Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Varför kan ni inte bara glädjas åt att Gustaf får och tar chansen? Herregud.
Om nu Riddarn blir kvar så har vi en likvärdig målvakt om man ser på GA, som absolut kan överraska ännu mer under nästa säsong. Vem som blir 2:a-målis vet jag dock inte. Mark har tydligen inte imponerat speciellt mycket.
Om nu Riddarn blir kvar så har vi en likvärdig målvakt om man ser på GA, som absolut kan överraska ännu mer under nästa säsong. Vem som blir 2:a-målis vet jag dock inte. Mark har tydligen inte imponerat speciellt mycket.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Har ingen aning nu, men hur ser det ut med Daniel Larsson? Vad gör han nu för tiden?
Han blev väl upplyft från AHL för att få träna osv med Red Wings och han har gjort det bra i AHL så han lär stannaDIFRobbex skrev:Har ingen aning nu, men hur ser det ut med Daniel Larsson? Vad gör han nu för tiden?
Senast redigerad av sthlm1891 den 2010-04-29 19:05:27, redigerad totalt 1 gånger.
Han spelar i Detroits organisation, han har varit uppkallad enstaka matcher om jag inte minns fel men inte fått någon istid. Hans kontrakt går ut i år, men jag tror nog att han vill ge nordamerika äventyret mer än 2 år.DIFRobbex skrev:Har ingen aning nu, men hur ser det ut med Daniel Larsson? Vad gör han nu för tiden?
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Håller med! Förstår att han tar chansen att uppfylla alla spelares dröm! Bara att önska lycka till och tacka för allt!sensei skrev:Varför kan ni inte bara glädjas åt att Gustaf får och tar chansen? Herregud.
Sitt ner i båten..Tellqvist kommer..
3 hemvändare..
Ekman
Tjärna
Tellan
Ev 1 till..
3 hemvändare..
Ekman
Tjärna
Tellan
Ev 1 till..
När spelarna hyllades på isen efter förlusten i finalen, såg man i Falkens ögon att han inte var klar med hockeyn. Han är ute efter revanch.Daniel942 skrev:Falk är en spelare jag älskar. Han har spelat i DIF i ungefär hela sin karriär, och aldrig stuckit över pölen.Zioun skrev:Helt rätt att förlänga med Falk. Visst han är inte lika bra som han var förr,
men han behövs med som rutin och djurgårdshjärta. Jag ser Falk som Djurgårdens svar på Paul Scholes. Han kan klubben, han vet vad det innebär att spela i DIF.
Falk har i stort sett spelat så länge jag har varit Djurgårdare och han ska fan spela tills jag dör. Nej men det är kul att han förlänger, tror han bidrar med mycket och sen passar han bra in i laget
Förstår inte varför Wesslau ska till Columbus tror inte han kan ta plats som första-keeper där. Stanna och vinn SM-guld med DIF istället.
Hur stor är chansen att vi får över Tellan?

Förstår inte varför Wesslau ska till Columbus tror inte han kan ta plats som första-keeper där. Stanna och vinn SM-guld med DIF istället.
Hur stor är chansen att vi får över Tellan?
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
Han kommer garanterat bli backup för Osgood lägger nog av efter denna säsongBerra skrev:Han spelar i Detroits organisation, han har varit uppkallad enstaka matcher om jag inte minns fel men inte fått någon istid. Hans kontrakt går ut i år, men jag tror nog att han vill ge nordamerika äventyret mer än 2 år.DIFRobbex skrev:Har ingen aning nu, men hur ser det ut med Daniel Larsson? Vad gör han nu för tiden?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Men hur blir det nu när Wesslau har skrivit på ett kontrakt till NHL. Tänkte på eftersom han skrev på för Djurgården river man bara det så det försvinner eller lånar man ut han eller nått?
Det blir en övergång, alltså ingen utlåning. Men Columbus måste givetvis pröjsa, 1.6 miljoner tror jag att det är.Jaaakkob skrev:Men hur blir det nu när Wesslau har skrivit på ett kontrakt till NHL. Tänkte på eftersom han skrev på för Djurgården river man bara det så det försvinner eller lånar man ut han eller nått?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu är det inget som är klart ännu vill jag bara påpeka först.Jaaakkob skrev:Men hur blir det nu när Wesslau har skrivit på ett kontrakt till NHL. Tänkte på eftersom han skrev på för Djurgården river man bara det så det försvinner eller lånar man ut han eller nått?
Sen så får DIF 1.6 Miljoner om Wesslau nu sticker. Kontraktet rivs väl?
EDIT; Damn you, Edin!

DIF!
Hörde av en polare att Wesslau varit inställd på NHL-spel hela tiden, men skrev på för DIF för att vi skulle få ersättning för honom. Jävligt schyst om det är sant!
Avgå Jocke.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Skulle absolut inte förvåna mig om det var så. Synd att han sticker om han nu gör det, och blir så fallet så är han välkommen tillbaka. På ett sätt känns det tryggt att ha talanger från oss i NHL, samtidigt som det är tråkigt att Wesslan sticker. Hade gärna sett hans räddningar en säsong till.B.I.B.A skrev:Hörde av en polare att Wesslau varit inställd på NHL-spel hela tiden, men skrev på för DIF för att vi skulle få ersättning för honom. Jävligt schyst om det är sant!

Lycka till Gustaf!
DIF!
1,6 miljoner kan gå till att betala Tellqvists lön.