F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
stefaaaan

Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010

Inlägg av stefaaaan »

Fyy faaaan vad taggad jag är, sitter och lyssnar på scotty the black pearl just nu, och får rysningar i hela kroppen, imorgon kommer det bli helt magiskt något som aldrig sverige skådat,
Dags att stå upp hela matchen från samtliga i hallen och skrika och sjung för Djurgården, ingen ska kunna gå ifrån hallen och fortfarande kunna prata!
Gör vi vårat på läktaren gör spelarna sitt på isen!
ALLA till samlingen!!!

En för alla alla för en!!

spring spring spring jönköping!!
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Helt jävla horribelt att de släpper den.. HV vinner tek och samtidigt river de ner en av våra och det avgör matchen... 4 domare och ingen väljer att blåsa för trippingen... och det är ju inget snack om att det är en SOLKLAR 2a på svinet som drar unan skridskon på vår kille... :/ trist.
Instämmer med dig, helt sjukt. Men det är ju samma sak som när Fimpen åker ut i första perioden, Petrasek crosscheckar Fimpen i huvudet och sen så åker han ut för fasthållning?!?[/quote]

Det snackas ju hela tiden om att domarna inte ska avgöra matcherna med för många utvisningar men fan.. när det är så solklart, så jävla enkelt: Killen tar klubban, drar undan benet på Krüger = utvisning... sorgligt. Är skapligt taggad för morgondagens match även om jag till min stora sorg inte får uppleva den på plats. Om vi bara orkar spela offensivt och möta HV redan i mittzon ska det nog gå som det gjorde i match 1. :) FORZA DIF!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Totalt så är det inge snack om att domarnivån åt båda hållen varit riktigt jävla bedrövlig. Kan inte påstå jag varken tycker DIF eller HV förfördelats, dock. Vissa situationer blir ju mer avgörande än andra (6-man-på-banan för DIF i match 4, den horribla utvisningen på Klubertanz i samma match, den där trippingen på Krüger, bortdömt mål i match 1 som borde blivit godkänt, hög klubba som slog ut alla tänder på Oscar Sundh etc.etc)... Man kan bara konstatera att det förstör en hel del av Hockeyn att vi har så patetiskt usla rättskipare.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Läste en av få läsvärda krönikor från Lasse Anrell, vilken summerar finalserien hitills på ett ypperligt sätt:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 7005826.ab

Oavsett utång av matchen imorgon kommer jag vara evigt stolt över Djurgården säsong 09/10. Det har varit en fröjd och en resa utan dess lika att följa. Allt jag ber om är att denna resa förlängs med ytterligare en ynka match.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Magnutz skrev:
Helt jävla horribelt att de släpper den.. HV vinner tek och samtidigt river de ner en av våra och det avgör matchen... 4 domare och ingen väljer att blåsa för trippingen... och det är ju inget snack om att det är en SOLKLAR 2a på svinet som drar unan skridskon på vår kille... :/ trist.
Instämmer med dig, helt sjukt. Men det är ju samma sak som när Fimpen åker ut i första perioden, Petrasek crosscheckar Fimpen i huvudet och sen så åker han ut för fasthållning?!?
Det snackas ju hela tiden om att domarna inte ska avgöra matcherna med för många utvisningar men fan.. när det är så solklart, så jävla enkelt: Killen tar klubban, drar undan benet på Krüger = utvisning... sorgligt. Är skapligt taggad för morgondagens match även om jag till min stora sorg inte får uppleva den på plats.

Om vi bara orkar spela offensivt och möta HV redan i mittzon ska det nog gå som det gjorde i match 1. :) FORZA DIF![/quote]

Sedan match 1 har alla matcher mer eller mindre dominerats av hv.
Därmed inte sagt att det vore orättvist om DIF hade haft 3-2 i matcher, DIFs effektivitet har inte gått att klaga på & det är ju som bekant målen som räknas.
Men jag tycker det blivit mer & mer uppenbart för varje final som spelats att hv "var inte riktigt där" i match 1.
Ingenting, precis ingenting talar för en DIF dominerande matchbild , ja annat är på läktaren då...

En kombination av ett tröttkört DIF & ett hv som läst av DIFs offensiva spel gör att vi bara då & då tillåts husera i Hv:s zon.
Hela DIF:s offensiva idé bygger ju på lååååånga byten i anfallszon, det ju så vi kramade musten ur lite klenare lag som Bif & Lhc.
Laget från J-köping är gjort av annat virke.
Lägg där till att hv fått igång sitt PP efter att inte gjort ett mål i den spelformen det första 3 matcherna.

Tror tyvärr att guldet blev till sand när Holmqvist petade in klubban mellan benen på Laine sent i 3:e perioden igår.

Djurgården, täpp gärna igen min feta trut ännu en gång denna säsong!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel

Inlägg av djurgårdsj*vel »

Bjurre skrev:Hardy fixar detta
Litar också fullt ut på Hardy. På måndag blir det dödstyst (förutom i DIF-båset då förstås) i Kinnarps Arena då slutsignalen går....
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Hoppas att killarna i DIF repar mod efter debaclet nere i templet och visar i sann DIF-anda att det går att komma igen efter en sådan match. Nu är det vinna eller försvinna som gäller, inga bromsspår, inga spärrar.

Helt rätt utav DIF att stänga ute hv-lösket ifrån matchen, dessa hockeyparasiter klarar vi oss utan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Sedan match 1 har alla matcher mer eller mindre dominerats av hv.
Därmed inte sagt att det vore orättvist om DIF hade haft 3-2 i matcher, DIFs effektivitet har inte gått att klaga på & det är ju som bekant målen som räknas.
Men jag tycker det blivit mer & mer uppenbart för varje final som spelats att hv "var inte riktigt där" i match 1.
Ingenting, precis ingenting talar för en DIF dominerande matchbild , ja annat är på läktaren då...
Håller med dig fullt ut, HV är ett snäppet bättre lag med totalt sett mer bett i skridskoåkningen och mer fysiskt lagda spelare. När de dessutom neutraliserat en stor del av vårt spel genom att stressa oss enormt och forechecka högt upp i banan så har våra långa anfall inte liksom riktigt kommit till skott. Känns dock som att vi i varje match borde kunna höja oss ett snäpp till, men istället är det ofta HV som tagit tag i taktpinnen igen och fört matcherna. Hur det här än slutar är jag sjukt jävla stolt över vad vårt lag har åstadkommit den här säsongen. Att pulverisera ett formtoppat Brynäs med 4-1 och göra det samma med LHC är sjukt starkt. Att ta 4 av 5 matcher till sudden mot HV71 i en final är kanske ännu starkare.

Något säger mig ändå djupt inne att vi kommer tvinga fram en 7:e match på måndag...och där vet vi ju att allt kan hända. En 7:e match är garanterat inte som en 4:e eller 5:e match. Skulle säga att det är helt öppet om vi lyckas med bedriften att knäcka HV imorgon. Har en sjukt stark känsla - vad nu det är värt - att vi kommer kröna den här vansinnigt sanslösa säsongen med ett SM-guld....Och gör vi inte det är man med lite distans till det hela fantastiskt nöjd ändå.
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

Lee Harvey Oswald --> Ja-ah du Carcano gevärsskjutande blågul röda vän.
Vi har ju varit med förr,
långt innan forumets SMS-klottrande barn ens låg och skvalpade i deras fars pung.
Som en självutnämnd soffcoach expert har man allt för ofta rätt.
Ens hjärta säger ju annat, den predikar mirakel och stordåd.
Ska Hårdaste Hardy lära oss att gå på vatten?

Bild
Senast redigerad av Blå Helgonet den 2010-04-23 16:09:02, redigerad totalt 1 gånger.
Blue Saints...
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel

Inlägg av djurgårdsj*vel »

DonaldDuck skrev:
Janzoo skrev:Portar man våran styrelse så får man ju bita i det sura äpplet och ta sitt straff.

Se det ur en annan vinkel: eftersom att stockholmare är helt dumma i huvudet (inte mina ord nu) så kanske det är bra att det inte är några HV fans på hovet. Dessa fans skulle förmodligen bli överkörda, speciellt om HV vinner matchen. Eran säkerhet kan inte garanteras, så fort ni lämnar arenan är ni som en vandrande boxboll för vissa individer.
Det enda ni ska göra är att skämmas för er klubb. Det lovar jag att det finns många äldre djurgårdare som gör. Fyfan va ovärdigt er klubb. Det här kommer att få konsekvenser.
Men lilla jävla Kalla Anka (förklarar ju iof dina inlägg) kan du inte bara dra åt helvete från detta Forum. Har du något jävla Djurgårdskomplex iom att du fortfarande hänger kvar här?!
Kan tala om för dig att det finns inte en enda Djurgårdare som skäms för denna klubb. Vi är alla jävligt stolta att tillhöra den. Även om ni vinner på månag kommer vi Djurgårdare åndå att känna oss som vinnare denna säsong och det kan varken ev. HV-vinst eller något annat ändra på. För du din lilla HV-gris, det kan ingenting ändra på. Vi är vinnare vad som än händer. OM ni vinner gör ni det genom grishockey och fusk och om/när Djurgården vinner så gör de det genom bra hockeyspel, inte pga domarhjälp eller annat fusk.
Och du, jag tror visst att det att det är dina egna ord att stockholmare är dumma i huvudet, du är bara för feg att erkänna det. Och visst, det ligger något i det, vissa stockholmare är dumma i huvudet. Men de som är det är 100% inflyttade bönder, många från Småland, men även från andra hålor, som det sen slår över för och som förstör Stockholms rykte.
Så snälla Kalle Anka lämna detta Forum innan du gör bort dig ännu mer. Och du, jag ska tänka på dig på måndag, då HV-spelarna smiter ut som oljade blixtrar vid slutsignalen då Djurgården får sitt guld. Och OM det skulle bli tvärom så spelar det ingen roll att du tänker skadeglatt på oss för vi är ändå Stolta Vinnare just för att vi tillhör Stockholm Stolhet Djurgården.
Och en sista sak, bara för att kunna jämföra klubbarnas storhet: Djurgården 16 guld, HV71.....3 guld
tomten

Inlägg av tomten »

Imorgon är det den sista hemmamatchen för säsongen och jag vill att alla på hela Hovet sjunger fram vårt Djurgården.
Gör HV 0 – 1 fortsätter vi sjunga
Gör HV 0 – 2 fortsätter vi sjunga
Gör HV 0 - X fortsätter vi sjunga
Oavsett hur många mål HV gör fortsätter vi sjunga för de kan inte rubba oss.

Även om det ser dystert ut fortsätt sjung och var fan inte nervös. En nervös klack smittar av sig på laget, titta bara på senaste matchen i globen. Ger vi Djurgårdens spelare känslan att de är oövervinnerliga så kommer de vinna.

Och även om HV skulle vinna imorgon vill jag att alla stannar kvar och sjunger för Djurgården.

Scenariot vi befinner oss just nu i ett drömscenario även om HV leder med 3 -2 i matcher. Att vi med denna trupp har lyckats komma så långt som final och där vunnit 2 av 5 matcher är smått fantastiskt. Jag tror ingen Djurgårdare inför säsongen trott på den här utvecklingen.
Nu är det bara att tagga till och komma ut och göra morgondagens match till ett minne vi aldrig kan glömma.

DIF DIF DIF DIF!
The Stonebock

Inlägg av The Stonebock »

Ett klargörande.

Jag har aldrig påstått att detta med huliganism enbart är ett DIF-problem. Så dum är jag faktiskt inte. Det är däremot inte en så stor ide att nämna några andra av dessa grupper i detta forum. Okej, ett annat exmpel: I Jönköping lär det visst finnas en enormt stor skara av huliganer utrustade med, ähum, slipsar....

Förövrigt är inte finalserien över förrän nån enormt fet käring har gormat färdigt, som det visst heter på ett utrikiskt språk.
Ge upp!!?? Vad betyder det?
stefaaaan

Inlägg av stefaaaan »

OM jag säger OM DIF förlorar på lördag så ska ALLA stanna kvar efter matchen poch fortsätta sjunga och hylla laget, så kan fröken davidsson stå med bucklan i ett hörn och visa den för ingen som vill se!
Vi har gjort en jävla säsong och gå från tiondeplats till final,

Vad häner vid ev sjunde match? kommer vi få biljetter tro? eller ska vi bli tvungna att storma!
Mackan1891

Inlägg av Mackan1891 »

VIKTIG INFO IFRÅN FABRIKEN:

Det har varit ett fantastiskt hockeyslutspel där Fabriken levererat det ena arrangemanget i världsklass efter det andra. Sista hemmamatchen för säsongen inte kommer bli något undantag – men din hjälp behövs.

För att koreografin skall lyckas är det oerhört viktigt att alla följer dessa enkla instruktioner nedan samt hjälper till med att informera sin bänkgranne.

- Kom i tid och hitta din plats tidigt
- Flytta inte på arken från den stol där dem redan ligger
- När spelarna kommer in på isen - håll upp pappersarken rakt framför dig som är omärkta eller märkta med siffran ”1”
- På given signal (tutor) håll sedan upp plaststripsen rakt framför dig eller pappersark i guldfärg med siffran ”2” på.

Om vi alla hjälps åt att klara detta så kommer tifot bli det kanske bästa någonsin i svensk hockeyhistoria. Nu är det upp till just dig hur bra det kommer bli!

Glöm inte bort att skänka en slant i hinkarna!

/Fabriken
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

DonaldDuck skrev:Det du citerar från HV-håll stämmer till 100%, fick ett par samtal av ett par kompisar som var uppe i Globen och stod i klacken. Dom hade precis fått reda på detta och fattar absolut ingenting. Det kastades INGENTING från HV-klacken under HELA matchen. Om det känns bättre för er att tro annorlunda så gör för all del det. Att Djurgården skulle komma på att HV-klacken misskötts sig kl 22.25, strax efter det blivit klart att HV kan avgöra på Hovet, måste man vara bra dum i huvudet för att tro. Detta är så jvla osportsligt så det finns inte.

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -pa-lordag

Pinsamt Djurgården, pinsamt. Det visar hela hockey-Sverige vilken skillnad det är mellan klubbarna. Oproffsiga Djurgården. Just det, har jag nämnt att man även sålde biljetter till match 6 innan det var klart att den skulle spelas? Det är ju klart att HV-supportrarna chansar och köper biljett till den matchen eftersom man får köpa DIF-souvenirer om den inte blir av. Normalt sett så brukar jag inte brusa upp mig, men DIF kan dra åt h-e.

Hoppas att HV71 kör ner denna osportsliga anda i halsen på er "Stockholms stolthet" till klubb på lördag. Satan vad ni förtjänar det.
Kalle Anka för det första du har inga byxor på dig din perversa äckel.
För det andra storleken har betydelse oavsett vad du har hört.
Och för det tredje de ovannämnda pekoralet om Djurgårn orkar jag inte ens läsa.
Har hör att i över trettio år.

Vi Stockholmare vill inte lyssna på ett repetitivt, monotont trummande i över sextio minuter.
Vi har nog med orsaker som ger tillfälligt förändrad elasticitet i en del av hjärnans blodkärl beläget vid tempusområdet dvs. huvudvärk.

Av olika omständigheter släpps väl inte birainsmugglande smålänningar men omoderna jeans, löjliga frissor och pungväskor kring midjan till Hovet.

Bild
Blue Saints...
Låst