Den där bilden gör väldigt ont i ett Djurgårdshjärta...
Det var så nära det ändå var till sist, till att få en 7e avgörande i Jönköping.
Men egentligen, vilket lag de verkliga vinnarna?
2010 1 HV71 2 Djurgårdens IF 3 Linköpings HC
4 Skellefteå AIK
5 Färjestads BK
6 Brynäs IF
7 Frölunda HC
8 Timrå IK
9 MODO Hockey
10 Luleå HF
11 Södertälje SK
12 Rögle BK
--------------------------------------------------
2009 1 Färjestads BK
2 Linköpings HC
3 Frölunda HC 55
4 HV71 55
5 Luleå HF
6 Skellefteå AIK
7 Brynäs IF
8 Timrå IK
9 MODO Hockey 10 Djurgårdens IF 11 Rögle BK
12 Södertälje SK
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi har gjort en fantastisk säsong, en bragd. Vi har spelat på toppen av förmåga i såväl grundserie som i slutspel. Vi är äntligen tillbaka i finrummet igen. Om vi spelar våra kort rätt inför nästa säsongen och får in lite extra spets i laget finns definitivt möjligheten att vi står högst upp på pallen när säsongen summeras.
DIFDIF skrev:Surt att förlora finalen. Ännu surare att förlora på hemmaplan./quote]
Jag håller inte med. Nu fick vi chansen att tacka killarna på riktigt, det hade dom förtjänat efter en säsong som denna.
Hehe ja men då menar jag ju såklart på sättet vi förlorade på. 2 ribbträffar och varit hur grymma som helst. Kunde lika gärna ha hyllat grabbarna för ett guld istället men oavsett så ÄR DIFHOCKEYS GRABBAR VÅRA HJÄLTAR!
Tack som fan för i år! Det har varit en underbar hockeysäsong och vi kan känna oss riktigt stolta över att kalla oss Djurgårdare. Jag kan garantera er att ni blir av med ytterligare ett säsongskort till kommande höst.
Det har varit en ren fröjd att få se ungefärliga trettiotalet matcher på plats i år. Återigen - TACK GRABBAR! Alltid oavsett!
Tack för en otrolig säsong och ett makalöst finalspel som inte lämnade någon
oberörd egentligen. Hatten av till hela DIF föreningen från ett gammalt troget
djurgårdshjärta. Det är så man blir rörd..men alltid stolt DIFare, knappast mindre
stolt nu...
Jag är ingen Djurgårds kille men jag brukar läsa erat forum för jag verkligen gillar det och jag hoppas att det inte blir en säsong det går så här bra för er.. Är roligt när Stockholms lag dominerar lite grann.. Lycka till nästa säsong DIF!
Svårt att hitta rätta ord för denna fantastiska säsong. Killarna har har gjort en underbar resa som borde krönats med ett GULD. Men Ni har nu visat hela SVERIGE att Stockholm och DIF är tillbaka på kartan och inget att räkna bort längre. TACK hela DIF för en underbar säsong.
NI ÄR BÄST OCH DET VET NI OM