Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Jim Morrison »

Trist med Tjärnqvist SR... Försöker vi med Ossi eller Staffan Kronwall nu?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Samba-DIF

Inlägg av Samba-DIF »

har väldigt svårt att se att varken wesslau eller ridderwall skulle få ta hand om andra spaden i NHL?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Där fick alla ni som tagit ut Tjärnqvist i förskott en riktig pungspark.
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sthlm_dif »

Daniel Tjärnqvist kan ju lika gärna stanna där i resten av sitt liv då. Är man så jävla beroende av pengar trots att man har familj och dylikt så ser jag ärligt talat inget intresse av att han någonsin återvänder. Hemvändare ska ha hjärta för klubben, inte ett dollartecken i ögat alá Daniel Fernholm.
Tjärna får göra bäst fan han vill, men jag är så jävla besviken på hans val. Nu tappade i alla fall jag allt intresse för honom, ser hellre att juniorer tar hans plats i framtiden också. Han är inte önskvärd ur min synvinkel, jag ser hellre att vi gör allt för att få hem Staffan tills nästa säsong.

Sedan angående målvaktssituationen. Jag kan förstå Wesslau lite om han drar, men det är ett korkat beslut i hans situation. Han är inte redo.
Sedan angående Ridderwall, jag börjar nästan garva ärligt talat. Om han drar över till Nordamerika så vinkar vi adjö till hans karriär, han kommer aldrig att bli något om han tar vägen via AHL. Han är inte tillräckligt bra och han har inte heller den talangen till att lyckas. Daniel Larsson tog vägen via AHL, och se vart hans karriär är på väg. Det ska även tilläggas att Daniel Larsson var både en, två, tre, fyra och fem gånger så bra som Ridderwall, samt att han hade 100x mer talang. Men han kommer säkerligen att stanna i AHL, han är inte färdig där borta.

Angående Daniel Larsson, om han har tappat suget där borta så ska vi göra allt för att få hem honom om Wesslau drar. Han är en bra förstakeeper, helt klart. Men hur som helst så får han inte hamna i aik, då tappar jag all respekt för honom. Kommer hata honom över allt annat om så blir fallet. Han bröt en muntlig överenskommelse, vilket var helt ok ur min synvinkel, även om det borde ha skötts bättre, men om han sviker oss så här pass grovt och spelar för aik så är han mitt nya hatobjekt nr 1.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Samba-DIF

Inlägg av Samba-DIF »

Trodde faktiskt att tjärnqvist skulle komma hem men som alltid för spelarna i KHL är det pengarna som överväger besluten, så tråkigt
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Samba-DIF skrev:Riktigt tråkigt om Daniel Larsson skulle gå till aik, känns som gnaget bara värvar medans dif avvaktar kan väl iofs bero på att kontrakten för spelare i KHL går ut idag så man hoppas väl att Nisse ekman kan skriva på inom de närmsta dagarna :)
Kan ju inte direkt säga att ajks nya spelare hittills är något som skrämmer en. Tror inte Daniel Larsson vänder hem till Sverige än på ett tag. Osgood är ändå 37 och har visserligen 1 år kvar på kontraktet, men skulle det vara nån chans för Daniel att spela i NHL så början den ju nu närma sig betydligt.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

sthlm_dif skrev: Men hur som helst så får han inte hamna i aik, då tappar jag all respekt för honom. Kommer hata honom över allt annat om så blir fallet. Han bröt en muntlig överenskommelse, vilket var helt ok ur min synvinkel, även om det borde ha skötts bättre, men om han sviker oss så här pass grovt och spelar för aik så är han mitt nya hatobjekt nr 1.
Om en norrbottning som spelat 2 säsonger i DIF, varav en som förstekeeper, och som tidigare spelat i Hammarby, skulle bli ditt absoluta hatobjekt Nr. 1 om han skulle gå till AIK när vi dessutom antagligen inte ens försökt värva honom, så är jag väldigt avis på din avsaknad av hatobjekt. 8)
Användarvisningsbild
Bobban

Inlägg av Bobban »

Hoppas det är sista gången DIF erbjuder Tjärna Sr kontrakt.
Vill gärna ha han här den här säsongen, men kommer han inte den här säsongen så vill jag inte ha han här nästa heller. Han blir inte direkt yngre och mer hållbar.

Nej bättre han jagar rubel nästa säsong också..
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Jahapp. Det var Tjärna sr det.

Se nu fan inte till att ta ut Ekman i förskott, han kanske också gör en Tjärna sr. :|
DIF!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

*Knirre skrev:Om en norrbottning som spelat 2 säsonger i DIF, varav en som förstekeeper, och som tidigare spelat i Hammarby, skulle bli ditt absoluta hatobjekt Nr. 1 om han skulle gå till AIK när vi dessutom antagligen inte ens försökt värva honom, så är jag väldigt avis på din avsaknad av hatobjekt. 8)
Hammarby är skit som inte ens finns, där började många i ett år för att inse vilken röra det var.
Anledningen till min oro är att jag tyckte om Daniel Larsson något oerhört, han visade precis det man ville se ute på isen. Uppoffring, vilja och kärlek till laget, det var dom vibbarna som jag fick av honom. Går han till aik så kommer jag att hata honom ordentligt, och mitt hatobjekt nr 1 var kanske att ta i, men jag hatar dock inte så många spelare om jag ska vara ärlig. Den enda spelaren som jag verkligen avskyr är Thörnberg.

Jag hatar många lag mer än spelare så klart, men jag syftade endast på hatade spelare när jag skrev mitt inlägg, det kanske ska tilläggas.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Timmy mot Tjärna kändes som en kliv, nu känns det verkligen som vi kan försvaga oss där istället.
Expert.
AnteKr

Inlägg av AnteKr »

OBS: Detta ska INTE!! tolkas som rykte etc, dock bara att poängtera

Tomas Ros i sin blogg :Bland annat så är jag övertygad att Djurgården tar hem Daniel Larsson från Detroit nu. Han blir den perfekta ersättaren till de NHL-flyktade Wesslau och Ridderwall.

jag skulle inte tacka nej till Danne
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Skulle faktiskt föredra Danne för Tellqvist.

*Han är yngre, kan bli våran "Liv"
*Han är bättre
*Drar nog mindre i lön

Dessutom tror jag Tellqvist skulle bli lite som Honken i Frölunda, lite halvflopp.
Expert.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Känner mig faktiskt inte orolig för målvaktssidan av någon anledning..

Däremot skulle jag få panik om vi inte får Nisse.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Denna silly som såg ut att bli väldigt intressant, har nu blivit väldigt tråkig.

Att Tjärna sr. stannar i KHL är förjävligt.

Att Wesslau håller på att gå till NHL/AHL, förjävligt.

Ekman känns som ett stort :?: nu efter detta av någon anledning..

Men det är målvakterna jag gråter mest av, kan vi aldrig aldrig aldrig få "fostra" upp en målvakt och sen ha dem kvar?? Nu måste vi ju kanske börja om från noll igen där, och då ligger vi mellan plats 8-12 igen.
DIF!
Låst