Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Berra

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Berra »

DIFRobbex skrev:Kommer såklart sakna nicky D.
Han var riktigt bra i grundserien, men i slutspelet försvann han direkt.
Han kommer säkert utvecklas i modo nu och kommer säkert komma tillbaka en vacker dag. Bättre än när han lämnade. Bara önska grabben lycka till!
Jag tycker att han gjorde ett riktigt bra slutspel med tanke på istiden

GP:16 G:4 A:4 +/- 2 ICT/G:11:39
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det håller inte att göra en bra prestation var 4:e/5:e match som han dessvärre har gjort hela säsongen. I sina bästa stunder är han väldigt bra, annars är han relativt osynlig och medioker.

Önskar dock honom all lycka i Modo. Kanske kan han få sitt riktiga genombrott där.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Lycka till Danielsson! Du ska bemötas med respekt på Hovet. Kommer sakna #44, känns som en del av DIF på nåt sätt.
Säg den glädje som varar
JJ
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Lycka till #44 Nicke D! Du är alltid välkommen tillbaka.
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Danielsson kommer passa perfekt in i Modo.
Blixtrande briljant en match, totalt osynlig i det kommande 10 matcherna.
Precis som "Surströmmings-HC", Kanon & Kalkon samma vecka om & om igen....

Men visst finns en liten risk/chans (beroende på hur man ser det) att Danielsson höjer sig,
med en bra start i Ö-vik & ökat förtroende från Challe kan han bli en viktig kugge för Modo.

Lycka Till Nicky,
Men visst vet du om att det luktar äckel där uppe?
(Sulfit luktar skit, sulfat luktar mat.....fast tvärt om)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Tråkigt att Nicke D går till Modo. Han är grym i sina bästa stunder, men dessvärre så har han dom dagarna väldigt sällan, och därför förlängde nog inte DIF med honom.
Jag gillar honom skarpt, så han kommer att bli saknad. Inga hard feelings här dock, Nicke D ska bli avtackad på Hovet i höst!
Man tycker dock lite synd om honom. Han kom till oss när vi slogs i botten, och nu när vi är i toppen skriver han på för Modo som kommer att slåss i botten. Men världen är inte rättvis.

Tack för allt Nicke D!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
AlltidDIF

Inlägg av AlltidDIF »

Lite småtråkigt att Danielsson lämnar men som många skrivit så är han lite för ojämn och med de spelarna som ska komma in så kommer vi bli bättre.

Mest orolig över just nu är nog målvaktssidan.. Om Wesslau sticker så ligger vi pyrt till.

Sen tror jag väldigt jävla mycket på Brodin/Cehlin. De kommer ta både ett och två kliv nästa år, tro mig.
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

AlltidDIF skrev:Lite småtråkigt att Danielsson lämnar men som många skrivit så är han lite för ojämn och med de spelarna som ska komma in så kommer vi bli bättre.

Mest orolig över just nu är nog målvaktssidan.. Om Wesslau sticker så ligger vi pyrt till.

Sen tror jag väldigt jävla mycket på Brodin/Cehlin. De kommer ta både ett och två kliv nästa år, tro mig.
Sticker Wesslau är jag 95% säker på att Tellan kommer hem efter att ha sett när han medverkade i Nyhetsmorgon.

När var deadlinen för spelare under kontrakt i elitserien för att kunna lämna till NHL?
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Visst är det tråkigt att Nicke D sticker men samtidigt förstår jag Djurgården. Får vi in Ekman i laget så börjar det sina om platser. Nicke bjöd på riktigt hockeygodis under vissa stunder samtidigt som han var lite för ojämn andra stunder. Det känns iaf skönt att vi kan önska Nicke D lycka till och att Djurgården är överens. Kanske vi får se nummer 44 i Djurgården om några säsonger.

Tack för allt och du är välkommen tillbaka!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

För mig är det faktiskt ett väldigt tungt besked. Inte minst med tanke på att det är Fimpen som bör gå, #44 tillför så mycket mer.

Danielsson för mig symboliserar 00-talets DIF, fan att han får lämna Skölden. En ledsam dag för finspångaren, var så säkra.

"Fyrtiofyran håller på Djurgårn...?"
Säg den glädje som varar
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

DIF_Soldier skrev:För mig är det faktiskt ett väldigt tungt besked. Inte minst med tanke på att det är Fimpen som bör gå, #44 tillför så mycket mer.

Danielsson för mig symboliserar 00-talets DIF, fan att han får lämna Skölden. En ledsam dag för finspångaren, var så säkra.

"Fyrtiofyran håller på Djurgårn...?"
Fimpen har fortfarande kontrakt och det är onödigt att lägga pengar på att riva det.
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Soulsic skrev:När var deadlinen för spelare under kontrakt i elitserien för att kunna lämna till NHL?
Är den inte någon gång i Juni/Juli? Tror dock inte att Wesslan sticker förens efter 10/11 säsongen - sticker han nu så blir jag ledsen i ögat, även fast det hade vart riktigt najs att få tillbaks Tellan.

Tellan+Challe+Knutsen hade vart en riktig dröm - även fast chansen att de två sistnämnda skulle ansluta inte existerar. Blir nästan lite ledsen när jag tänker på att alla man gillar starkt kommer lämna någon gång.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Jösses. Många verkar tro att varenda spelare ska göra 50 poäng annars e dom usla och bör försvinna.
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Trist med Danielsson - han har en plats i mitt hjärta. Tycker han gjorde bra av den lilla istid han fick under slutspelet. Tog chansen för han ville visa vad han går för då han verkligen ville spela kvar i DIF. Tycker också han ska få ett varmt mottagande när han kommer till Hovet med Modo.

Cehlin kommer få mer istid framöver - han är en av mina favoriter när han väl är på isen. Han gör det oväntade - en riktig talang.

"Fimpen är ändå Fimpen", som någon här brukar skriva. Han är djurgårdare till 100 % och spelar med hjärtat närmast klubbmärket varje match!

Wesslau är också mitt frågetecken - drar han till NHL eller blir han kvar? Målvaktspositionen är verkligen en nyckel - man vill att den skall vara klar först av allt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Hoppas verkligen Wesslau inser att han skulle må bra av att vara förstemålis en hel säsong i ES innan han försöker sig på ett NHL-äventyr. Värsta scenariot är om han framåt sommaren bestämmer sig för att sticka, då är vi i en mardrömssits som när Daniel Larsson drog... usch.

Är också lite rädd att det kommer ta hur lång tid som helst innan vi får svar från Mackan om en eventuell förlängning, antingen kommer det direkt efter att Ekman presenteras (håller alla jäkla tummar som finns för det...imorgon) eller så får vi vänta med ett besked från Nilson tills i sommar. Hatar ovissheten, kan bli sjukt svårt att på kort varsel få in klasslirare.
Låst