Kall-El skrev:Bara för att en back gjort poäng behöver han inte vara bra. Killen kan ju vara en katastrof i egen zoon typ Adam Andersson förra säsongen. Tror nog vi behöver pålitiliga defensiva backar betydligt mera än skjutglada offensiva.
Sen när blev Adam Andersson ordinarie i nåt landslag överhuvudtaget? Jag håller med, det är fan ingenting som är bra! Allting handlar om Tjärna och andra som spelat i DIF. Sålänge inte det går, är allt annat katastrof. Men varför inte försöka lite på klubben ni håller på och hoppas på att de värvningar som klubben gör, är bra scoutade och lyckade? Som jag nämnt tidigare, jag tror att DIF har mer tid nu att se sina framtida spelare än förra hösten, mycket var nytt då, tränare osv.
För det andra är detta bara ett abstrakt rykte, finns ju ingen som vill komma med någon källa förutom "jag vet, men kan inte säga". Jag hörde en fågel viska att Ovechkin skulle börja spela för DIF...! Lika abstrakt!
Vi får väl reda på när de gör någon värvning, inget vi kan styra över!
Men ärligt talat hur svårt att kan det vara att platsa i Sloveniens landslag, och att jämföra med att Adam inte är ordinarie i ett landslag är bara dumt.
Det är ju liksom lite svårare att platsa i ett svenskt landslag än i ett slovenskt, och jag håller med Kall-El om att han inte behöver vara bra för att han gör en massa poäng visst är det bra men det är kanske inte är hela sanningen. Men ni kanske nöjer er med halvtaskiga backar?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
"Men ni kanske nöjer er med halvtaskiga backar"
Klart man vill ha så bra trupp det bara går!
Men ni kanske har glömt att förra säsongen fick man sälja Wallensamshallen, för ha råd med Elitserielicensen? Och nu är det åt helvete om man inte får VM spelare till laget!?
Hallå vakna det är inte Detroit Red Wings vi håller på! Det är ett av dom fattigaste Elitserieklubbarna!
Men vi kommer igen men man kan ju ta det i en lugn takt och inte panik köpa upp ett lag alá början på 2000. (som förstörde vår ekonomi härligt värre)
Sen när blev Adam Andersson ordinarie i nåt landslag överhuvudtaget? Jag håller med, det är fan ingenting som är bra! Allting handlar om Tjärna och andra som spelat i DIF. Sålänge inte det går, är allt annat katastrof. Men varför inte försöka lite på klubben ni håller på och hoppas på att de värvningar som klubben gör, är bra scoutade och lyckade? Som jag nämnt tidigare, jag tror att DIF har mer tid nu att se sina framtida spelare än förra hösten, mycket var nytt då, tränare osv.
För det andra är detta bara ett abstrakt rykte, finns ju ingen som vill komma med någon källa förutom "jag vet, men kan inte säga". Jag hörde en fågel viska att Ovechkin skulle börja spela för DIF...! Lika abstrakt!
Vi får väl reda på när de gör någon värvning, inget vi kan styra över!
Utan att tala illa om det Slovenska landslaget i hockey tror nog jag att Adam Andersson hade varit rätt gjuten i detta gäng. Jag vet inte ett dugg om denna sloven i fråga utan allt jag ville med mitt inlägg var att poängtera att en spelare INTE behöver vara bra bara för att han gör en del poäng. Det krävs nog lite mera...
Kall-El skrev:Det måste verkligen varit superscouting på de spelare som värvades förra säsongen..
Nu är du där igen!
Tror att det flesta Djurgårdare färstått att förra årets trupp var det bästa man kunde få för de pengarna man hade.
Visst, laget var inte bra, laget missade slutspel. Det är så det kommer se ut om vi inte börjar gå på varje match. DIF behöver oss i publiken och vi i publiken får det lag vi förtjänar!
3-6000 - Kvalserie/Allsvenskan
6-7000 - Ingenmansland
7-8000 - Slutspel
8-10000 - Semi
10-11000 - Top4, Semi eller final
11000-> GULD