OLÄMPLIGT UPPFÖRANDE PÅ LÄKTAREN

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: OLÄMPLIGT UPPFÖRANDE PÅ LÄKTAREN

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/dol ... 153013.svd

Här har vi ett UTMÄRKT exempel på hur det låter när landsortslagen kastat in saker i en SM-final, som ledde till omspolning(vilket det aldrig gjort under våra "skandaler").

Det nämns fan knappt, JÄTTELITE i det näst sista stycket. Och då nämner man inte ens att det varit någonting dåligt...
Expert.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Snazzi »

SirDIFalot skrev:http://www.svd.se/sportspel/nyheter/dol ... 153013.svd

Här har vi ett UTMÄRKT exempel på hur det låter när landsortslagen kastat in saker i en SM-final, som ledde till omspolning(vilket det aldrig gjort under våra "skandaler").

Det nämns fan knappt, JÄTTELITE i det näst sista stycket. Och då nämner man inte ens att det varit någonting dåligt...
Det där hände egentligen aldrig. Om det nu gjorde det är den enda rimliga förklaringen att det var en DIF supporter som tog sig in på arenan och ville förstöra.
Jävla Stockholmare.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Bra detektivarbete, men jämförelsen haltar är jag rädd.

För att lugna er lite kan jag avslöja att det har regnat in saker på isen i fler DIF-matcher än jag orkar räkna. Ett litet rekord var när Wolmer dömde sin första hovet-match nu i år. Inte heller det uppmärksammades av media. Inte ens speakern sa något faktiskt, till wolmers förtret.

Det vi har diskuterat här är något annat -- som är fullständigt oacceptabelt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Det är givetvis ALDRIG okej att kasta in saker.

Jag har dock förståelse för de som gör det. Hade allt sköts rätt, från domare till hockeyförbund till publiksäkerhet till videodomare etc. så hade kanske inte heller uppstått sådan irritation.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

sensei skrev:Bra detektivarbete, men jämförelsen haltar är jag rädd.

För att lugna er lite kan jag avslöja att det har regnat in saker på isen i fler DIF-matcher än jag orkar räkna. Ett litet rekord var när Wolmer dömde sin första hovet-match nu i år. Inte heller det uppmärksammades av media. Inte ens speakern sa något faktiskt, till wolmers förtret.

För HV supportrar är ju kända för att sitta stillsamt och att lugn och fint se på när laget möter motgång eller domartabbar. Det är nog ingen större skillnad där faktiskt.
Fast jag förstår inte själv varför man ska kasta in saker på isen, de gör ju saken knappast bättre. Bara rent ut sagt idiotiskt, chansen att en DIF spelare blir skadad är lika stor som att en HV spelare blir det.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Snazzi skrev:
sensei skrev:Bra detektivarbete, men jämförelsen haltar är jag rädd.

För HV supportrar är ju kända för att sitta stillsamt och att lugn och fint se på när laget möter motgång eller domartabbar. Det är nog ingen större skillnad där faktiskt.
Fast jag förstår inte själv varför man ska kasta in saker på isen, de gör ju saken knappast bättre. Bara rent ut sagt idiotiskt, chansen att en DIF spelare blir skadad är lika stor som att en HV spelare blir det.
Jag håller med dig till fullo! Det är också bra mycket mer spännande för media att skriva skandalrubriker om stockholmslag (än exempelvis köping), inget nytt under solen där..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
HuskvarnaV71

Inlägg av HuskvarnaV71 »

Hej, Djurgårdsfans!

Jag tycker det är synd att er klubb förbjuder en bortaklack på en match som kan avgörande i SM-slutspelet. Att alla klackar har rötägg är det väl knappast någon som betvivlar, men att djurgårdsklacken blev avstängd från HV:s matcher berodde ju på en rejäl incident där massor med folk inte kunde titta på matchen för att de fick öl i huvudet(!) Säkert har HV-fans också gjort dumma saker men inte som övergår det "normala" stöket.
Vad jag vill säga är att det är orättvist att stänga ute HV-klacken som någon slags hämndaktion, för handen på hjärtat så har inte HV-klacken tömt några läktare med sina dumheter. Thats it.

Jag tycker både era och våra "goda" fans borde ställe högre krav på bråkstakarna och stävja dumheterna i den egna klacken. För helvete - kolla in ishockeyn på planen. Djurgården och HV71 levererar ju suverän hockey - det är FEST!!! Alla goda fans gillar ishockey - vad vore hockeyn utan bra motstånd? Jag tycker fler Djurgårdare borde vara emot avstängningen av bortaklacken eftersom även ni vet att HV:s klack inte missköter sig på det sätt som hände i Kinnarps. (Själv tyckte jag det var tråkigt att inte ha en "mot-klack", den bidrar ju till energin och stämningen - ja om alla bara sköter sig)

Hoppas på en go och ärlig fight i final 6 både på och utanför planen!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

HuskvarnaV71 skrev:Hej, Djurgårdsfans!

Jag tycker det är synd att er klubb förbjuder en bortaklack på en match som kan avgörande i SM-slutspelet. Att alla klackar har rötägg är det väl knappast någon som betvivlar, men att djurgårdsklacken blev avstängd från HV:s matcher berodde ju på en rejäl incident där massor med folk inte kunde titta på matchen för att de fick öl i huvudet(!) Säkert har HV-fans också gjort dumma saker men inte som övergår det "normala" stöket.
Vad jag vill säga är att det är orättvist att stänga ute HV-klacken som någon slags hämndaktion, för handen på hjärtat så har inte HV-klacken tömt några läktare med sina dumheter. Thats it.

Jag tycker både era och våra "goda" fans borde ställe högre krav på bråkstakarna och stävja dumheterna i den egna klacken. För helvete - kolla in ishockeyn på planen. Djurgården och HV71 levererar ju suverän hockey - det är FEST!!! Alla goda fans gillar ishockey - vad vore hockeyn utan bra motstånd? Jag tycker fler Djurgårdare borde vara emot avstängningen av bortaklacken eftersom även ni vet att HV:s klack inte missköter sig på det sätt som hände i Kinnarps. (Själv tyckte jag det var tråkigt att inte ha en "mot-klack", den bidrar ju till energin och stämningen - ja om alla bara sköter sig)

Tycker att det ska bli enormt skönt utan bortaklack, bara Djurgårdsfamiljen på Hovet!
Ragge1

Inlägg av Ragge1 »

Supporterpolisen Hans Löfdahs ord om händelsen i Globen:

"- Jag känner till händelsen och att det haglade ner saker från läktaren där HV:s supportrar fanns. Vi har haft en dialog med Djurgården men i övrigt är jag inte så uppdaterad i det här ärendet och beslutet."

Det "haglade" alltså ner saker från HV-sektionen. Detta citat står kort i en av 10-15 artiklar expressen lagt upp angående händelsen. Sportbladet har inte ens tagit med det. Var är skandalrubrikerna? Alla experter, Leif Boork till Wennerholm och Roos pratar om att DIF gör det som en hämndaktion. Klart som fan det är! Men det är inte mer än rätt och varför klagade inte dessa så kallade experter när HV gjorde samma sak?
Bäst i stan!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Kentta skrev:
HuskvarnaV71 skrev:Hej, Djurgårdsfans!

Tycker att det ska bli enormt skönt utan bortaklack, bara Djurgårdsfamiljen på Hovet!
Vi är i princip emot kollektiva bestraffningar så länge det inte gäller ajk. Däremot så förtjänar ni det nu också, eftersom ni vägrade att ta till er JKs förslag inför final 5, som DIF ställde sig bakom. Final 4 ska väl i princip enbart DIF tagit beslutet om.
Hur som helst så är det synd att saker kastas, men vi vill inte behöva utrymma sektionen under, eller att våra supportrar ska behöva uppsöka läkare för att ni har en bortaklack på plats.
Ragge1

Inlägg av Ragge1 »

Samtidigt sitter den där förbannade kärringen i North Banks supporters och säger:

"- Allt känns patetiskt, eftersom vi har skött oss"

Hur fan tror du resten av oss djurgårdare kände efter att de inte fått åka ner i TVÅ matcher? Vår supporterföreningen hade till skillnad från North Banks ett åtgärdspaket som HV71 inte ens bemödade sig med att titta på.

Komiskt nog är Anrell den enda som gett stöd för DIF i frågan, säga vad man vill om den mannen, men han blandar och ger ständigt.

Nu är det dags att sova men jag hoppas jag gett er mediasväljare en alternativ bild. Och den som sa att DIF gör det "som en töntig motaktion", kan även berättas att HV71 stängde ute Djurgårdens kansli, styrelse osv osv från presskonferensen efter vinsten i onsdags. Vi ses på Gullmarsplan imorgon!
Bäst i stan!
HuskvarnaV71

Inlägg av HuskvarnaV71 »

Kentta skrev:Tycker att det ska bli enormt skönt utan bortaklack, bara Djurgårdsfamiljen på Hovet!
Tja, man kan ju inte alltid dela en åsikt.
Själv har jag alltid tyckt att det är kul med supportrar från andra lag. Utan konkurrensen och alla lags vilja att vinna SM-guld så är det ju inte varit lika åtråvärt att ta hem guldet! :wink:

Om det blir en final 7 i Kinnarps så hoppas jag på mer säkerhet och en bra Djurgårdsklack med hockeyhjärta - för vad trist för Djurgården att vinna guld på bortaplan utan att bli hyllade av sina fans..
HuskvarnaV71

Inlägg av HuskvarnaV71 »

Ragge1 skrev:Hur fan tror du resten av oss djurgårdare kände efter att de inte fått åka ner i TVÅ matcher?
Håller verkligen med. Jag tycker det hade räckt med en matchs avstängning som straff. Eller egentligen - hellre något annat straff. Att ta bort publik från matcher för att några få är dumma i huvudet känns som fel lösning.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

HuskvarnaV71 skrev:
Ragge1 skrev:Hur fan tror du resten av oss djurgårdare kände efter att de inte fått åka ner i TVÅ matcher?
Håller verkligen med. Jag tycker det hade räckt med en matchs avstängning som straff. Eller egentligen - hellre något annat straff. Att ta bort publik från matcher för att några få är dumma i huvudet känns som fel lösning.
Precis så. Det var ju det HV verkligen satte igen dörren för när JK kom med ett bra förslag med DIFs stöd.
Någon hockeyligan måste jobba med under sommaren tror jag. Inte minst hur fan de har tänkt att lösa derbyfrågan. Hockeyderbyn kommer bli bra mycket intensivare än fotbollsderbyn kan jag tänka mig. Men som Lasse Anrell hade sagt, den dagen den sorgen.
HuskvarnaV71

Inlägg av HuskvarnaV71 »

Ragge1 skrev:Men det är inte mer än rätt och varför klagade inte dessa så kallade experter när HV gjorde samma sak?
DIF-klacken tömde en hel läktare genom sin kastning av vätskor. Det har inte HV-klacken gjort. De filmade händelsen på TV där en hel läktares stolar gapade tomma och familjer med barn fick fly.. Det är inte riktigt "samma sak"

Tyvärr kastas det alltid saker från bortaklackar oavsett lag, men det var den överdrivet stora incidenten det handlade om nu. För ska man stänga av bortaklacken så fort den gör något dumt så lär vi få stänga av varenda bortaklack i hela Sverige.

Ska EN incident leda till att bortaklacken stängs av i TRE ELLER FYRA MATCHER åt båda hållen???
Jag tycker detta är ett vansinnigt straff mot de supportrar som sköter sig oavsett färg på tröjan.
Låst