F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Highwind

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av Highwind »

Låt oss bjuda på den häftigaste inramningen i ishockeyns historia! Nu kör vi!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

Gnagarsvin, gnagarsvin, hör ni att vi vinner guld? :roll:
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

"Torsdagens miss svarade inte Johan Davidsson för, syftar på ribbskottet. Det gjorde Djurgårdens läkare Bengt Gustavsson när han mitt framför ögonen på mig delade ut Rinosinuit till Marcus Nilson. Jag intervjuade Nilson och vips stod han med en karta tabletter i handen och försökte att smuggla ned dem i jackfickan.

Och tabletterna förklarar varför Nilson varit så blek i finalserien. Har man problem med bihålorna är det asjobbigt att spela ishockey. Man orkar inget och huvudet väger 13 kilo, typ."
http://blogg.aftonbladet.se/hockeybloggen

Förvånar mig inte direkt, Mackan har sett oväntat blek ut.

Läste att Holmqvist kanske kastas in med Falk & Tjärna i en lina idag, tycker jag är helt rätt. Stuva om lite och ge Holmqvist en sista chans i DIF-dressen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fan, börjar bli skapligt nervös. Nu finns det liksom inget att spara; åk skridskor & kötta som det inte finns nån morgondag!
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Fan att man jobbar idag eller tja så mycket jobb blir det nog inte, men nu jävlar ska vi köra över hv!!!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Hoppas verkligen alla inser vikten av att om Jönköping vinner INTE SKÄMMA UT DIF igen. Vi stannar kvar och hyllar DIF istället för att kasta in saker, storma planen, eller andra jävla gnagarfasoner. Orkar inte med att den här säsongen i sista sekunden skall spoileras av tattare bland de egna DIF-leden.

Men, en förlust finns inte på kartan. Dock är det ju Hockey det handlar om, och som bekant kan allt hända...
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Så jävla nervös!!!!!

Ännu mer nervös nu när jag läst alla nyheter och uppladdningar inför matchen. Vill åka in NU och dränka min nervositet i en god öl ( eller tre) och sjunga ut för Djurgår´n på den väntade förfesten mellan Söderstadion och Hovet.

Går annars på Magnesyl idag med pannknack och halsont. Måste få igång halsen innan matchstart, kanske gurgla en Famous Grouse.

Låt oss nu, som flera skriver, göra detta till en fest. Bär fram spelarna på isen, sjung utan uppehåll, hylla spelarna efter matchen, kasta inte in saker. Allt för Djurgår´n!

Måste också kommentera lagändringar och tycker det är kanon att förändra i detta läge, kasta in något nytt, fräscht, hungrigt. Kör nu Djurgår´n för i helvete!
stefaaaan

Inlägg av stefaaaan »

Och OM hv vinner om det är efter sudden eller efter full tid, sjung ÄNNU högre vid slutsignalen!
Vi har gjort en jävla bragd!
Uppmana alla att stå upp hela matchen!
Men framförallt NJUT av dagen, det är fint väder, det är stor samling, det är tifo det är lördagsmatch och det är SM final på hovet och inga HIVARE på plats!
Men kasta INTE in nått på isen!

Nån som hittar på en ramsa om tomten frick ;)

NU KÖR VI!!
Nu har pajas HV portat oss i en ev sjunde match, dom kan ju försöka stoppa oss!
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -de-ljuger
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev: Hoppas verkligen alla inser vikten av att om Jönköping vinner INTE SKÄMMA UT DIF igen. Vi stannar kvar och hyllar DIF istället för att kasta in saker, storma planen, eller andra jävla gnagarfasoner.
Orkar inte med att den här säsongen i sista sekunden skall spoileras av tattare bland de egna DIF-leden.

Men, en förlust finns inte på kartan. Dock är det ju Hockey det handlar om, och som bekant kan allt hända...
För att efteråt slippa citera en gammal Robinson-Loser
-Skämmes Ta Me Faan!!!!
Så snälla, alla med DIFfärger i blodet, håll koll på närmaste granne som eventuellt i vredesmod tänker slänga in läsk, öl, stolsbitar på isen.
Precis som daniel säger.
Skit i hv.
Vi stannar kvar & Hyllar DIF för en sanslöst bra genomförd säsong, oavsett slutresultatet i denna match.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Pluggen

Inlägg av Pluggen »

Bigge skrev:Usch!

Nu är man nervös. Vill verkligen inte att Hv ska vinna Sm guld i våran borg.

Dessutom kan jag fortf i släppa den sekvens i sudden där Petrasek fäller vår spelare vid tekningen i hv´s zon som gör att Hv kommer ur egen zon med pucken som sen gör att de avgör.
Men inte mycket att orda om nu. Men tankarna snurrar runt om vad som hade hänt om DIF fått PP, Kanske DIF kunde spelat hem sm bucklan idag istället.
Istället blir det två matcher med kniven på strupen.

http://svtplay.se/v/1974554/ishockey/hv ... orlangning
Nä, fy fan för tanken på att se dom vidriga asen fira sitt orättmätiga SM-guld på vårat HOV... Men klippet visar ju med all tydlighet att domarna gör allt dom kan för att hjälpa HV att vinna det här, jag menar, hur fan kan det INTE vara utvisning för det där?

Skulle nu vidriga HIV vinna idag så hoppas jag att dom försvinner av isen så fort det någonsin går så att våra spelare kan få dom hyllningar dom förtjänar!
Senast redigerad av Pluggen den 2010-04-24 10:16:21, redigerad totalt 1 gånger.
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

stefaaaan skrev: Nu har pajas HV portat oss i en ev sjunde match, dom kan ju försöka stoppa oss!
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -de-ljuger
"Det finns i Svenska hockeyligans rapport från matchen i Globen, bland annat, att HV71:s egen säkerhetspersonal avlägsnat en person från arenan som kastade ner ett rör på publiken under HV-klacken."

Först glasflaskor, nu rör!

Fel fokus från min sida, nu kör vi DIF!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
andersson013

Inlägg av andersson013 »

Nu bär det av, en bil full med Djurgårdare från Linköping.

Nu packar vi in oss i bilen och åker upp för att se vårat underbara Djurgården vinna ännu en gång. Idag ska bli så fucking mental! Fullt ös! Ses på hovet grabbar!
Djurgårdare på landsbyggden
lilleman

Inlägg av lilleman »

OJOJOJOJOJ!

Får inte fram mer än så. Det var länge sedan man var så nervös.
Nu jävlar vinner vi detta och sätter en förjävla press på Hv71. Vid eventuella Hv-mål, sjung högre!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
coden

Inlägg av coden »

Nu har det här kanske avhandlats klart redan men angående BallePlankas påstående att det inte kastades något från HV-klacken i match 3 kan jag ju säga att jag satt rakt under dem och såg personligen hur det hälldes kaffe och kastades saker från etage B ner på Djurgårdare under.

På raden rakt bakom mig fick minst tre personer jackor förstörda av kaffe och två unga tjejer som satt bredvid mig vågade inte sitta kvar utan gick efter två perioder.

Sen kan man ju diskutera graden av allvarlighet i det kastade men kastas det så kastas det och det skulle hänt igen idag så HELT RÄTT av DIF att vägra bönderna inträde..de kan stanna hemma och läsa bibeln och knulla får istället.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

coden skrev:Nu har det här kanske avhandlats klart redan men angående BallePlankas påstående att det inte kastades något från HV-klacken i match 3 kan jag ju säga att jag satt rakt under dem och såg personligen hur det hälldes kaffe och kastades saker från etage B ner på Djurgårdare under.

På raden rakt bakom mig fick minst tre personer jackor förstörda av kaffe och två unga tjejer som satt bredvid mig vågade inte sitta kvar utan gick efter två perioder.

Sen kan man ju diskutera graden av allvarlighet i det kastade men kastas det så kastas det och det skulle hänt igen idag så HELT RÄTT av DIF att vägra bönderna inträde..
de kan stanna hemma och läsa bibeln och knulla får istället.
Kan tänka mig att man här väljer ett av alternativen, kanske bara nån enstaka då som går inför båda... :?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Låst