Riktigt snyggt! Känns självklart att vara medlem, ett sätt att betala tillbaka allt DIF hockey gör.Daniel942 skrev:Ska förlänga mitt medlemskap idag. Visst är det nya kortet jävligt snyggt?
Är du medlem i Djurgården Hockey?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Är du medlem i Djurgården Hockey?
Riktigt snyggt medlemskort i år! Känns som att dom blir bättre och bättre för varje år som går.
Ska se till att förlänga!
Ska se till att förlänga!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10

Fotbollens medlemskort vinner med några ynka centimeter enligt mig.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- Daniel942
Håller inte med. Tycker DIF Hockeys kort är stilrent och jävligt snyggt!Snazzi skrev: Fotbollens medlemskort vinner med några ynka centimeter enligt mig.
Fotbollen var det väl inget fel på, men klart sämre.
DIF!
Tycker medlemskorten säger ganska mycket om hur föreningarna arbetar. DIF Hockey framhäver sina fans. DIF Fotbolls framhäver sig själva.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jag håller med till fullo - sen bryr jag mig inte alls om DIF Fotbolls medlemskort ser bättre ut eller inte, mestadels för att jag skiter i fotbollen, och har alltid gjort. Förstår inte det roliga med en sådan tråkig sport!Mäklaren skrev:Tycker medlemskorten säger ganska mycket om hur föreningarna arbetar. DIF Hockey framhäver sina fans. DIF Fotbolls framhäver sig själva.
Ursäktar för off-topic.

- -daniel-
Självklart.Palmgren skrev:Är du medlem i Djurgården Hockey?
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Fel!!! DIF fotboll gav oss medlemmar i uppdrag att designa årets kort. Själv ville jag ha Mattias Jonson på bild efter hans heroiska insats när vi klarade oss kvar, men det bidraget vann inte som du förstår.Mäklaren skrev:Tycker medlemskorten säger ganska mycket om hur föreningarna arbetar. DIF Hockey framhäver sina fans. DIF Fotbolls framhäver sig själva.
Att Ragge fick pryda årets kort var riktigt bra men det nya kortet är det snyggaste någonsin!
Betalar medlemsskap för mig och hela familjen i DIF Hockey sedan många år tillbaka, DIF fotboll sedan många år tillbaka, Järnkaminerna sedan några år tillbaka och DIF Handboll sedan ett år tillbaka. Tänker också gå med i DIF supporters Trust.
http://difsupporterstrust.se/

-
Känns som många här inne inte är medlemmar av profilen att dölja, se till att bli det.
- DIF_Soldier
Precis! Är man Djurgårdare är det en självklarhet att vara medlem. Allt annat är skam och råttfasoner.Bäst-i-stan skrev:Känns som många här inne inte är medlemmar av profilen att dölja, se till att bli det.
Säg den glädje som varar
Det svåra är dock att övertala päronen att bli medlem i både fotbollen och hockeyn. När jag blev medlem i hockeyn hade jag anmält mig utan att säga till dem. Men eftersom medlemskortet skickas till brevlådan så fick de syn på det och de blev ju inte särskilt glada. Med JK märkte de dock inget eftersom man där får kortet direkt i handen. Frågan är om jag vågar bli medlem i fotbollen också...
För övrigt funkar inte omröstningen för mig. Det står bara "Det skickade formuläret var felaktigt. Försök skicka det igen."
För övrigt funkar inte omröstningen för mig. Det står bara "Det skickade formuläret var felaktigt. Försök skicka det igen."
Håller inte med. Men skit sak samma. Svensk fotboll hur bra är den? En jävla massa importer som dominerar ligan. ES håller på att bli likadan!Snazzi skrev:
Fotbollens medlemskort vinner med några ynka centimeter enligt mig.
Men det är bara att glömma att Svensk fotboll ska vara svensk, det samma gäller hockeyn!
- Daniel942
Du är 17 bast. Om du inte får bli medlem i DIFs föreningar för dina päron så är de värda en fet utskällning. Det är dina pengar, och du gör precis vad fan du vill med dem.Rufus skrev:Det svåra är dock att övertala päronen att bli medlem i både fotbollen och hockeyn. När jag blev medlem i hockeyn hade jag anmält mig utan att säga till dem. Men eftersom medlemskortet skickas till brevlådan så fick de syn på det och de blev ju inte särskilt glada. Med JK märkte de dock inget eftersom man där får kortet direkt i handen. Frågan är om jag vågar bli medlem i fotbollen också...
Jag hade gett dem en jävla utskällning i alla fall.
DIF!
Satt och kollade igenom listan över DIF:s ständiga medlemmar (http://difhockey.se/standiga.php) och hittar intressanta namn som: Janne Järlefelt, Arto Blomsten, Leif Boork (!), Jimmie Ölvestad, Francois Bouchard (imponerande), Tommy Boustedt, Charles Berglund, Fredrik Bremberg, KG Stoppel, Jens Öhling och Kyösti Karjalainen.
Det som slår mig är ändå det fåtal gamla spelare som är ständiga medlemmar. Nog fan borde väl spelare (och tränare) som Espen Knutsen, Ronnie Pettersson, Tommy Söderström, Ragge, Tellan, Mats Sundin, Wikegård, Douglas Murray (tror iofs han har några släktingar i listan...), Niklas Kronwall, Micke Johansson, Garpenlöv och Björn Nord ha råd att pynta 3 000 spänn för ett ständigt medlemskap - och därigenom stödja klubben i deras hjärtan(?).
Annars kan man ju hoppas att de betalar årsvis medlemskap förstås...
(Och ja, jag förstår att många av dem stödjer DIF på andra sätt, men jag tycker ändå det vore en fin symbolisk gest av forna spelare som fått mer eller mindre ikonstatus. Precis som Challe, Jimmie, Linkan då gjort.)
Det som slår mig är ändå det fåtal gamla spelare som är ständiga medlemmar. Nog fan borde väl spelare (och tränare) som Espen Knutsen, Ronnie Pettersson, Tommy Söderström, Ragge, Tellan, Mats Sundin, Wikegård, Douglas Murray (tror iofs han har några släktingar i listan...), Niklas Kronwall, Micke Johansson, Garpenlöv och Björn Nord ha råd att pynta 3 000 spänn för ett ständigt medlemskap - och därigenom stödja klubben i deras hjärtan(?).
Annars kan man ju hoppas att de betalar årsvis medlemskap förstås...
(Och ja, jag förstår att många av dem stödjer DIF på andra sätt, men jag tycker ändå det vore en fin symbolisk gest av forna spelare som fått mer eller mindre ikonstatus. Precis som Challe, Jimmie, Linkan då gjort.)
Senast redigerad av kaminor den 2011-04-01 12:24:29, redigerad totalt 1 gånger.