Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Är det inte för att lämna plats åt Ekman/annan klasspelare så är jag väldigt besviken.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tycker det känns helt rätt med Danielsson. Alltså Nicky D har en förmåga att vara förjävla bra ibland, men extremt usel och totalt osynlig alltsom ofta. Alltså en alldeles för ojämn spelare. En forward i en 2:a lina i ett lag som aspirerar på toppen måste kunna hålla en högre lägstanivå.
- -daniel-
När det gäller Falk hoppas jag verkligen på honom 1 år till. Perfekt som center i en 4:e lina och även utmärkt att han vid behov kan gå ner och ta en backplats med bravur.
Folk som kastar skit på Falk gör mig irriterad på allvar. En mer lojal DIF-spelare får man leta med ljus & lykta efter (OK, Otto är en till) men Falken är en legend.
Folk som kastar skit på Falk gör mig irriterad på allvar. En mer lojal DIF-spelare får man leta med ljus & lykta efter (OK, Otto är en till) men Falken är en legend.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Kärt barn tvingas att lämna oss.Vad har varit det bästa?
– Slutspelet och framför allt finalserien har varit sjukt rolig att spela. Och den grymma publiken under alla år. Det har varit fantastiskt kul att få spela inför dem, man har fått gåshud många gånger. Sånt glömmer man aldrig.

Känns ännu mer som att Ekman kommer att ansluta till truppen kommande vecka dock, och det är ju väldigt positivt.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Synd att Danielsson lämnar, men han är för ojämn, killen har dock stor potential..
Dessutom har jag hört rykten om att Challe tar med sig Staffan Kronwall till modo, måste fan vara rent skitsnack, skulle bli enormt besviken annars..
Dessutom har jag hört rykten om att Challe tar med sig Staffan Kronwall till modo, måste fan vara rent skitsnack, skulle bli enormt besviken annars..
DIF för alltid<3
- -daniel-
Kronwalls öde ligger i Calgarys händer, så det kan knappast vara något som är klart nu.tMy skrev:Synd att Danielsson lämnar, men han är för ojämn, killen har dock stor potential..
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Inte alla. Jag tycker precis likadant som vad du gör i denna fråga.*Knirre skrev:Alltså.. gaaaahhh! Vad fan är det som Zigomanis gjort för att få alla här att avguda honom?
Är medveten om att han är bra på att teka och att han verkar vara en skön kille med ett häftigt namn.. men sen då?
Förhållandevis dålig +/- i både serie och slutspel, dålig passningsspelare, enormt fumlig med pucken, sjukt långsam, och antagligen elitseriens mest uddlösa spelare. Sen är han antagligen ganska dyr också. Jag ser egentligen ingen som helst anledning till att ha kvar honom om han inte spelar gratis, vilket jag tvivlar på att han gör.
Ps. Prettosvar som "man måste ha rollspelare som Zigomanis", "han är viktigare än vad man tror" osv, undanbedes. Ds.
Tillsammans med Nicke D är han en spelare som jag inte har något emot om han lämnar.
44:an snurrar ibland hyffsat i anfallzon men slår oftast knut på sig själv och faller och fumlar i var och varannat byte. De få gånger det stämmer gör han däremot helt briljanta saker. Lite för mycket Figren/Umicevic över honom.
Sedan fattar jag inget av snacket om att Falken skulle vara hatad. Har väl fått en del kritik någon enstaka gång, men vilken spelare har inte det?
Väntar nu bara på Tjärnas, Mackans och Ekmans beslut. Deras signaturer är guld värda.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Riktigt tråkigt med Nicky D!
Jag förstår faktiskt inte riktigt varför, 25 år, Stockholmsanknytning, har gjort 20 pinnar eller mer de tre senaste säsongerna och verkar vara en trevlig prick rent allmänt.
Jag väljer att tolka det som att Nisse sagt ja (första lina med Josef och Kruger) och Mackan sagt ja (andra lina med Otto och Ölve) Sedan fanns det ingen plats för Nicke som inte vill spela i en tredjelina och väljer spel i Modo för istidens skull.

Jag väljer att tolka det som att Nisse sagt ja (första lina med Josef och Kruger) och Mackan sagt ja (andra lina med Otto och Ölve) Sedan fanns det ingen plats för Nicke som inte vill spela i en tredjelina och väljer spel i Modo för istidens skull.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
-
Kommer garanterat att sakna Danielsson. Oerhört mycket nyttigare än vad många här verkar tro.
Djurgårdens IF
- -daniel-
Jag förstår inte riktigt vad folk sett i Danielsson. Just ojämnheten är det som avskräckt mig nu i flera säsonger...han borde ha potential att "blomma ut" på allvar men han kommer liksom aldrig dit (förvänta er därför 55+ poäng i Modotröjan nästa säsong och rubriker i takt med "Jag axlade Zuccarellos mantel!").
Får vi in Ekman som ersättare så är det ju en stor förbättring. Annars är ju Danielsson är skön snubbe, men levererade tyvärr allt för sällan.
Som spelare kommer Danielsson säkert ersättas med en bättre spelare. Däremot är han en riktigt skön kille, och höjer säkert moralen och sammanhållningen. Även Niklas Anger är en sådan kille som vi "tappat" de senaste åren.
Tur att Fimpen också är helskön rakt igenom
Tur att Fimpen också är helskön rakt igenom

Avgå Jocke.
Kommer såklart sakna nicky D.
Han var riktigt bra i grundserien, men i slutspelet försvann han direkt.
Han kommer säkert utvecklas i modo nu och kommer säkert komma tillbaka en vacker dag. Bättre än när han lämnade. Bara önska grabben lycka till!
Han var riktigt bra i grundserien, men i slutspelet försvann han direkt.
Han kommer säkert utvecklas i modo nu och kommer säkert komma tillbaka en vacker dag. Bättre än när han lämnade. Bara önska grabben lycka till!
Nu får väl killen sitt genombrott på riktigt, sätter 40 kassar i grundserien...
Skulle vara så typiskt. Men men, du är välkommen tillbaka Nicky!
Skulle vara så typiskt. Men men, du är välkommen tillbaka Nicky!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Tråkigt med Danielsson måste jag säga, men som någon skrev så går han väldigt mycket uppochner. Blandar stormatcher till och från och sen helt osynlig. Men som person verkar han helskön av det man sett på DIF-TV till exempel. Sen är det lite tråkigt att se spelare som varit med hela vägen från botten till toppen försvinna från klubben, men det behövs väl som sagt lite nytt och fräscht också.
Lycka till 44:a förutom då ni möter DIF då jag hoppas du gör plattmatcher
Lycka till 44:a förutom då ni möter DIF då jag hoppas du gör plattmatcher

2014-04-07, vad hände?