F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010
-
Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010
Stort tack till Djurgården!!! Den bästa finalserien någonsin! Kul att alla bjuder upp till en sådan otrolig och fartfylld kamp! Ni fans som bråkar från båda läger - lägg ner, det behövs inte. Det har varit en hockeyfest utöver det vanliga, och vi från HV hoppas det kommer lika bra matcher mot er nästa år! Kul med ett Stockholmslag som är bra i svensk hockey igen. Återigen tack för en god match!
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Börjar med det tråkiga inlägget.
Moderatorer, för fan! Rensa upp och banna alla HiV-smittade fanskap som bara ska komma in och jävlas här? De har ändå inget att säga till om på detta forum (Vissa undantag finns förstås).
Moderatorer, för fan! Rensa upp och banna alla HiV-smittade fanskap som bara ska komma in och jävlas här? De har ändå inget att säga till om på detta forum (Vissa undantag finns förstås).
DIF!
- -daniel-
Så sjukt deppigt, men ändå så jävla stolt över det här gänget. Det saknades lite medstudsar och lite skärpa, annars har vi gjort en nästintill perfekt säsong.
Tack förövrigt att vi fick en värdig avslutning på det hela... period 3 (efter HV's 2-1 mål) var nog det bästa draget någonsin på Hovet. Galet.
Tack förövrigt att vi fick en värdig avslutning på det hela... period 3 (efter HV's 2-1 mål) var nog det bästa draget någonsin på Hovet. Galet.
Känns inte som att HV har vunnit nåt och inte heller att vi har förlorat något. Kan bara känna en enorm stolthet!
- Daniel942
Här kommer det lite mer roliga inlägget.
Fyfan vad jag är stolt över DIF just nu, HV vinner eftersom de hade en betydligt högre spelarbudget att gå på. Dock ej sagt att de inte är värdiga vinnare.
Att se DIF gå från plats 10 till plats 2 denna säsong har gjort mig så inåt helvete glad! Även om det är HV som vinner guldet idag, så har jag inte samma jobbiga känsla som när vi förlorar en annan match, då jag brukar vara sur i minst 1 dag efter förlusten. Nu är jag bara glad.
Och visst var det bättre att HV fick vinna här istället inför deras egna äckliga copycat-fans? Här blev de inte hyllade alls, utan det var ändå DIF som blev. KÄRLEK.
Nästa år ser betydligt ljusare ut, och då går vi inte för målsättningen att ta oss till slutspel längre. NU ÄR DET SM-GULD SOM GÄLLER!
Väl mött nästa säsong, jag kommer i alla fall ha säsongskort.
Fyfan vad jag är stolt över DIF just nu, HV vinner eftersom de hade en betydligt högre spelarbudget att gå på. Dock ej sagt att de inte är värdiga vinnare.
Att se DIF gå från plats 10 till plats 2 denna säsong har gjort mig så inåt helvete glad! Även om det är HV som vinner guldet idag, så har jag inte samma jobbiga känsla som när vi förlorar en annan match, då jag brukar vara sur i minst 1 dag efter förlusten. Nu är jag bara glad.
Och visst var det bättre att HV fick vinna här istället inför deras egna äckliga copycat-fans? Här blev de inte hyllade alls, utan det var ändå DIF som blev. KÄRLEK.
Nästa år ser betydligt ljusare ut, och då går vi inte för målsättningen att ta oss till slutspel längre. NU ÄR DET SM-GULD SOM GÄLLER!
Väl mött nästa säsong, jag kommer i alla fall ha säsongskort.
DIF!
Känner också så, HV har inte vunnit ett skit, en bondeklubb som lever på fusk och filmningar och fulspel, vad är det att imponeras av, känner mer att det är vi som vunnit något,Djurgårn skrev:Känns inte som att HV har vunnit nåt och inte heller att vi har förlorat något. Kan bara känna en enorm stolthet!
SÅ jävla stolt är jag för vårat djurgården och hur vi agerat som en familj, och vilket jävla ös sista 10 i tredje perioden, helt jävla galet!!
Hoppas DIF styr upp något så vi kan hylla våra spelare likt det vi gjort om vi vunnit guld!
Jag känner bara en enorm STOLTHET.
Tack för en otroligt bra genomförd säsong.
Tack för en otroligt bra genomförd säsong.
Alltid Oavsett.
Känner som många andra en enorm stolthet, är så himla glad att vara gårdare så det är inte klokt. Är själv från Småland och kommer aldrig att kunna Gratulera HV. någonsin. Dock en eloge till sånna fans som Horace som hållit en bra nivå här inne och kunnat diskutera, oavsett resultat. Djurgården kommer att vara en attraktiv klubb i sommar, hoppas det värvas rätt nu bara. Det ska visas hjärta, som alla gjort denna säsong.
Djurgårdsfamiljen, JAG ÄLSKAR ER! Fyfan vad vi ska va stolta för vad vi gjorde på Hovet idag, har aldrig varit med om maken! Känner bara en enorm stolthet för vad både laget och vi har gjort denna säsong, en underbar känsla!
HiV vann eftersom de är helt enkelt bättre än DIF.

HiV vann eftersom de är helt enkelt bättre än DIF.
<3333333333333
Blir jävligt trött på folk som klagar på våra supporters tex AB, FAST vi skötte oss galant idag !
Nästa år ser ljusare ut !
Blir jävligt trött på folk som klagar på våra supporters tex AB, FAST vi skötte oss galant idag !
Nästa år ser ljusare ut !
Vill bara gå in här och säga tack för en otroligt bra finalserie.
Tycker att dom flesta av er här inne är ganska nyanserade, denna gången var vi lite tyngre.
Väl mött nästa säsong!
Tycker att dom flesta av er här inne är ganska nyanserade, denna gången var vi lite tyngre.
Väl mött nästa säsong!
Tack alla för en riktigt bra säsong, spelare som publik. Ribban är högt satt till nästa säsong och jag hoppas att vi alla kör en riktigt bra försäsongsträning för att göra 2010/2011 till DIF´s bästa genom tiderna.
- Lakrisal
Känner ingen bitterhet överhuvudtaget. Fem matcher går till sudden death och där är det jäääävligt små marginaler. HV71 hade domarna i några matcher och den där lilla extra turen.
Men jag känner bara stolthet just nu. Inför säsongen tippades vi kämpa om en slutspelsplats och vi går igenom serien som ett tåg och slutar tvåa. Därefter maler vi ner både Brynäs och Linköping trots att alla journalister säger att vi överpresterar. Till slut faller vi i finalen mot det av alla tippade mästarlaget med en budget på vad, 10 gånger våran?
Spelarna har gjort ett fantastiskt jobb och det är underbart att veta att hockeyn är tillbaka i Stockholm på riktigt. Kul också att vi fick avsluta säsongen på hovet, även om det blev med en förlust, för att hylla våra hjältar som verkligen förtjänar det!
VI ÄLSKAR ER ÄNDÅ!
Men jag känner bara stolthet just nu. Inför säsongen tippades vi kämpa om en slutspelsplats och vi går igenom serien som ett tåg och slutar tvåa. Därefter maler vi ner både Brynäs och Linköping trots att alla journalister säger att vi överpresterar. Till slut faller vi i finalen mot det av alla tippade mästarlaget med en budget på vad, 10 gånger våran?
Spelarna har gjort ett fantastiskt jobb och det är underbart att veta att hockeyn är tillbaka i Stockholm på riktigt. Kul också att vi fick avsluta säsongen på hovet, även om det blev med en förlust, för att hylla våra hjältar som verkligen förtjänar det!
VI ÄLSKAR ER ÄNDÅ!
Någonstans man kan se matchen igen?
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tack för en fantastisk säsong som på läktaren fick ett värdigt avslut. Att flera tusen stannar kvar och hyllar förlorarna säger allt om den läktarkultur vi skapat. Idag tilläts inte idioterna ta över och förstöra för vår klubb även om vissa HV-spelare påstår sig ha fått mynt på sig och var rädda för att fira på isen.
Tack, DIF!
Tack, DIF!