Indeed.Snazzi skrev:Öppna plånkan DIF.Berra skrev:Nu tycks det vara klart att Ossi lämnar Dynamo, hoppas han kommer till oss!
http://www.hockeykanalen.se/1.1620875/2 ... ekantingar
Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Danielsson i Modo-TV, en del snack om Djurgårdens säsong.
http://modo.hockeyligan.se/?contentid=83450638337
http://modo.hockeyligan.se/?contentid=83450638337
Men helvete! Ville o så gärna ha tillbaka Tjärnqvist till DIF. Börjar kännas småsurt att han år efter år väljer bort oss, nåja lyckas vi signa Ossi är jag helnöjd.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
-
Får vi in Ossi så kan en halvskadad gamling i Tjärnqvist stanna kvar därborta i pengalandet tills han ruttnar. Ossi är tyngre, starkare, och spelar mer med hjärtat. Helt enkelt klasser bättre än Tjärna nuförtiden. Tyvärr tror jag att han är för bra och antingen hamnar i ett annat Ryskt lag eller NHL.
Tjärnqvist ser bara dollartecken framför ögonen och hör fan hemma i lhc eller frölunda. Jag trodde inte detta om honom, satan vad sur jag blir. Ska han komma hem södersliten när han är 38 och då tjata om att han är Djurgårdare och att han älskar fansen? Nej, stanna kvar där du, om Ossi kommer så kommer jag inte sakna dig alls.
Ge oss vår nr 4!
Tjärnqvist ser bara dollartecken framför ögonen och hör fan hemma i lhc eller frölunda. Jag trodde inte detta om honom, satan vad sur jag blir. Ska han komma hem södersliten när han är 38 och då tjata om att han är Djurgårdare och att han älskar fansen? Nej, stanna kvar där du, om Ossi kommer så kommer jag inte sakna dig alls.
Ge oss vår nr 4!
100% DJURGÅRDSJ***L
Vet inte om detta postats, men till skillnad ifrån Daniel Tjärnqvist så vet ju Tellan vad klubbkänsla är...
http://www.hockeykanalen.se/1.1620513/2 ... lart_hogst
http://www.hockeykanalen.se/1.1620513/2 ... lart_hogst
- Om jag stannar i Europa så är det Djurgården som gäller för mig, säger Tellqvist till hockeykanalen.se.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Tellan känns som en avlägsen dröm. Daniel Larsson känns något närmare. Säkert är att vi behöver en toppmålvakt och att båda dessa herrar är klassen bättre än Wesslau.
Jag skulle vilja säga det motsatta. Tellan känns i allra högsta grad aktuell, med Daniel Larsson däremot så känns det som att han inte vill åka hem ännu, och skulle han göra det så är ju knappast Djurgården det givna valet.rikkard skrev:Tellan känns som en avlägsen dröm. Daniel Larsson känns något närmare. Säkert är att vi behöver en toppmålvakt och att båda dessa herrar är klassen bättre än Wesslau.
Och jag känner precis tvärtom. ^^rikkard skrev:Tellan känns som en avlägsen dröm. Daniel Larsson känns något närmare.
Jag tror inte Daniel lämnar Amerika och jag tror inte Tellan får kontrakt i NHL.
Jag skulle välja Daniel Larsson 10 gånger av 10.
i
-
Sen kan man ju fråga sig vad vi är ute efter för sorts lösning här. Skulle vi värva Larsson så kan man nu nästintill garantera att om han gör en lyckad säsong så sticker han nästa år igen. Tellan känns som en mer långsiktig lösning. Han kan mycket väl ha gjort sitt i NHL och kan nog tänkas stanna en längre period.isolerad skrev:Och jag känner precis tvärtom. ^^rikkard skrev:Tellan känns som en avlägsen dröm. Daniel Larsson känns något närmare.
Jag tror inte Daniel lämnar Amerika och jag tror inte Tellan får kontrakt i NHL.
Jag skulle välja Daniel Larsson 10 gånger av 10.
Men går man på vem som har störst chans att göra succe nästkommande säsong så är ju Larsson att föredra. Han känns helt enkelt som en snäppet vassare målvakt i nuläget.
100% DJURGÅRDSJ***L
-
Jag tror inte heller att Daniel Larsson ger upp NHL-drömmarna så lätt, i synnerhet inte som det kanske verkar finnas en möjlighet att det börjar lossna lite lätt för honom i Detroitorganisationen. Länk från mitten av april Min gissning är att han blir kvar där borta ett ganska bra tag till. Med största sannolikhet kan vi avskriva det ryktet de närmsta åren.
Chansen är nog större med Tellan.
Kronwall till Modo är ju så dumt att det måste vara det som sätter fånigt i Silly Season.
Ge oss Nisse - IDAG! Eller eftersom det är helg kan jag tänka mig att vara tålmodig och vänta till måndag, men det är bara för att jag är väldigt snäll...
Chansen är nog större med Tellan.
Kronwall till Modo är ju så dumt att det måste vara det som sätter fånigt i Silly Season.
Ge oss Nisse - IDAG! Eller eftersom det är helg kan jag tänka mig att vara tålmodig och vänta till måndag, men det är bara för att jag är väldigt snäll...

”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Jag älskar Tellan! Vilken klubbkänsla han har, men tyvärr så skulle jag hellre välja Daniel Larsson just nu..
- Daniel942
Jag skulle nog välja Tellan, en målvakt med mycket rutin och stort DIF-Hjärta. Valet är självklart.
DIF!
Frågan är hur länge vi skulle få behålla Daniel Larsson denna gång?
Känns som att om Tellan kommer hit så stannar han tills han lägger av, hur många säsonger det nu kan tänkas vara?
Känns som att om Tellan kommer hit så stannar han tills han lägger av, hur många säsonger det nu kan tänkas vara?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
30 år är ingen ålder för en hockeymålvakt. Han lär ju spela i minst fem år till.ludde- skrev:Frågan är hur länge vi skulle få behålla Daniel Larsson denna gång?
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Har man ett riktigt hjärta fortsätter man fram tills man är 40. Heja Falken!Edin skrev:30 år är ingen ålder för en hockeymålvakt. Han lär ju spela i minst fem år till.ludde- skrev:Frågan är hur länge vi skulle få behålla Daniel Larsson denna gång?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!