Daniel942 skrev:Jag mailade Janne nyss om säsongskort i klacken.
Han berättade att de skulle kosta 1450;- men att det bara fanns 750st. Även att de som hade säsongskort iår kommer få förtur på dem (vilket är självklart). Han säger även att om dessa skulle ta slut att "Vi och JK kollar ett alternativ då dessa är slut". Någon här inne som vet lite mer om detta alternativ?
Janne Ednertz skrev:1450:-(51 kr/match och då är inte slutspelet inräknat) är oerhört subventionerat och vi har endast råd att subventionera 750st då vi har ont om platser på Hovet.
Vi får se hur vi kan lösa det. Troligtvis blir det någon form av kort där vi plockar ut matcher där klacken blir större och ni kan köpa säsongskort till dem. Men det är en lös idé.
Vi återkommer
Snazzi skrev:1450kr, jag vet inte vad man ska säga. Ärligt talat. Billigt!
Absolut. Jag tycker det är helt rätt att prioritera klacken som är motorn i vår underbara publik.
Däremot kan jag väl tycka att 750 st räcker med tanke på Hovets storlek. Visst ser jag gärna en ännu större klack men med tanke på att vi även säljer ut en del billiga "skymd sikt" biljetter måste vi också få in en del ordinarie biljettpengar. Det hoppas jag alla har förståelse för.
Alla som vill kan ju inte få se våra matcher för 50 spänn. Inte om vi vill se ett hyffsat slagkraftigt DIF i alla fall. Nu hoppas jag att de som inte lyckas få säsongskort kan bli erbjudna någon slags deal med utvalda matcher.
(Helst skulle jag vilja att alla klackmänniskor skulle få se matcherna gratis och att den kunde vara minst 3000 man stor. Gamla sittplatsstofiler som en själv borde vackert få dela på de platser som blev över.)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Absolut. Jag tycker det är helt rätt att prioritera klacken som är motorn i vår underbara publik.
Däremot kan jag väl tycka att 750 st räcker med tanke på Hovets storlek. Visst ser jag gärna en ännu större klack men med tanke på att vi även säljer ut en del billiga "skymd sikt" biljetter måste vi också få in en del ordinarie biljettpengar. Det hoppas jag alla har förståelse för.
Alla som vill kan ju inte få se våra matcher för 50 spänn. Inte om vi vill se ett hyffsat slagkraftigt DIF i alla fall. Nu hoppas jag att de som inte lyckas få säsongskort kan bli erbjudna någon slags deal med utvalda matcher.
(Helst skulle jag vilja att alla klackmänniskor skulle få se matcherna gratis och att den kunde vara minst 3000 man stor. Gamla sittplatsstofiler som en själv borde vackert få dela på de platser som blev över.)
Hade tyckt det var bättre om priset var 1.650kr istället. Jag betalar faktiskt de där 200 kronorna extra med glädje för att gynna DIF. 1.650kr hade varit en höjning, men jag tror fortfarande inte något lag har billigare säsongskort än det.
200kr x 750 säsongskort = 150.000kr mer i kassan för DIF.
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Jag tror DIF är livrädda för att klackfolk som i regel inte har den största budgeten att rör sig med (ja vet, generalisering...) skall bojkotta säsongskort pga en höjning. Tror förvisso många håller med dig om att en liten höjning inte hade varit fel...
Beställer säsongskort på Aktiv Sittplats här i dagarna. Längtar redan tills september.
Hade tyckt det var bättre om priset var 1.650kr istället. Jag betalar faktiskt de där 200 kronorna extra med glädje för att gynna DIF. 1.650kr hade varit en höjning, men jag tror fortfarande inte något lag har billigare säsongskort än det.
200kr x 750 säsongskort = 150.000kr mer i kassan för DIF.
Jag tycker det är rätt att inte höja. Sett i sin helhet är 150.000 kr inte mer än en månadslön för en spelare (kanske 2 månadslöner beroende på vem). Det är inte mer än rätt att DIF satsar på det viktigaste tillsammans med vår ungdomssatsning, nämligen klacken. Det värmer i hjärtat att de insett betydelsen av er och att de verkligen värnar om att behålla en god relation.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Har en fråga agående shopen . Hittar ingenstans Vårkepsarna som visas uppe i höger bildkant . Och när jag klickar på dem så finns dom ej som alternativ. Någon som vet om dom är slutsålda eller om de är på ingång ?
Tjabba boys, undrar om någon kan länka till nyheten för cirka två år sen kanske när det redovisades att Linkan hade bäst fysik och kondition i laget, vore grymt schysst om nån kunde fixa fram den!
carl-bysen skrev:Tjabba boys, undrar om någon kan länka till nyheten för cirka två år sen kanske när det redovisades att Linkan hade bäst fysik och kondition i laget, vore grymt schysst om nån kunde fixa fram den!
carl-bysen skrev:Tjabba boys, undrar om någon kan länka till nyheten för cirka två år sen kanske när det redovisades att Linkan hade bäst fysik och kondition i laget, vore grymt schysst om nån kunde fixa fram den!
Kolla nyhetsarkivet.
Jo jag har gjort det, men det kändes lite segt att leta igenom när jag inte vet vilken tid nyheten kom ut på difhockey.
Kolla nyhetsarkivet.
Jo jag har gjort det, men det kändes lite segt att leta igenom när jag inte vet vilken tid nyheten kom ut på difhockey.
Kolla nyhetsarkivet.
Jaså du Carl, du finns också här!
Passar också på att fråga om någon vet om det finns något sätt att följa DIF via betal-stream, typ ESPN360 (ESPN player) från USA? Flyttar dit i höst och vill självklart följa våra hjältar under säsongen.
Lakrisal skrev:
Passar också på att fråga om någon vet om det finns något sätt att följa DIF via betal-stream, typ ESPN360 (ESPN player) från USA? Flyttar dit i höst och vill självklart följa våra hjältar under säsongen.
Lakrisal skrev: