Gage - Med hjärtat kvar?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Dr Avalanche
Inlägg: 52
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Malmö
Kontakt:

Gage - Med hjärtat kvar?

Inlägg av Dr Avalanche »

Kul liten notering så här i sommarstiltjen. Bifogad bild visar tidigare djurgårdaren Gage i Kassel Huskies-mundering. Men på masken har han minsann fortafande DIF-loggan...

http://www.hockeytown.de/Bilder/Players/2003/gage6.jpg

Visar att känslan för klubben inte går ur omedelbart. Eller att det är dyrt att skaffa ny målvaktsmask. (Och så är bilden faktiskt från precis efter han flyttade till Tyskland).

:wink:
Användarvisningsbild
Hawaii
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Hawaii »

Är nog snarare så att klubben inte hunnit bytt mask åt Gage, gillade Gage skarpt under hans tid här. Kanske inte för hans målvaktsspel, utan viljan att ställa upp för laget.
DJUUU..
_OzzO_
Inlägg: 6
Blev medlem: 2005-06-11
Ort: Skövde

jodå

Inlägg av _OzzO_ »

Nog tror jag att Gage har kvar sina känslor för Djurgården.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Jag vill nog säga att jag inte gillade Gage, han gjorde för stora tabbar när jag kollade på han.

Han missade ganska ofta på puckar som kom över mål och studsade i sargen och så kom den in i målet via hans rygg..det e va jag såg av honom :shock:
Användarvisningsbild
Cellus
Inlägg: 129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Cellus »

Innehaver inte Gage längsta slutspels nollan, eller något liknande?
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Användarvisningsbild
Dr Avalanche
Inlägg: 52
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Dr Avalanche »

Nu startade jag inte tråden för att diskutera Gages kvaliteter som målvakt, utan för att jag tyckte att det var kul att han lirade i DIF-mask i Tyskland.

Men när ämnet nu kommer upp, så kan jag inte hålla med om att han skulle vara dålig. Tvärtom. Jag tyckte Gage var en mycket habil målvakt. Otroligt snabb och smidig, trots sin storlek. Och med en reptilsnabb plockhandske. Nej, han är inte den bäste målvakt som stått i DIF-kassen, men dålig. Icke!
Användarvisningsbild
Christopher J
Inlägg: 478
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Christopher J »

Gage var ju en bra målvakt när han spelade för oss. En mask är dyr att byta ut. kul att han bär dif mask.
Skriv svar