F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
stefaaaan

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av stefaaaan »

Helt konstigt, känner knappt någon som helst besvikelse just nu, är just nu så jävla stolt, tänk vilken resa vi gjort, och tänk vilket enormt tryck vi skapade idag speciellt dom sista 10 i tredje perioden, har någon nånsin upplevt något liknande?
HIVARNA kan få fjanta runt i könjöping och sjunga "hejarklacken är ni klara"
Vi har något som är så mycket större här!!!

Men nu vet jag iaf vilket mitt hatlag nummer ett är från och med nu!
Kanske skulle köra en invasion i kinnarps en match nästa säsong om vi spelar där en lördag!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Vi är unika. Vilka andra fans kastar sig i famnen på närmsta främmande granne när det blir mål?
När otto satte tvåan slet jag tag i alla runtom mig - killen framför mig kastades bakåt när jag i ren eufori slet tag i hans luva och klappade om honom.

Cred också till killarna som uppmanade oss att inte vara ledsna när jag i Globenparkeringen skulle köpa en läsk i hopp om att det var öl. Vi klappade om varandra innan de vandrade iväg i mörkret och vi skrek "Vi älskar er ändå!" i växelsång tills vi inte längre hörde varandra.

När vi ovanpå allt lyckas få fram världshistoriens värsta tryck kan man inte göra annat än att le med en tår i ögat. För mig känns det inte tomt - att förlora såhär är för mig inte lika surt som föregående säsonger och anledningen är simpel - vi har inte gjort bort oss i år. Vi är inte längre pissade på och därför svider det inte.

Ni som var med och bidrog ikväll - jag älskar Er.
Säg den glädje som varar
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Förresten är det någon som sett intervjun med Andreas Falk på hockeyligan? Är väldigt intresserad av det faktum att han säger något liknande: "Cred till Djurgårdsfansen som lyft den här finalserien riktigt bra, såklart till våra fans också MEN aja riktigt skönt".

Undrar vad han menar med "MEN" 8)

Efter den här tillställningen så måste ju det här skitsnacket om medgångssupportrar hit och dit verkligen vara överspelat. Just nu kan inga sorters supportrar i någon sport i detta land ens mäta sig med oss. Underbart när man står där i tredje perioden, hv leder med 2-1 och man tänker: fyfan vad bra vi är! Ingenting kan ens mäta sig lite grann med detta. Hv-spelarna och ledarna måste ju givetvis säga att deras supportrar är minst lika bra men man ser så tydligt i ögon och hela kroppsspråket att detta är något extra. Hela hockeysverige borde tacka oss då vi kryddat den här serien bättre än något annat lag någonsin gjort, men eftersom vi är Djurgården så går det inte av principskäl :lol: Men vi vet det, spelarna vet det och media vet det. Det räcker för mig!
100% DJURGÅRDSJ***L
stefaaaan

Inlägg av stefaaaan »

Jockmaniac skrev:Förresten är det någon som sett intervjun med Andreas Falk på hockeyligan? Är väldigt intresserad av det faktum att han säger något liknande: "Cred till Djurgårdsfansen som lyft den här finalserien riktigt bra, såklart till våra fans också MEN aja riktigt skönt".

Undrar vad han menar med "MEN" 8)

Efter den här tillställningen så måste ju det här skitsnacket om medgångssupportrar hit och dit verkligen vara överspelat. Just nu kan inga sorters supportrar i någon sport i detta land ens mäta sig med oss. Underbart när man står där i tredje perioden, hv leder med 2-1 och man tänker: fyfan vad bra vi är! Ingenting kan ens mäta sig lite grann med detta. Hv-spelarna och ledarna måste ju givetvis säga att deras supportrar är minst lika bra men man ser så tydligt i ögon och hela kroppsspråket att detta är något extra. Hela hockeysverige borde tacka oss då vi kryddat den här serien bättre än något annat lag någonsin gjort, men eftersom vi är Djurgården så går det inte av principskäl :lol: Men vi vet det, spelarna vet det och media vet det. Det räcker för mig!

Fan jag blir tårögd och får rysningar, vi har precis förlorat en avgörande sm final i sudden och vad gör vi? står och hoppar och sjunger som ett lags fans som precis vunnit sm guld aldrig skulle göra!

vi är vinnare hur man än vrider och vänder på det,
Ett jävligt stort plus till Larsson som står upp för djurgården och portar hv fansen likt de gjorde mot oss, STARKT!!!
addeman1

Inlägg av addeman1 »

Match 1 SEGER, utklassning
Match 2 Cehlin i inneribban 3min kvar FT, Engqvist missar pucken med en millimeter OT
Match 3 Otto i ribban 5sek kvar FT, Eriksson träffar Livs benskydd vid öppet mål OT
Match 4 SEGER sudden
Match 5 Tappar 4-3 2min kvar, pucken går in då Hv-duden missar pucken i första läget
Match 6 Engqvist i stolpen OT, 0,5sek senare Engqvst i inneribban

Ser man tillbaka på serien är det inte mycket som avgör. möjligtvis att vi skulle kunna ge de M5 men i övrigt är det våra matcher. Just precis därför känner jag inte total sorg just nu, vi var där men kronan blev klave.

Å andra sidan går det inte att utelämna djurgårdspubliken. De gör ett hästjobb i tredje perren idag. Tror till och med Fredde Reino släppte en glädjetår när ottobotto klipper till.

Efter matchen, Kanal 5 är mitt uppe i sitt reklammästerskap där det gäller att visa så mycket reklam som möjligt och så lite hockey som det går för att inte tittarna ska kunna få någon blick av hur efterspelet ser ut. Tack för det 5an, ta nu och inse att ni sög hela slutspelet och ge bort rättigheterna till Svt.

Hur som helst Nu börjar nästa sässe, Ojvoj va ja längtar
Mot17
lilleman

Inlägg av lilleman »

http://www.sportal.se/blogg/jonathanlindell

Krönika: Säsongen då Djurgården räddade hockeysverige!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Wainscotting
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wainscotting »

För bara en liten stund sedan var jag fortfarande helt överväldigad av den stolthet som fyller mig, men sedan läste jag ett inlägg på JKs hemsida och då rullade faktiskt den första tåren av sorg nedför min kind.

Andreas, du är guld värd för oss!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Wainscotting skrev:För bara en liten stund sedan var jag fortfarande helt överväldigad av den stolthet som fyller mig, men sedan läste jag ett inlägg på JKs hemsida och då rullade faktiskt den första tåren av sorg nedför min kind.

Ja, tycker rejält synd om Ante, som ju troligtvis drar till nordamerika nästa säsong. Men hoppas innerligt att han kommer tillbaka senare, med tanke på det Djurgårdshjärta grabben har!
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Wainscotting skrev:För bara en liten stund sedan var jag fortfarande helt överväldigad av den stolthet som fyller mig, men sedan läste jag ett inlägg på JKs hemsida och då rullade faktiskt den första tåren av sorg nedför min kind.

Det är nästan så att hjärtat brister. Men då får man istället minnas att han gjorde det första finalmålet på 9 år, vad tror ni det betyder för honom?

Bästa lyckönskningar till Ante, hoppas det går bra för dig i Montreal och jag hoppas du kommer tillbaka till DIF när du känner att du är färdig i nordamerika!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Andreas är DIF, jag har aldrig träffat honom men han verkar vara en extremt sympatisk kille, och han är värd alla hyllningar.

Dock kan jag inte hålla med om att han är en syndabock, långt ifrån.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Den här säsongen har varit magisk, fyfan vad stolt man är idag. Varenda spelare skall har cred till vad dom har åstadkommit i år för fyfan vilket drag det har varit !!

Längtar redan till nästa säsong
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Edin skrev: Dock kan jag inte hålla med om att han är en syndabock, långt ifrån.
Klart att han inte är någon "syndabock", det finns inte någon i det här fantastiska laget som är syndabock. De är hjältar. Var och en av dem är hjältar. Allesammans. Hjältar.

Däremot tyckte jag att det var ett fint inlägg och det fick mig som sagt att gråta en skvätt.

Det kommer med största sannolikhet att komma några tårar till den närmsta tiden, men stoltheten och kärleken överskuggar alla bittra, sura, ledsna eller deppiga känslor.

Härliga Djurgår'n!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Wainscotting skrev: Klart att han inte är någon "syndabock", det finns inte någon i det här fantastiska laget som är syndabock. De är hjältar. Var och en av dem är hjältar. Allesammans. Hjältar.

Däremot tyckte jag att det var ett fint inlägg och det fick mig som sagt att gråta en skvätt.

Det kommer med största sannolikhet att komma några tårar till den närmsta tiden, men stoltheten och kärleken överskuggar alla bittra, sura, ledsna eller deppiga känslor.

Härliga Djurgår'n!
Du har helt rätt.

När det gäller tårarna så har jag också fällt en del, jag har försökt att hålla mig men när jag tvingas se Jimmie Ölvestad såhär bedrövad så orkar jag inte stå emot längre:

http://tv.hockeyligan.se/main.aspx?cont ... 9639473153
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Nu ska huvudet möta kudden. Jag vill inte, men ögonen orkar knappt vara öppna längre. Jag vet hur det kommer sluta, direkt när ögonen stängs så börjar hjärnan gå igenom allt som hänt. Jag kommer gråta mig till sömns, och antagligen inte få många timmar av den varan heller. Det enda positiva just nu, det är att jag vet att DIF familjen är här imorgon också.
Jag älskar Oss.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Hockeykanalen intervjuade Ante efter Final 6 och även jag blir gråtfärdig, vilken Djurgårdare.

- Jag kommer verkligen sakna att spela i klubben, säger silvermedaljören Engqvist.

Är det extra tungt när man vet att det är sista matchen med gänget?
- Lite så är det. Det är helt underbart att spela med Djurgården, jag har alltid varit Djurgårdare och vi har Sveriges bästa fans.

- Jag kommer verkligen sakna att spela i klubben, men någon gång ska jag tillbaka.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Låst