Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Ritterwand

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Ritterwand »

warrant skrev:
Ritterwand skrev:Det är inte Tellans ålder som är problemet. Problemet är att han inte är skolad i den moderna stilen, vilket Daniel Larsson är.

Precis som signatur "Isolerad" så skulle jag också välja Danne över Tellan varje dag i veckan. Inget ont om Tellan dock, det är en ok lösning.

Stefan Liv är inte heller skolad i den moderna stilen..Går rätt så bra för han ändå..
Stefan Liv spelar bakom det bästa laget i elitserien. Dessutom har han lagt om sin spelstil en hel del sen han var över i Nordamerika. Han blev för övrigt totalt utkonkurrerad av Jimmy Howard där, medan Daniel Larsson var i princip jämnbra med honom.

Jag vill poängtera här att jag har inte sagt att Tellan är en dålig målvakt. Jag säger bara att jag hellre vill ha Daniel Larsson i laget, om det valet skulle vara aktuellt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ritterwand skrev:Det är inte Tellans ålder som är problemet. Problemet är att han inte är skolad i den moderna stilen, vilket Daniel Larsson är.

Precis som signatur "Isolerad" så skulle jag också välja Danne över Tellan varje dag i veckan. Inget ont om Tellan dock, det är en ok lösning.

Är helt klart med er här i ert resonemang

Tror att det flesta minns Tellqvist från Guldåren 2000/2001, & kanske även från ett bra VM & nån helt ok säsong Over There.
Men hur många har egentligen följt Tellan det senaste 2-3 säsongerna?
Själv har jag bara sett några matcher här & där & inte blivit imponerad alls.

Nån sa att Liv inte heller är skolad enligt "nya" målvaktsskolan.
Men det säger nog mer om HV71:s försvarsspel än om Liv som en toppmålvakt.
Tycker det är otroligt starkt av HV att vinna även fast Liv står som sista utpost.
Lite som när DIF vann senaste Fotbollsguldet 2005, med Dembo i mål.
Det är ju liksom mot alla naturlagar, det ska inte gå.
Oj där, där gick jag igång & tappade fokus på ämnet... :wink:

Tellqvist kan funka iaf, han kanske bli ung på nytt med Hardy i båset.
(finns det ju fler som blivit)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
mårten
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mårten »

Nu om Tjärnqvist inte är aktuell hoppas jag dom lägger allt krut på att få tillbaks Ossi Väänänen , riktig favoritspelare.

Agående Tellan tror jag att han kommer göra det bra om han kommer tillbaks redan i år, vi får väl se vad som händer med alla rykten
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

mårten skrev:Nu om Tjärnqvist inte är aktuell hoppas jag dom lägger allt krut på att få tillbaks Ossi Väänänen , riktig favoritspelare.

Agående Tellan tror jag att han kommer göra det bra om han kommer tillbaks redan i år, vi får väl se vad som händer med alla rykten
Fram med lädret nu Järlan. Bara att lägga upp!
tMy

Inlägg av tMy »

http://www.expressen.se/sport/1.1972806 ... -khl-klubb

Han lär väl stanna i KHL men tycker ändå man ska dra i honom.
DIF för alltid<3
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

tMy skrev:http://www.expressen.se/sport/1.1972806 ... -khl-klubb

Håller med.

Forna landslagsspelaren Mika Hannula får nästa säsong se sig om efter en ny klubb.
Han ratas nu av KHL-laget Ufa Salavat Julajev.

Ring honom DIF.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Caveman skrev:
tMy skrev:http://www.expressen.se/sport/1.1972806 ... -khl-klubb

Håller med.

Forna landslagsspelaren Mika Hannula får nästa säsong se sig om efter en ny klubb.
Han ratas nu av KHL-laget Ufa Salavat Julajev.

Ring honom DIF.
RING FÖRFAN! Vi såg ju denna säsong hur mycket han bidrog med!
DIF!
lefflan

Inlägg av lefflan »

Någon som vet hur det blir med allt? Tycker man ser så många rykten om saker överallt... hur blir det med målvakter tex? vad finns för alternativ än dom som redan har sagts?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Finns inte på kartan att vi med nuvarande budget skall ha råd med Mackan, Ekman & Hannula nästa säsong. Men om inte Mackan skulle förlänga, eller att Ekman väljer något annat så måste vi hugga järnet på Hannula. Där snackar vi klass.

Hoppas också vi gör allt i vår makt för att knyta Ossi till oss, men det kan nog bli hyfsat knepigt.

När det gäller målvakt så vidhåller jag fortfarande att prioteringen bör vara Daniel Larsson först (vilket aldrig lär hända), och sen förlänga med Riddarn alternativt Tellqvist.
lefflan

Inlägg av lefflan »

AVSLÖJAR: AIK ute efter Detroit-målvakt
Daniel Larsson har ett utgående kontrakt med Red Wings där han inte fått mycket förtroende.
Hockeykanalen.se kan avslöja att den förre Djurgårdsmålvakten kan vara på väg till antagonisten AIK.
- Vi har genom hans agent pratat med honom så han är ett namn som vi kollar på, säger Anders Gozzi.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

lefflan skrev:AVSLÖJAR: AIK ute efter Detroit-målvakt
Daniel Larsson har ett utgående kontrakt med Red Wings där han inte fått mycket förtroende.
Hockeykanalen.se kan avslöja att den förre Djurgårdsmålvakten kan vara på väg till antagonisten AIK.
- Vi har genom hans agent pratat med honom så han är ett namn som vi kollar på, säger Anders Gozzi.
Att Gnaget "kollar på" spelare är lika ointressnat, och förvånande som att DIF kommer krossa Ajk i 5 raka derbyn nästa säsong i ES. Finns inte ens chans att Larsson skulle hamna i Solna om han vänder hem. Pengarna finns helt enkelt inte. Tror förövrigt att Daniel väljer att stanna i AHL även nästa säsong...
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

lefflan skrev:AVSLÖJAR: AIK ute efter Detroit-målvakt
Vi skulle kunna kolla på världens bästa målvakt också, men det betyder inte att han kommer hit.
DIF!
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Tellqvist har inte fått särskilt mycket förtroende i någon klubb efter DIF,vare sig i NHL eller någon annanstans,vilket inte gör något underverk med en målvakts självförtroende som alla vet!

En Tellan MED självförtroende håller dock ruggigt hög klass,det kan jag utlova! Och 30 år är definitivt ingen ålder för en målvakt,snarare tvärt om!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Om Tjärna-artikeln stämmer kan han dra åt helvete på livstid. Seriöst, vilken jävla slemhög - jag kan förstå att DIF inte var attraktivt när botten praktiskt taget var nådd, men nu? Fy fan. Ta ditt inflammerade pubisben och kör upp det...

Å andra sidan är ju inte klubblojalitet en stark ledstjärna i familjen Tjärnqvist. Bror hans har horat med HV.

Den ljusa sidan är att de målvakter det surras om är Tellan, Wesslau och Larsson. Vem som helst av dessa tre kan ta oss till final.

Ossi, vi älskar dig! (wie löv ju)
Säg den glädje som varar
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Angående omskolning med Stefan Liv osv.

Man kan ju vrida och vända på det hur många gånger som helst, speciellt när det gäller målvakter. Men, man får också tänka på att Liv ställs emot mycket svårare skott än vad t.ex Wesslau gör, inte alltid att man är beredd om man är hyfsat kall emellan åt.

Det där med målvakter...
Låst