Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
isolerad

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av isolerad »

rikkard skrev: Vi ska inte likt HV leva på ett fåtal stjärnor.
Det är väl just det dom INTE gör... Därför vann dom SM-guld. LHC lever på sina stjärnor däremot och det var därför vi slog ut dem och inte HV.
i
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Vågar lova att samtliga här vill se mackans signatur för nästa år. Linkan är dock en mer kontroversiell spelare här på forumet och även bland externa förståsigpåare, det får vi nog leva med. Det finns bra argument både för och emot linkan..

Vill också tjata vidare om Ossi, tycker han borde höjas lite mer här!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:Vågar lova att samtliga här vill se mackans signatur för nästa år. Linkan är dock en mer kontroversiell spelare här på forumet och även bland externa förståsigpåare, det får vi nog leva med. Det finns bra argument både för och emot linkan..

Vill också tjata vidare om Ossi, tycker han borde höjas lite mer här!
Jo, Ossi är grym. Men känns lite meningslöst att snacka massvis om en spelare som inte alls verkar vara aktuell. DIF verkar bara ta in en back. Och det är Tjärnqvist. Sen är det väl Staffan Kronwall till nästa år. Ossi har det ju inte ryktats en sekund om..
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Difalltidoavsett

Inlägg av Difalltidoavsett »

Fan vad kul om Ekman och tjärnan signar. Fan alltså tänk er, våran trupp idag med några grymma nyförvärv. AWSOME! :wink:
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Difalltidoavsett skrev:Fan vad kul om Ekman och tjärnan signar. Fan alltså tänk er, våran trupp idag med några grymma nyförvärv. AWSOME! :wink:
Bara jag som får Ronnie och Ragge feeling av detta inlägg? :D :wink:

Kommer Ekman och Tjärna sr, samt att Josefson och Mackan stannar så ser det riktigt bra inför nästa säsong. Hade gärna sett Timmy kvar också, men jag unnar honom fina pengar i Ryssland om han nu går dit efter allt slit i det tysta i DIF tröjan.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

isolerad skrev:
rikkard skrev: Vi ska inte likt HV leva på ett fåtal stjärnor.
Det är väl just det dom INTE gör... Därför vann dom SM-guld. LHC lever på sina stjärnor däremot och det var därför vi slog ut dem och inte HV.
Sant. Skillnaden mellan Hv och oss var inte stor i år. Vi hade kunnat ta guld om vi hade haft marginalerna på vår sida. Jag tyckte däremot att från match 3 och framåt att de kändes aningen bättre och vann till slut utan att jag tycker att det var orättvist.

Som jag ser det har Hv i stort sett samma bredd som oss men fler spetsspelare. Hade vi däremot haft årets lag kryddat med Ekman och Tjärna sr hade marginalerna tippat över till vår fördel. Därför väntar jag med spänning på hur denna silly season ska sluta. Kan vi bara behålla Mackan ser jag ett kommande guldlag, åtminstonde på papperet.Om vi däremot "bara" ersätter Mackan med Ekman och Timmy med Tjärna är jag inte så säker på om vi blir tillräckligt bra.
Glöm inte att Ante har lämnat och han är nära nog en klasspelare. Det som saknats är kylan i avsluten, en inte obetydlig detalj dock.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Difalltidoavsett

Inlägg av Difalltidoavsett »

Jepe skrev:
Difalltidoavsett skrev:Fan vad kul om Ekman och tjärnan signar. Fan alltså tänk er, våran trupp idag med några grymma nyförvärv. AWSOME! :wink:
Bara jag som får Ronnie och Ragge feeling av detta inlägg? :D :wink:

Kommer Ekman och Tjärna sr, samt att Josefson och Mackan stannar så ser det riktigt bra inför nästa säsong. Hade gärna sett Timmy kvar också, men jag unnar honom fina pengar i Ryssland om han nu går dit efter allt slit i det tysta i DIF tröjan.
Hmmm.. "Ronnie och Ragge feeling"? :? :P
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Sant. Skillnaden mellan Hv och oss var inte stor i år.
Skillnaden var att hv71 hade elitseriens dyraste trupp och vi hade den tredje billigaste, och frågar man mig så är den skillnaden stor i och med att hv71s spelarbudget lär ha varit runt omkring det dubbla av Djurgårdens.
Många kommer från Jönköping, men hur mycket hjärta spelarna har när dom kräver dom enorma summorna undrar jag faktiskt. Dom ställer hv inför ett dilemma där dom har att välja mellan att antingen plocka fram den stora plånboken eller se dom åka österut till KHL.
Visst finns det hjärta i hv71, men i grund och botten så är det en plaststämpel på hv71 som för alla andra lag i elitserien, annars hade lönebudgeten inte varit så pass hög.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

sthlm_dif skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Sant. Skillnaden mellan Hv och oss var inte stor i år.
Skillnaden var att hv71 hade elitseriens dyraste trupp och vi hade den tredje billigaste, och frågar man mig så är den skillnaden stor i och med att hv71s spelarbudget lär ha varit runt omkring det dubbla av Djurgårdens.
Många kommer från Jönköping, men hur mycket hjärta spelarna har när dom kräver dom enorma summorna undrar jag faktiskt. Dom ställer hv inför ett dilemma där dom har att välja mellan att antingen plocka fram den stora plånboken eller se dom åka österut till KHL.
Visst finns det hjärta i hv71, men i grund och botten så är det en plaststämpel på hv71 som för alla andra lag i elitserien, annars hade lönebudgeten inte varit så pass hög.
Nu menade jag skillnaden i spelet. Ekonomiskt är vi totalt utklassade. Sedan vet jag inte om det är så stor skillnad på deras högavlönade "egna" spelare och våra. Hade vi haft ekonomiska muskler hade vi redan denna säsong kunnat ha både Tjärna, Linkan, Ekman och kanske någon till i truppen. Jag har full förståelse för att spelarna vill tjäna pengar och kunde vi betala löner a la Hv hade nog några av de redan nämnda hellre lirat med oss än i Ryssland.

Det som stör mig grymt mycket (även om jag vet orsaken) är att Hv ska kunna ha så mycket bättre ekonomi än oss trots likvärdiga publiksiffror. :evil:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Det som stör mig grymt mycket (även om jag vet orsaken) är att Hv ska kunna ha så mycket bättre ekonomi än oss trots likvärdiga publiksiffror. :evil:
Det har vi Stockholms "hatar sport" Stad att tacka för :)
Dom påstår ju att dom vill ha idrott på hög nivå, och vi ser vilket resultat det blir, dom är verkligen generösa!
Hoppas att moderaterna tappar makten i nästa val så vi kanske kan få en seriös idrottsminister. Skönt att man fyller 18 snart så att man kan bidra till idrottens bästa här i landet.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
järnkamin2010

Inlägg av järnkamin2010 »

Kan lämna denna bomb till er bröder, Stefan Grånhs från SSK var på möte med styrelsen idag.
Signar vi honom måste det vara för att spara kulorna till Nisse och Tjärnas löner...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

sthlm_dif skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Det som stör mig grymt mycket (även om jag vet orsaken) är att Hv ska kunna ha så mycket bättre ekonomi än oss trots likvärdiga publiksiffror. :evil:
Det har vi Stockholms "hatar sport" Stad att tacka för :)
Dom påstår ju att dom vill ha idrott på hög nivå, och vi ser vilket resultat det blir, dom är verkligen generösa!
Hoppas att moderaterna tappar makten i nästa val så vi kanske kan få en seriös idrottsminister. Skönt att man fyller 18 snart så att man kan bidra till idrottens bästa här i landet.
Nu ska jag inte dra in för mycket politik här. Men borde vi inte kunna påverka självaste statsministern att ta tag i frågan. Han kan väl om inte annat jobba lite blocköverskridande med herr Ohly.
Båda säger sig vara inbitna Djurgårdare. :)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

järnkamin2010 skrev:Kan lämna denna bomb till er bröder, Stefan Grånhs från SSK var på möte med styrelsen idag.
Signar vi honom måste det vara för att spara kulorna till Nisse och Tjärnas löner...
Är det samma insideinfo som förra gången? :P
DIF!
Låst