och andra lag är att vi har bra juniorer att ta in i laget.
Jag räknar inte med att Falken spelar forward, honom ser jag som en back i grundserien. Ragge lär ju vara skadad under minst 25% av säsongen, det tar jag nästan för givet. Sen lär vi få möta andra skador på backar, så Falken lär få spela mycket back.
Våra juniorer ska få spela, det råder det inget tvivel om. Men det hade gett en tryggare känsla om dom sakta men säkert matchades in i laget från match till match. Att ge oprövade kort en mer eller mindre fast roll i laget känns lite halvt osäkert, men förhoppningsvis så håller våra juniorer. Söder har ju förvisso varit riktigt duktig i J20-laget, så förhoppningsvis så kan han slå igenom fort som Marcus Krüger gjorde.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Säsongskort: Ja
Norman har förvisso imponerat mer på mig.sthlm_dif skrev: Söder har ju förvisso varit riktigt duktig i J20-laget, så förhoppningsvis så kan han slå igenom fort som Marcus Krüger gjorde.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Båda har ju imponerat, men jag tycker att Söder såg rätt vass ut under de minuterna som han fick spela i elitserien.Snazzi skrev:Norman har förvisso imponerat mer på mig.sthlm_dif skrev: Söder har ju förvisso varit riktigt duktig i J20-laget, så förhoppningsvis så kan han slå igenom fort som Marcus Krüger gjorde.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Innan Silly startade trodde jag på Tellan / Riddarn, inte otroligt att det blir så.kaminor skrev:http://hockeysverige.se/news_show_ridde ... id=9902477
Ridderwall blir kvar och Wesslau är borta?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Det tror inte jag, stannar Riddarn så gör han det för att vara förstamålvakt. Tror inte han accepterar en undanskymd roll en säsong till med än mindre speltid än förra om Tellan kommer hit.Edin skrev:Innan Silly startade trodde jag på Tellan / Riddarn, inte otroligt att det blir så.kaminor skrev:http://hockeysverige.se/news_show_ridde ... id=9902477
Tror vi får se:
1) Riddarn / Owuya (fy fan....)
2) Tellqvist / Owuya (fy fan...)
3) Daniel Larsson / Owuya (fy fan...)
Alla 3 förstamålisar skulle hålla, ser helst Daniel Larsson men det känns väldigt osannolikt. Riddarn kan så klart växa in i en förstaroll och göra det jäkligt bra, jämnheten saknas dock. Tellqvist vet jag inte riktigt vart man har, självfallet en jäkla duktig målvakt men känns inte 110% klockrent. Det som oroar är dock Owuya som jag verkligen inte på något plan tycker håller i ES.
Haha, mjo det är sant.Steef skrev: Hans sluttspelsskägg höll ju iallafall världsklass.

Mark in da Park känns ganska flamsig och oseriös av de man sett honom, lite av en pajas. Vet inte om han alltid är så men det känns som det är den bild de flesta har fått, hoppas han är mycket mer ambitiös och seriös när det kommer till hockeyn.-daniel- skrev:Edin skrev:Tror vi får se:kaminor skrev:http://hockeysverige.se/news_show_ridde ... id=9902477
1) Riddarn / Owuya (fy fan....)
2) Tellqvist / Owuya (fy fan...)
3) Daniel Larsson / Owuya (fy fan...)
.
Jag tror helt klart det finns en bra utvecklingspotential hos honom och att han kan bli en bra målvakt av den nya typen, en storväxt butterflymålvakt.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/mo ... ?id=354173
Släppte vi Danielsson men är intresserade av "Salle" ?
Släppte vi Danielsson men är intresserade av "Salle" ?
Avgå Jocke.