Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
rikkard

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av rikkard »

När Mattias stod i valet mellan Rögle och Dif valde han det förra pga. att de erbjöd honom en exklusiv sjötomt i sista stund. När det kontraktet löpte ut gick han direkt till Dif. Det är pengar och presitige som styr. Dock är det inte Tjärnqvist jr utan sr som ska stå i skottgluggen. Det enda positiva med affären är att vi får mer pengar över till en målvakt!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

rikkard skrev:När Mattias stod i valet mellan Rögle och Dif valde han det förra pga. att de erbjöd honom en exklusiv sjötomt i sista stund. När det kontraktet löpte ut gick han direkt till Dif. Det är pengar och presitige som styr. Dock är det inte Tjärnqvist jr utan sr som ska stå i skottgluggen. Det enda positiva med affären är att vi får mer pengar över till en målvakt!
Eh va?

Förra året fick aldrig Tjärnqvist något förslag från DIF. Janne J sa ju själv att de inte visste att han skulle bli tillgänglig och när han blev det så hade DIF redan full trupp.
Expert.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

rikkard skrev:När Mattias stod i valet mellan Rögle och Dif valde han det förra pga. att de erbjöd honom en exklusiv sjötomt i sista stund. När det kontraktet löpte ut gick han direkt till Dif. Det är pengar och presitige som styr.
Rögle erbjöd Mattias ett väldigt bra kontrakt samt att han skulle bli lagkapten inför den här säsongen. Rent ekonomiskt var det bättre än det DIF erbjöd.
Sedan så glömmer många att vi nobbade Tjärnqvist när han ville komma hit under lockouten.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Daniel942 »

http://www.lumberjacks.se/forum/viewtopic.php?f=6&t=4

HAHA, låt mig skratta. Men dessa modoiter säger sig tro att Staffan Kronwall skulle vilja spela i MoDo? :|
DIF!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag borjar fa javligt svart for storebror Tjarnqvist, jag ocksa. Det kanns som att han ar aktuell for DIF varje sommar men det blir alltid samma visa. Snart ar han ju sa gammal att han inte ens ar vard att varva. Nej, jag tycker f-n han har brant sina skepp. For honom kommer alltid DIF i sista hand. Synd, for han hade saklart varit en supervarvning.

Pa malvaktssidan sa kanns det tungt att mista Wesslau och vi kan glomma Daniel Larsson. Varfor skulle han komma hem nar han fortfarande ar ung och har ena benet i Red Wings? No way.
Vi far hoppas pa att Tellan kommer hem igen och fortfarande ar hungrig!
tMy

Inlägg av tMy »

Daniel942 skrev:http://www.lumberjacks.se/forum/viewtopic.php?f=6&t=4

HAHA, låt mig skratta. Men dessa modoiter säger sig tro att Staffan Kronwall skulle vilja spela i MoDo? :|
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ranarlista

Kenta Nilsson som deras assisterande? Vad fan ska Kenta dit till Ö-vik och göra?
Har även hört rykten om att modo drar i Figren, ska dom köpa Linkan och Tellqvist snart också?

Blev lite OT men man kan ju börja undra om dem saknar verklighetsuppfattning där uppe.. :lol:
DIF för alltid<3
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Det var fan sista chansen för Daniel Tjärnqvist. Vartenda år är han här och kostar oss pengar för rehabträning, och det enda han ger tillbaka är "Om jag någon gång ska spela i Sverige, när jag inte kan få ett kontrakt utomlands (eller någon annan stans), så ska det vara i DIF".

Well, vi börjar tröttna på att vara i sista hand. Du är inte välkommen tillbaka!
Avgå Jocke.
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Jag älskar Challe, men han ska ge fan i spelare som behövs i DIF - inte ska man slösa dem på ett skitlag. :evil:

(Mina åsikter stämmer inte nödvändigtvis med mina åsikter)
Polisen

Inlägg av Polisen »

Kanske lite OT, men är det inte underbart att Jonas Junland väljer Fbk istället för lhc? De senaste fem åren har lhc köpt spelare till höger och vänster precis hur de har velat. Nu när det går dem emot så är det inte lika roligt längre. På lhc:s hemsida skriver vice klubbdirektör att "det klart vi är besvikna.."
fansen hotar Junland osv.

Som man bäddar får man ligga!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Daniel942 skrev:http://www.lumberjacks.se/forum/viewtopic.php?f=6&t=4

Här är modo supportrarnas kampsång 8)

Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Polisen skrev:Kanske lite OT, men är det inte underbart att Jonas Junland väljer Fbk istället för lhc? De senaste fem åren har lhc köpt spelare till höger och vänster precis hur de har velat. Nu när det går dem emot så är det inte lika roligt längre. På lhc:s hemsida skriver vice klubbdirektör att "det klart vi är besvikna.."
fansen hotar Junland osv.

Som man bäddar får man ligga!

Ha ha ha, jag kände detsamma! De älskar spelare som sviker sina egna klubbar för att komma till deras köpelag som ändå inte klarat av att vinna. Nu är de griniga över att deras egen "Golden Boy" väljer ett annat alternativ. Tror (hoppas!) LHC inte kommer få lika lätt att värva spelare numera bara de viftar med sedelbunten.

"Tystnaden" på DIF´s hemsida angående övergångar som journalisterna snokar i, vill jag tro beror på att DIF har en del på gång, att de jobbar på bred front. Snart kommer "drömbomben" - Dif presenterar: Mats Sundin gör comeback i DIF, Daniel Tjärnqvist klar för tre år, Tellan klar för Djurgår´n, Wesslau på lån ett år, Riddar´n till NHL, Zigomanis klar för ett år till, Krüger väntar med NHL... :D

Allt för Djurgår´n!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Tessan skrev:"Tystnaden" på DIF´s hemsida angående övergångar som journalisterna snokar i, vill jag tro beror på att DIF har en del på gång, att de jobbar på bred front. Snart kommer "drömbomben" - Dif presenterar: Mats Sundin gör comeback i DIF, Daniel Tjärnqvist klar för tre år, Tellan klar för Djurgår´n, Wesslau på lån ett år, Riddar´n till NHL, Zigomanis klar för ett år till, Krüger väntar med NHL... :D
Du glömde Nisse! :roll: :D
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Surt att Tjärna sr valde KHL. Men jag hyser inget agg mot honom. Han har aldrig lovat att spela för oss i år. Han har flera gånger sagt att OM han ska spela i Sverige är det DIF som gäller. Klart som fan att han vill tjäna feta pengar efter sin brokiga karriär. Hade han fått vara skadefri hade han redan spelat ihop sina miljoner som betald toppback i NHL. Nu fick han sina bästa år förstörda och tar chansen nu.

Ska vi börja stänga dörren till spelare som väljer KHL/NHL före oss har vi inte mycket att välja på snart. Spelare som däremot går till andra elitserieklubbar kan kyssa sig därbak.

Tjärna är varmt välkommen tillbaka nästa år.

Men än en gång. Det var ett riktigt dåligt besked för oss men vi är just nu 3:e liga, i bästa fall.
Bara att gilla läget. Störst chans är väl att KHL rasar ihop men NHL kommer vi aldrig att komma ikapp.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Berra

Inlägg av Berra »

Nu tycks det vara klart att Ossi lämnar Dynamo, hoppas han kommer till oss!

http://www.hockeykanalen.se/1.1620875/2 ... ekantingar
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Berra skrev:Nu tycks det vara klart att Ossi lämnar Dynamo, hoppas han kommer till oss!

http://www.hockeykanalen.se/1.1620875/2 ... ekantingar
Öppna plånkan DIF.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Låst