Alltid - Oavsett!Lakrisal skrev:
VI ÄLSKAR ER ÄNDÅ!
F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010
Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010
För Evigt DjurgårdenDjurgårn skrev:Alltid - Oavsett!Lakrisal skrev:
VI ÄLSKAR ER ÄNDÅ!
Vad ska man säga?
Jag är otroligt jävla stolt, nästan så att man blir lite tårögd när man tänker tillbaka på hur vi hyllade laget efter matchen.
Vi hejar på världens bästa förening.
Jag är otroligt jävla stolt, nästan så att man blir lite tårögd när man tänker tillbaka på hur vi hyllade laget efter matchen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Daniel942 skrev:Ole Ole Ole... ?*hoppar*

- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Rättade lite.Edin skrev:Vad ska man säga?
Vi älskar världens bästa förening.
Finns inga ord som kan beskriva min sorg just nu, inte heller finns det ord som kan beskriva min kärlek och lättnad för vår älskade förening. Jäkla konstigt blandning av känslor som cirkulerar i huvudet just nu.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Håller helt med! ALLTID, OAVSETT! Och tack killar för en bra säsong, nästa gång blir det guld! Djurgårdens IF vi é bäst i stan!Edin skrev:Vad ska man säga?
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
Vi är på alla sätt vinnare idag.
Vi har slagits för en förening i ekonomiskt kris - den är inte över. Vi har kämpat på läktarna för att bygga upp något som nu är oöverträffat i Sverige. Det märks tydligt när HV kopierar våra sånger nu i slutspelet.
DIF och vi supportrar har blivit en underdog att räkna med sportsligt, en dominant att se upp till publikmässigt. Alla negativa skriverier om oss är precis som vanligt när det hettar till - det är lätt att hata "08" och det är precis samma vanliga orsak; avundsjukan.
Vi har ett lag som med små resurser presterar goda resultat och aldrig ger sig och vi har en äkta, kreativ och djupt rotad supporterkultur.
Jag kunde inte vara mer stolt än jag är nu att vara Djurgårdare.
Vi har slagits för en förening i ekonomiskt kris - den är inte över. Vi har kämpat på läktarna för att bygga upp något som nu är oöverträffat i Sverige. Det märks tydligt när HV kopierar våra sånger nu i slutspelet.
DIF och vi supportrar har blivit en underdog att räkna med sportsligt, en dominant att se upp till publikmässigt. Alla negativa skriverier om oss är precis som vanligt när det hettar till - det är lätt att hata "08" och det är precis samma vanliga orsak; avundsjukan.
Vi har ett lag som med små resurser presterar goda resultat och aldrig ger sig och vi har en äkta, kreativ och djupt rotad supporterkultur.
Jag kunde inte vara mer stolt än jag är nu att vara Djurgårdare.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
- Lee Harvey Oswald
En tung dag som denna passar det att citera den gamla psykpatienten Robert Broberg:
-Målet är ingenting, vägen är allt.
Det är lite så det känns efter att denna minnesvärda säsong 2009/2010.
Vilken resa Djurgården bjöd oss på!
Så snöpligt att det bara tagit slut, har inte riktigt hunnit sjunka in ännu……………..............bara skrämmande tomt just nu……………....
Alltså man får bryta ner det i små etapper.
Ju längre säsongen pågick, ju tydligare & desto märkligare blev det.
Till slut var det helt uppenbart, DIF är ett topplag!
DIF spelar sig igenom 55 omgångar & egentligen inte en gång hann man fundera på om detta skulle räcka till slutspel eller inte, det var aldrig nåt snack.
Så homogent & stabilt var DIF.
Så väl framme i slutspelet plockar man defensivt erkänt svårspelade Brynäs till kvartsfinalmotståndare.
Jag fick lite skrämselhicka först, sedan kom jag på
-Hardy vet vad han pysslar med,
& visst var det så, DIF mosar Bif med 4-1 i matcher och man hinner liksom aldrig oroa sig för ens vi helt plötsligt är i Semifinal
Så väl framme i Semi mot Lhc kändes det som att nu måste vi upp på 110% för att ha en chans.
Fel igen,
DIF gör förvisso en helt okay matchserie, men framför allt lyckas man vinna även det matcher man inte är på topp i.
Avslutningen i Globen är redan en klassiker.
Så, Hv i final då.
DIF gör en kanonmatch direkt & förhoppningarna om ett SM-guld känns inte längre bara som en fånig dröm utan snarare som en väldigt nära verklighet.
Sedan tvingas Wesslau avstå match 2 , & där nånstans väger hela matchserien över till HVs fördel.
Känns som om orken & energin i DIF:s spel sakta sakta tynar bort , lite i taget, en period i taget.
Men Djurgården 09-10 är inte laget som viker ner sig.
Man tvingar HV hela tiden att prestera sitt yttersta för att överhuvudtaget kunna vinna, detta trots att DIF:s egna spel egentligen gått lite i baklås.
HV71 vinner inte en enda match efter 60min!
Så efter en mängd stolpträffar, märkliga domslut emot DIF & 5st raka Sudden Death blir det mer & mer tydligt, Hv orkar hela tiden lite mer än DIF.
Att finalserien avslutas med Engqvists stolpe/Ribba & Hv-mål i anfallet efter känns därför helt logiskt,
Guldet skulle helt enkelt inte”hem” denna säsong heller…
Tackar Djurgården ödmjukast för underhållningen.
Hemmamatcherna i slutspelet är minnen att ta med sig resten av livet.
Som en sorts måttstock på hur bra drag & stämning man kan skapa i en Ishockeyarena när alla sluter upp & samlas som en Stor-Röd-Maskin!
Over and Out...
-Målet är ingenting, vägen är allt.
Det är lite så det känns efter att denna minnesvärda säsong 2009/2010.
Vilken resa Djurgården bjöd oss på!
Så snöpligt att det bara tagit slut, har inte riktigt hunnit sjunka in ännu……………..............bara skrämmande tomt just nu……………....
Alltså man får bryta ner det i små etapper.
Ju längre säsongen pågick, ju tydligare & desto märkligare blev det.
Till slut var det helt uppenbart, DIF är ett topplag!
DIF spelar sig igenom 55 omgångar & egentligen inte en gång hann man fundera på om detta skulle räcka till slutspel eller inte, det var aldrig nåt snack.
Så homogent & stabilt var DIF.
Så väl framme i slutspelet plockar man defensivt erkänt svårspelade Brynäs till kvartsfinalmotståndare.
Jag fick lite skrämselhicka först, sedan kom jag på
-Hardy vet vad han pysslar med,
& visst var det så, DIF mosar Bif med 4-1 i matcher och man hinner liksom aldrig oroa sig för ens vi helt plötsligt är i Semifinal
Så väl framme i Semi mot Lhc kändes det som att nu måste vi upp på 110% för att ha en chans.
Fel igen,
DIF gör förvisso en helt okay matchserie, men framför allt lyckas man vinna även det matcher man inte är på topp i.
Avslutningen i Globen är redan en klassiker.
Så, Hv i final då.
DIF gör en kanonmatch direkt & förhoppningarna om ett SM-guld känns inte längre bara som en fånig dröm utan snarare som en väldigt nära verklighet.
Sedan tvingas Wesslau avstå match 2 , & där nånstans väger hela matchserien över till HVs fördel.
Känns som om orken & energin i DIF:s spel sakta sakta tynar bort , lite i taget, en period i taget.
Men Djurgården 09-10 är inte laget som viker ner sig.
Man tvingar HV hela tiden att prestera sitt yttersta för att överhuvudtaget kunna vinna, detta trots att DIF:s egna spel egentligen gått lite i baklås.
HV71 vinner inte en enda match efter 60min!
Så efter en mängd stolpträffar, märkliga domslut emot DIF & 5st raka Sudden Death blir det mer & mer tydligt, Hv orkar hela tiden lite mer än DIF.
Att finalserien avslutas med Engqvists stolpe/Ribba & Hv-mål i anfallet efter känns därför helt logiskt,
Guldet skulle helt enkelt inte”hem” denna säsong heller…
Tackar Djurgården ödmjukast för underhållningen.
Hemmamatcherna i slutspelet är minnen att ta med sig resten av livet.
Som en sorts måttstock på hur bra drag & stämning man kan skapa i en Ishockeyarena när alla sluter upp & samlas som en Stor-Röd-Maskin!
Over and Out...

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ett antal gånger har man stått kvar efter matcherna och sjungit "vi älskar er ändå" men det har aldrig varit så sant som det var idag. Spelarna har gjort en fantastisk säsong och även vår klack. Jag är oerhört deppig just nu, men samtidigt oerhört stolt över denna säsong. Guldet kan vi ta nästa år istället!
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
Helt rätt, "hejar" är när man sitter med clappers och misslyckande plasttifon.Snazzi skrev:Rättade lite.Edin skrev:Vad ska man säga?
Vi älskar världens bästa förening.
Finns inga ord som kan beskriva min sorg just nu, inte heller finns det ord som kan beskriva min kärlek och lättnad för vår älskade förening. Jäkla konstigt blandning av känslor som cirkulerar i huvudet just nu.
Vi är Djurgårn! Tack för allt!
Nu är det revansch som gäller nästa år.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jag är otroligt stolt över DIF Hockey, innan säsongen hade vi som målsättning att gå till slutspel, vi slutade som 2:a i serien. Sedan slog vi ut Brynäs och ett storsatsande Lhc med 4-1 i matcher. För att i finalen pressa storfavoriten till 5 Sudden Death, Hv vann faktiskt inte en match efter ordinarie matchtid, starkt DIF.
Nu ser man fram emot nästa säsong då Hardy & co måste höja målsättningen lite......
Jag är otroligt stolt över detta lag, precis om jag är över DIF publiken som är överlägsen alla andra i Elitserien.
Vilken värdig avslutning det blev, hv var det ingen som märkte av, då vi hyllade våra krigare, dom som visat vad det innebär att visa Djurgårdshjärta. Jag känner stolthet. Tack för denna säsong.
Nu ser man fram emot nästa säsong då Hardy & co måste höja målsättningen lite......
Jag är otroligt stolt över detta lag, precis om jag är över DIF publiken som är överlägsen alla andra i Elitserien.
Vilken värdig avslutning det blev, hv var det ingen som märkte av, då vi hyllade våra krigare, dom som visat vad det innebär att visa Djurgårdshjärta. Jag känner stolthet. Tack för denna säsong.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hahaha, detta klipp går att sammanfatta i ett ord.
Bönder.
http://tv.expressen.se/Sport/Elitserien ... -jonkoping
Bönder.
DIF!
- season
Daniel942 skrev:Hahaha, detta klipp går att sammanfatta i ett ord.
Bönder.
Ja jösses. "vi ä HV-fans allihopa" - alla tre fyllskallar utanför något stackars lunchrestaurang.
Det är stor skillnad mellan Stockholm och landet. Det inser man när man ser det här.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
- alskar_dif
Daniel942 skrev:Hahaha, detta klipp går att sammanfatta i ett ord.
Bönder.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA