Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Känns som vi börjar få slut på möjliga värvningar... Hoppas att ekman m.fl kommer ändå
- Jim Morrison
Just nu känns det ju som att vi inte har en klar ersättare till Timmy P. Har första känslan av ett försvagat Djurgården nästa säsong nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Lintner är en riktig säkerhetsrisk i egen zon. Vill hellre ha en tvåvägsspelande back
- Ritterwand
Tror inte vi ska hoppas på Daniel Larsson såvida han inte helt enkelt ger upp. Faktumet är att Jim Howard som nu står i Detroit spenderade fyra år i AHL, Daniel har bara varit där två. Detroits general manager, Ken Holland, har som grundfilosofi att hellre ge sina unga spelare mer tid än normalt för utveckling för att de senare ska kunna hantera pressen som rookie i NHL bättre. En filosofi som gett mycket gott resultat, kan tilläggas.
Det är alltså inte alls omöjligt att Detroit förlänger med Daniel, som ansågs vara jämbördig med Howard, och behåller honom i Grand Rapids ett par år till, för de kommer behöva en ny målvakt som backup till Howard om ett år när Osgoods kontrakt går ut.
Är inte helt såld på idén att ta hem Tellan heller. Han är en relativt småvuxen målvakt som inte är skolad i den nya stilen.
Det är alltså inte alls omöjligt att Detroit förlänger med Daniel, som ansågs vara jämbördig med Howard, och behåller honom i Grand Rapids ett par år till, för de kommer behöva en ny målvakt som backup till Howard om ett år när Osgoods kontrakt går ut.
Är inte helt såld på idén att ta hem Tellan heller. Han är en relativt småvuxen målvakt som inte är skolad i den nya stilen.
Det kanske blir Falk som får stå i mål 

Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
hoppas verkligen vi får ossi eller staffan
- Ritterwand
Ossi ryktas till HPK i Finland. Kronwall har ett år kvar och verkar inte vara den som ger upp i första taget. Jag tror att båda är orealistiska förväntningar vad det gäller värvningar.Samba-DIF skrev:hoppas verkligen vi får ossi eller staffan
Kanske att vi kan hitta en ny Klubertanz/Marusak.
-
Instämmer angående Tellan. Tror precis som någon skrev att det kommer bli som för Johan Holmqvist. han kostar mer än han smakar.
Tellan har ju nästan inte haft en hel bra säsong sen han lämnade oss. Att inte färga i NHL är en sak, men det var likadant i Ryssland och han imponerade inte heller särskilt i Finland.
Rangordningen bör vara:
1. Daniel Larsson
2. Riddarn
3. Tellan
Tror klart mest på Larsson av dessa men väljer även Riddarna före Tellan. Om vi får någon av dessa tre anser jag ändå att vi står rätt bra rustade. Då krävs bara en hygglig andrekeeper - Bjurling?
Tellan har ju nästan inte haft en hel bra säsong sen han lämnade oss. Att inte färga i NHL är en sak, men det var likadant i Ryssland och han imponerade inte heller särskilt i Finland.
Rangordningen bör vara:
1. Daniel Larsson
2. Riddarn
3. Tellan
Tror klart mest på Larsson av dessa men väljer även Riddarna före Tellan. Om vi får någon av dessa tre anser jag ändå att vi står rätt bra rustade. Då krävs bara en hygglig andrekeeper - Bjurling?
Gärna en ny Klubertanz, men definitivt inte en ny Marusak/Schneider..Ritterwand skrev: Kanske att vi kan hitta en ny Klubertanz/Marusak.
In Hardy & Järlefelt we trust!
Tror nog dem kommer få in ett par bra spelare att fylla dem luckor som blir så är inte direkt orolig ännu
Tror nog dem kommer få in ett par bra spelare att fylla dem luckor som blir så är inte direkt orolig ännu
- Ritterwand
Marusak var bra första året. Men det jag syftade på att de var relativt okända utländska namn utan tidigare koppling till klubben.*Knirre skrev:Gärna en ny Klubertanz, men definitivt inte en ny Marusak/Schneider..Ritterwand skrev: Kanske att vi kan hitta en ny Klubertanz/Marusak.
För övrigt vet jag inte om jag är så jätteförtjust i den här hemvändarhysterin. Det funkade en säsong för Modo, efter det har det varit skit. Risken är att spelarna värvas pga nostalgi, inte pga vad de presterat på senare tid.
Var ju ingen som visste vem Klubertanz var när han kom till DIF.
Järlan och Hardy kanske gör ett nytt fynd.
Järlan och Hardy kanske gör ett nytt fynd.
Känns som att jag vill höra någon positiv nyhet snart. För några dagar sedan så var allt på topp, medans nu känns det som allt man hör är besvikelser
Come on DIF, throw us a bone!

Come on DIF, throw us a bone!
I morgon får man ju se om Frasse hade rätt angående Nisse Ekman.
Khl kontraktet går ju ut idag.
Khl kontraktet går ju ut idag.
Förstår inte helt folks besvikelse mot Tjärna.
Visst, det är tröttsamt att det varje år ska spekuleras om han ska hem eller inte, med ett inte som ständigt svar. Men dessa spekulationer är ju inte heller bara hans fel.
Sen att han väljer pengar kan man ju tycka vad man vill om, men samtidigt så känns det lite fel att klandra någon för att denne vill ha bra pröjs. Vill inte alla det?
Sen känns det också som att vissa ser Ryssland som helvetet. Har aldrig varit fär själv, men samtidigt tror jag inte att allt är som en mardröm där.
Sen är det en enorm kvalitetsskillnad mellan ES och KHL. Alla spelare vill ju lira så högt som möjligt.
Vilket försvarstal detta blev. Inte helt meningen, men samtidigt kan det vara tröttsamt att se en spelare bli helt utdömd bara för att denne inte väljer oss.
Off-Topic: AIK har värvat mycket, men knappast bra. T.ex. så var Mcnevin inne på 19 mål bakåt och slutade på -9 i KS.
Visst, det är tröttsamt att det varje år ska spekuleras om han ska hem eller inte, med ett inte som ständigt svar. Men dessa spekulationer är ju inte heller bara hans fel.
Sen att han väljer pengar kan man ju tycka vad man vill om, men samtidigt så känns det lite fel att klandra någon för att denne vill ha bra pröjs. Vill inte alla det?
Sen känns det också som att vissa ser Ryssland som helvetet. Har aldrig varit fär själv, men samtidigt tror jag inte att allt är som en mardröm där.
Sen är det en enorm kvalitetsskillnad mellan ES och KHL. Alla spelare vill ju lira så högt som möjligt.
Vilket försvarstal detta blev. Inte helt meningen, men samtidigt kan det vara tröttsamt att se en spelare bli helt utdömd bara för att denne inte väljer oss.
Off-Topic: AIK har värvat mycket, men knappast bra. T.ex. så var Mcnevin inne på 19 mål bakåt och slutade på -9 i KS.