BOMBOM BOUCHARD skrev:Det som stör mig grymt mycket (även om jag vet orsaken) är att Hv ska kunna ha så mycket bättre ekonomi än oss trots likvärdiga publiksiffror.
Det har vi Stockholms "hatar sport" Stad att tacka för
Dom påstår ju att dom vill ha idrott på hög nivå, och vi ser vilket resultat det blir, dom är verkligen generösa!
Hoppas att moderaterna tappar makten i nästa val så vi kanske kan få en seriös idrottsminister. Skönt att man fyller 18 snart så att man kan bidra till idrottens bästa här i landet.
Nu ska jag inte dra in för mycket politik här. Men borde vi inte kunna påverka självaste statsministern att ta tag i frågan. Han kan väl om inte annat jobba lite blocköverskridande med herr Ohly.
Båda säger sig vara inbitna Djurgårdare.
Reinfeldt och Ohly är DIF. Reinfeldt finns det ju ingen tvekan om längre, och Ohly har jag sett ett antal gånger i tv med DIF halsduk, dessutom på stadion.
Förresten, när blev det här Silly Season för politiker? Sthlm_DIFs fel. Helt klart.
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
BOMBOM BOUCHARD skrev:Nu ska jag inte dra in för mycket politik här. Men borde vi inte kunna påverka självaste statsministern att ta tag i frågan. Han kan väl om inte annat jobba lite blocköverskridande med herr Ohly.
Ha ha, ja du. Politiker i stort sätt är väl inte mycket att hurra över, allt dom tänker på är sin inkomst. Men Reinfeldt himself kan man ju inte ens ta på allvar, även om han nu påstår sig vara Djurgårdare. Jag kommer aldrig glömma bort den dagen då Reinfeldt i en intervju sa att vi måste minska på koldioxidutsläppen genom att inte köra så mycket bil och dylikt... Någon dag efter det så fångades hans kära fru på bild i hennes stora stadsjeep, bilvärldens största miljöbov
Reinfeldt är inte duktig på mycket, det enda han kan är att kasta sten i glashus, så att han skulle ta vår kära idrott på allvar är knappast troligt i och med att allt som spelar någon roll för honom är att rika inte ska behöva betala mer skatt än övriga...
Snazzi skrev:Förresten, när blev det här Silly Season för politiker? Sthlm_DIFs fel. Helt klart.
Snazzi skrev:
Reinfeldt och Ohly är DIF. Reinfeldt finns det ju ingen tvekan om längre, och Ohly har jag sett ett antal gånger i tv med DIF halsduk, dessutom på stadion.
Förresten, när blev det här Silly Season för politiker? Sthlm_DIFs fel. Helt klart.
Lars Ohly har säsongskort på sektion E. Jag ser han där varenda match.
Timmy Pettersson verkar vara klar nu för KHL enligt Expressen. Då kan vi göra plats för D. Tjärna och så är backsidan spikad.
Snazzi skrev:
Vill inte heller prata politik men Ohly har jag (tyvärr) säkert sett 15 gånger på Hovet den här säsongen.
Snazzi skrev:
Lars Ohly har säsongskort på sektion E. Jag ser han där varenda match.
Tjockis!
Förklarar ju varför jag ser honom på Stadion med jämna mellanrum i alla fall.
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
järnkamin2010 skrev:Kan lämna denna bomb till er bröder, Stefan Grånhs från SSK var på möte med styrelsen idag.
Signar vi honom måste det vara för att spara kulorna till Nisse och Tjärnas löner...
Va? Vad menar du? Vem är stefan grånh? Sorry, för min okunnighet..
järnkamin2010 skrev:Kan lämna denna bomb till er bröder, Stefan Grånhs från SSK var på möte med styrelsen idag.
Signar vi honom måste det vara för att spara kulorna till Nisse och Tjärnas löner...
Det är väl samma snubbe som sa att Edvin Frylén skulle spela center i årets DIF.
BOMBOM BOUCHARD skrev:Det som stör mig grymt mycket (även om jag vet orsaken) är att Hv ska kunna ha så mycket bättre ekonomi än oss trots likvärdiga publiksiffror.
Det har vi Stockholms "hatar sport" Stad att tacka för
Dom påstår ju att dom vill ha idrott på hög nivå, och vi ser vilket resultat det blir, dom är verkligen generösa!
Hoppas att moderaterna tappar makten i nästa val så vi kanske kan få en seriös idrottsminister. Skönt att man fyller 18 snart så att man kan bidra till idrottens bästa här i landet.
Nu ska jag inte dra in för mycket politik här. Men borde vi inte kunna påverka självaste statsministern att ta tag i frågan. Han kan väl om inte annat jobba lite blocköverskridande med herr Ohly.
Vill egentligen inte heller prata politik på forumet: Men sthlm-DIF, DIF:s arena problem går längre tillbaks än de senaste 4 åren då vi har haft en borgerlig majoritet i Stockholm. Bombom Sveriges statsminister kan inte lägga sig i arenafrågan då detta ligger på kommunnivå, han har helt enkelt inte den makten. Då de gäller kommunalpolitikerna tror jag att mycket av problemet ligger i att om DIF tar över driften så kommer ingen solnasork rösta på dem i nästa val, många politiker är säkert själva solnasorkar. Det enda jag tror att vi kan få politikerna att ställa upp på är gemensam drift med solnasorkarna...tyvärr
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.