OLÄMPLIGT UPPFÖRANDE PÅ LÄKTAREN

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Sidney Crosby

Re: OLÄMPLIGT UPPFÖRANDE PÅ LÄKTAREN

Inlägg av Sidney Crosby »

Okej, nu är det sent och jag är alkoholpåverkad, men vad du menar är alltså att d et inte övergår det "normala stöket" att kasta glasflaskor?

Slutord, jag ärä så in i helvetes trött på den här jävla debatten. Både Djurgårdare och Hv-fans har gjort fel, men trots att man försöker förklara det för de flesta inavlade smålandsbönder så är det ingen som lysnsar i alla fall. Känns som att man står och skriker mot en betongvägg, det ger en ingenting.

Snälla, lås skiten bara. Vi fick inte vara i deras kyrka på två matcher, inte mer än rätt då att de inte få komma upp till oss sen. Och börja inte käfta nu för då blir jag förbannad.

Gonatt!
Ragge1

Inlägg av Ragge1 »

HuskvarnaV71 skrev:
Ragge1 skrev:Men det är inte mer än rätt och varför klagade inte dessa så kallade experter när HV gjorde samma sak?
DIF-klacken tömde en hel läktare genom sin kastning av vätskor. Det har inte HV-klacken gjort. De filmade händelsen på TV där en hel läktares stolar gapade tomma och familjer med barn fick fly.. Det är inte riktigt "samma sak"

Tyvärr kastas det alltid saker från bortaklackar oavsett lag, men det var den överdrivet stora incidenten det handlade om nu. För ska man stänga av bortaklacken så fort den gör något dumt så lär vi få stänga av varenda bortaklack i hela Sverige.

Ska EN incident leda till att bortaklacken stängs av i TRE ELLER FYRA MATCHER åt båda hållen???
Jag tycker detta är ett vansinnigt straff mot de supportrar som sköter sig oavsett färg på tröjan.
Det är ruskigt fel att använda sig utav kollektiv bestraffning i alla sammanhang - och för jävla trist.

Nu var det ju så att er publik i Kinnarps inte var oskyldiga små lamm utan drog i vår banderoll, kastade saker tillsammans med andra verbala angrepp. Det var alltså inte helt oprovocerat att delar av DIFsektionen kastade saker. Därav blir ju grejen större än händelsen här i Globen där mig veterligen det inte ska ha förekommit några provoceringar.

Men men skit samma, egentligen spelar det ingen roll att media gör dessa felproportioner hela tiden, jag blev mest förbannad när jag såg att djurgårdare gått på dravlet.

Ska hockeyn leva vidare måste bortaresandet fortsätta såklart, så där håller jag med dig HuskvarnaV71. Nu måste de sätta sig ner och diskutera. De VET att det finns spänningar så jag hoppas att man exempelvis diskuterar hur man placerar en bortaklack. Nu kommer även gnaget upp och precis som när vi varit på bortaresor vet man ju hur det kan gå i idiotiska byggen som i Linköping, Gävle, Karlstad osv där klackarna står bredvid varandra. I Jönköping och i Globen bör man se över om man ska ha sektionen på den övre delen, och om man har det bör man ha någon form av säkerhetszon.
Bäst i stan!
Lotta

Inlägg av Lotta »

Caveman skrev:Det var ett jävla hetsande från Hv supportrar, supportrar som använde casualstilen, supportrar som springer och gömmer sig bakom den lokal polisen så fort det hettar till.

Men det är ointressant enligt medierna.... Överdrivet...
Håller me dej fullt ut!! :wink:
christet

Inlägg av christet »

Tack Djurgårdare.

Det var fantastiskt att se hela hovet gunga.

När ni bar fram Djurgården till kvitteringen den sista
matchen, då höll jag på att bryta ihop. En sådan publikinsats har jag knappt sett.
Jag har varit ute i Europa och Amerika och sett ganska mycket.

Skål på er och njut

Från

imponerad sprotfreak

OBS olämpligt uppförande finns inom alla klubbar. Jag fattar inte att det ska vara så svårt att ta bort dessa personer från läktaren
Janzoo
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Janzoo »

Vill tacka nästan alla som stog på läktarna igår. Såg att folk försökte kasta in saker (och antar att väldigt få lyckades). Men just när HV gjorde 1-2 var det hur lugnt som helst, iallafall vad jag kunde se(?).

Känns jävligt onödigt att vissa individer ska behöva förstöra, som tur var gick det nästintill felfritt igår.
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Den här tråden passar bra, nu är det förvisso utanför läktaren.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

easer90 skrev:Den här tråden passar bra, nu är det förvisso utanför läktaren.
Det går ju bra att håna Djurgården där nere, tror inte att dom är likadana när dom kommer hit. Om dom ens gör det.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Kentta skrev:
Det går ju bra att håna Djurgården där nere, tror inte att dom är likadana när dom kommer hit. Om dom ens gör det.
"suryoyo85" har lagt upp videon. Håller inte han på Assyriska?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Suryoyo torde vara Syrianskasupporter.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Sidney Crosby skrev:Suryoyo torde vara Syrianskasupporter.
Vad sjöng aff då?
Tyckte de dansade rätt fint när de skrek något som liknade "suryoyo". Kanske var det "suryoye".
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Snazzi skrev:
Sidney Crosby skrev:Suryoyo torde vara Syrianskasupporter.
Vad sjöng aff då?
Tyckte de dansade rätt fint när de skrek något som liknade "suryoyo". Kanske var det "suryoye".
I vintras, efter kvalet och lång tid efter det, var det ett väldigt tjafsande mellan Assyriska- och Syrianskaanhängare inne på Forum 1891 på SF. Vet inte riktigt vad de gjorde inne på vårt forum, men båda sidor såg sig som "suryoye" medan den andra sidan inte var det. Begreppet kommer från en syrisk-ortodox historiekrönika från 1100-talet. I grund och botten ska "assyrier" och "syrianer" vara mer eller mindre samma folkslag, de definierar sig bara på olika vis. Den antike historikern och geografen Herodotos skrev på 500-talet f. Kr. något i stil med "Att detta folk kallas syrier av grekerna, det namn som annars används är assyrier." och skillnaden mellan dem idag ska tydligen vara att assyrier definerar sig efter det gamla Assyrien och syrianer efter den syrianska kyrkan. Mer eller mindre samma geografiska ursprung, mer eller mindre samma historiska ursprung, mer eller mindre samma religion och mer eller mindre samma språk, och ändå dessa hårklyverier!

Och därmed slutar dagens sociohistoriska föreläsning, signerad Wainscotting. :P (Fruktansvärt offtopic... och kanske inte ens helt korrekt överallt, men ett försök till utbenande av begrepp)
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
stefaaaan

Inlägg av stefaaaan »

Haha nån som tror det blir högriskmatcher nästa år?
Går det inte ta red på vem det är som lagt up den?
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Blå Helgonet skrev:Nej, testade det jag redan visste om Stefan, hans svar var talande nog he-he! :lol:

Men om du vill ha en riktigt utmaning, pröva här.
http://www.mensa.se/bli-medlem/provtest

Bild
"Grattis! Det här är det högsta resultat som går att uppnå på provtestet.
Endast 4% av befolkningen har en IQ på 126 eller mer."

Hmm.. Om ens IQ bara beräknades på sådana symbolik frågor så borde det inte vara så svårt att komma med i Mensa (vilket givetvis inte är fallet). Roligt test dock.

Nu blir det dags att skrika bort lite hjärnceller framför derbyt.
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Saxat ifrån SVT text-tv:
Djurgården straffas för stökiga fans

Djurgården tvingas betala 25 000
kronor efter det att supportrar bland
annat kastat flaskor och mynt mot
HV71:s supportrar i samband med den
andra SM-finalen lagen emellan.

-Vi har sett allvarligt på det som
hänt, säger Anders Larsson,
ordförande för hockeyförbundets
tävlingsnämnd, till TV4.

Dessutom straffas båda klubbarna med
15 000 kronor var, för att ha brutit
mot en regel som säger att man inte
får visa mer än en repris på
tveksamma situationer på
storbildsskärmen.
Vilket skämt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

15.000kr för att visat fler än 1 tveksam situation i repris på storbildsskärmen? Har SvFF haft sitt finger med i detta? Varför i helvete finns det någon regel som säger att man inte får visa fler? Varför ska inte publiken som faktiskt betalat rätt mycket pengar få se en repris när nötterna i tv-soffan får se repriser på allt?

Var inte i Jönköping, så kan inte uttala mig om de 25.000kr känns rätt. Det som är konstigt dock är att inte HV fått någon böter då de rev sönder "Vi lever för det här" banderollen, som jag fattat det startat det värsta, och sedan kastat upp en glasfaska som träffade en stackars pojke i ögat.
Låst