OLÄMPLIGT UPPFÖRANDE PÅ LÄKTAREN

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Ragge1

Re: OLÄMPLIGT UPPFÖRANDE PÅ LÄKTAREN

Inlägg av Ragge1 »

Det ÄR ett arrangörsfiasko. Spelar ingen roll vad fan ni försöker säga emot Steefaaaaaaaaan. Den usla säkerhet i kombination med en uselt placerad bortasektion i kombination med hetlevrade typer på den undre sektionen var ett fiasko. Jag tycker i alla fall att det är bättre att vi står upp för varandra - familjen - på läktaren. Om idioter kommer och försöker dra ner vår banderoll samtidigt som skit haglas upp både verbalt och fysiskt står man väl för fan inte och tittar på? Eller är ni idioter? Jag tänker inte försvara allt som hände där nere och det kanske blev överproportioner på kastandet av saker (iaf enligt media som ni verkar gå efter). Men vi är DIF och vi står inte tysta och snälla när vi bemöts av skit.

Jag förstår ju kastandet av saker mer här än exempelvis kastandet vid Globen i måndags även om det gav oss fördelar är det ju bara för tråkigt att det händer...
Bäst i stan!
stefaaaan

Inlägg av stefaaaan »

Ragge1 skrev:Det ÄR ett arrangörsfiasko. Spelar ingen roll vad fan ni försöker säga emot Steefaaaaaaaaan. Den usla säkerhet i kombination med en uselt placerad bortasektion i kombination med hetlevrade typer på den undre sektionen var ett fiasko. Jag tycker i alla fall att det är bättre att vi står upp för varandra - familjen - på läktaren. Om idioter kommer och försöker dra ner vår banderoll samtidigt som skit haglas upp både verbalt och fysiskt står man väl för fan inte och tittar på? Eller är ni idioter? Jag tänker inte försvara allt som hände där nere och det kanske blev överproportioner på kastandet av saker (iaf enligt media som ni verkar gå efter). Men vi är DIF och vi står inte tysta och snälla när vi bemöts av skit.

Jag förstår ju kastandet av saker mer här än exempelvis kastandet vid Globen i måndags även om det gav oss fördelar är det ju bara för tråkigt att det händer...
WORD!!
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

Stefan --> din banjovirtuos uppgiften är att komma på vad bokstäverna betyder.
Det går bra att svara med både stora och små bokstäver med svaren måste vara rättstavade och ha rätt antal mellanslag.
Nej, du kan inte printa ut dem och färglägga dem med dina Crayon kritor.
För att intelligenstestet ska fungera måste dessutom Å, Ä och Ö bytas ut mot A, A och O.
Lycka till!

24 T p e D = 24 timmar på ett dygn
28 B i A =
7 D p e V =
60 M p e T =
52 K i e K =
365 D p e Å =
18 H p e G =
12 M p e Å =
12 M p e Å =
5 F p e H =

Fullfölj talserierna genom att skriva in de siffror som saknas!

1 5 9 13 17 =
37 34 31 28 25 =
2 3 5 8 12 =
8 10 11 13 14 16 =
38 34 31 27 24 20 =
3 6 12 24 48 =
3 9 18 24 48 54 =
7 4 8 5 10 7 =
2 3 5 9 17 33 =
128 64 60 30 26 =

Bild

Bild
Blue Saints...
stefaaaan

Inlägg av stefaaaan »

Blå Helgonet skrev:Stefan --> din banjovirtuos uppgiften är att komma på vad bokstäverna betyder.
Det går bra att svara med både stora och små bokstäver med svaren måste vara rättstavade och ha rätt antal mellanslag.
Nej, du kan inte printa ut dem och färglägga dem med dina Crayon kritor.
För att intelligenstestet ska fungera måste dessutom Å, Ä och Ö bytas ut mot A, A och O.
Lycka till!

24 T p e D = 24 timmar på ett dygn
28 B i A =
7 D p e V =
60 M p e T =
52 K i e K =
365 D p e Å =
18 H p e G =
12 M p e Å =
12 M p e Å =
5 F p e H =

Fullfölj talserierna genom att skriva in de siffror som saknas!

1 5 9 13 17 =
37 34 31 28 25 =
2 3 5 8 12 =
8 10 11 13 14 16 =
38 34 31 27 24 20 =
3 6 12 24 48 =
3 9 18 24 48 54 =
7 4 8 5 10 7 =
2 3 5 9 17 33 =
128 64 60 30 26 =

Bild

Bild

Haha är nog smartare än dig, fullt ös på hovet på lördag!
JO15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av JO15 »

Jag är djurgårdare ut i fingerspetsarna men jag undrar varför vi i djurgårdspubliken alltid ska skämma ut oss och förstöra det fina ryktet vibyggt upp med sveriges bästa publik.
Vi hånar motståndar klackar precis lika mycket som dom hånar oss men va fan stå upp och var stolt att vara DIFare istället att det ska brinna i huvet på er och börja kasta grejer och ska slåss osv. Det är så man skäms. Det är väl bättre att vara SVERIGES BÄSTA PUBLIK istället för att vara SVERIGES VÄRSTA PUBLIK. Vad vill vi vara? ta en funderare på det. Manmåste kunna hålla sig. Vi åker ju runt i sverige och hånar andra klackar men ser du nånsin att det står i media att Luleå klack slog sönder arena eller Timrå supportrar kastade papperskorg etc etc. SKÄRPNING FÖR FAN så ser vi till att fortsätta vara sveriges bästa supportrar istället.
Eller hur?
OLE OLE OLA
Nu kör vi.
stefaaaan

Inlägg av stefaaaan »

JO15 skrev:Jag är djurgårdare ut i fingerspetsarna men jag undrar varför vi i djurgårdspubliken alltid ska skämma ut oss och förstöra det fina ryktet vibyggt upp med sveriges bästa publik.
Vi hånar motståndar klackar precis lika mycket som dom hånar oss men va fan stå upp och var stolt att vara DIFare istället att det ska brinna i huvet på er och börja kasta grejer och ska slåss osv. Det är så man skäms. Det är väl bättre att vara SVERIGES BÄSTA PUBLIK istället för att vara SVERIGES VÄRSTA PUBLIK. Vad vill vi vara? ta en funderare på det. Manmåste kunna hålla sig. Vi åker ju runt i sverige och hånar andra klackar men ser du nånsin att det står i media att Luleå klack slog sönder arena eller Timrå supportrar kastade papperskorg etc etc. SKÄRPNING FÖR FAN så ser vi till att fortsätta vara sveriges bästa supportrar istället.
Eller hur?
OLE OLE OLA
Nu kör vi.

Bra sagt!!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Tassel

Inlägg av Tassel »

Kära hockey vänner. Har följt finalmatcherna med nöje framför min tv. Jag håller inte på Dif, jag håller inte heller på hv, men jag älskar hockey.
Det lag som ligger närmast mitt hjärta har ljusår upp till er nivå (Vita Hästen). Har stått i deras klack både hemma och borta många gånger, oftast enkom för den känsla som infinner sig hos mig av att stå ihop med likasinnade. Det känns mäktigt att sjunga och gasta ihop, speciellt när man inser att man vinner kampen om läktaren.
Ni i Järnkaminerna måste fatta vad jag menar, eller hur? För det JÄVLA drag som ni har på hemma och borta is är helt galet. Även fast jag sitter framför tvn så ryser jag när jag hör er outtröttliga sång.
Så mäktigt!
Jag förstår även hur ni känner när ni hela tiden blir smutskastade av media pga ett gäng småtroll svansar efter er riktiga fans. Många gånger är kritiken ni får befogad. Men ni är definitivt inte ensamma om att ställa till med bråk. Har varit på ett flertal matcher i Cloetta Center och sett lhc-hv. Kan garantera att hv klacken har sina troll också.

Efter att ha läst hela denna tråd blir jag fan gråtfärdig. En säger att "om man hetsar oss så får man räkna med efterspel" en annan "uppmanar" till att "sparka ner hv fittor" osv.
Jag har en fråga till er. Vad fan har det med hockey att göra?
Klart som fan det ska hetsas under match, det hör till. Men när slutsignalen ljudit är det över.
Att kasta saker på publik och isen är bara ett bevis för att man har för klen röst, bara att gå hem och öva.

Det blev en massa svammel från mitt håll här. Men jag lider med er riktiga Järnkaminer! För ni är tveklöst Sveriges bästa klack. Tyvärr har även ni fått tandtroll. Det är inte ert fel, men det kanske är er uppgift att försöka borsta bort dom.

Lycka till på lördag och lova att hålla igång klacken hela matchen så vi soffpotatisar kan skruva upp ljudet och låtsas att man är på plats!
JO15

Inlägg av JO15 »

Verkligen kul att se vad du säger Tassel, Helt rätt.
Vi måste ta tag i det själv och skärpa oss och inte hålla på kasta saker och slåss.
Det är ju så enkelt att det minsta som händer får ju ett drev i presskåren som svärtar ner DIF fansen så det är så enkelt att det är helt upp till oss att visa att vi är sveriges bästa fans.
Sen är det mycket riktigt du tar upp att man blir rädd när man ser folk skriva att man ska räkna med efter spel om man hånar DIF. Rent jävla löjl tycker jag. DIF fans hånar sina motståndare minst lika mycket och att man ska sparka in HV fittor osv. Man undrar ju hur det står till uppe i hjärnkontoret när man uttrycker sig så och det är väl det som gör att tyvärr tror man inte på nån bättring för man är ju tveksam på att en kille som skriver så köper det vi andra tycker och bättrar sig.
Men det kan bara tiden utvisa. KOM IGEN NU ALLA DIF FANS FÖR NU BEHÖVS VI MER ÄN NÅNSIN IMORGON.
Vi ses på hovet och låt hockey sverige minnas det som en otrolig hockey fest.
Användarvisningsbild
mannge
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Blå Helgonet skrev: Fullfölj talserierna genom att skriva in de siffror som saknas!

1 5 9 13 17 = 21
37 34 31 28 25 = 22
2 3 5 8 12 = 17
8 10 11 13 14 16 = 17
38 34 31 27 24 20 = 17
3 6 12 24 48 = 96
3 9 18 24 48 54 = 108
7 4 8 5 10 7 = 13
2 3 5 9 17 33 = 65
128 64 60 30 26 = 13
gillar talföljder... du har inga lite svårare på lager Helgonet?
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

Nej, testade det jag redan visste om Stefan, hans svar var talande nog he-he! :lol:

Men om du vill ha en riktigt utmaning, pröva här.
http://www.mensa.se/bli-medlem/provtest

Bild
Blue Saints...
isolerad

Inlägg av isolerad »

Tycker det är rätt av DIF att stänga ut HV vare sig det är hämnd eller ej. HV vägrar ju samarbeta.

Blå Helgonet skrev:Nej, testade det jag redan visste om Stefan, hans svar var talande nog he-he! :lol:

Men om du vill ha en riktigt utmaning, pröva här.
http://www.mensa.se/bli-medlem/provtest

Bild
Kul test!

119. Lite besviken.
i
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Måste säga att jag är återigen är väldigt stolt över Djurgården Hockey i samband med F6. Helt korrekt agerat att hv-supportrar tyvärr ej kan släppas in. Professionellt framfört med genomtänkta motiveringar. Bra jobbat!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
NisseBlå

Inlägg av NisseBlå »

Var inte själv på Globen men en kompis var där på sittplats. Han såg en hel del kastas ner på isen, inget från hv-klacken vad han märkte i alla fall. Är det här portandet av hv-fansen inte en rätt fånig hämnd som bara skämmer ut hela klubben? Vad kan den där lilla klicken göra i vilket fall för att lyfta fram hv när vi är tiotusentals dif-fans på plats?
Ragge1

Inlägg av Ragge1 »

NisseBlå skrev:Var inte själv på Globen men en kompis var där på sittplats. Han såg en hel del kastas ner på isen, inget från hv-klacken vad han märkte i alla fall. Är det här portandet av hv-fansen inte en rätt fånig hämnd som bara skämmer ut hela klubben? Vad kan den där lilla klicken göra i vilket fall för att lyfta fram hv när vi är tiotusentals dif-fans på plats?

Kan du bara hålla käften?

Totalt blind och genomsyrad av media. Fatta att bara för att media speglar det som att DIF är skyldiga till allt och HV är oskyldiga små lamm så behöver det inte vara så.

Igår under matchen i Jönköping hörde jag kommentatorerna säga MINST 2 gånger hur saker kom in på isen. VAR ÄR RUBRIKERNA? Men du tror antagligen att det inte kastade in något för media skrev det inte. Herregud, sluta säga att DIF "skämmer ut" sig själva (klubben).
Bäst i stan!
Låst