Tror kvällens match blir ”skittuff” Örebro går in med stärkt självförtroende efter 2 segrar och dessutom en fullsatt Behrn Arena i ryggen. Vi behöver få in ett snabbt mål o stärka upp försvarsspelet som emellanåt inte håller SHL-klass. Vill se ett taggat DIF o framförallt att en match pågår i 60 min o inte 12 min.
Kämpa DIF
Underskatta inte Örebro i år.Helt nytt lag efter smarta och dyra värvningar. Utan Ante och med ett allsvenskt försvarspel blir det tufft. Vi måste göra en bra match för poäng. Fler än Jakobs kedja måste börja röra på sig. McDavid har inte kommit upp i nivå med sina nya polare.
Testa honom med Bemström och Possler. Bergfors i första nu när Ante är borta och inte konkurrerar om pucken. Redan klart att Strandberg lirar förstecenter. Hank i fjärde med Widing och Falk. Där har ni det.
EspenK skrev:Underskatta inte Örebro i år.Helt nytt lag efter smarta och dyra värvningar. Utan Ante och med ett allsvenskt försvarspel blir det tufft. Vi måste göra en bra match för poäng. Fler än Jakobs kedja måste börja röra på sig. McDavid har inte kommit upp i nivå med sina nya polare.
Testa honom med Bemström och Possler. Bergfors i första nu när Ante är borta och inte konkurrerar om pucken. Redan klart att Strandberg lirar förstecenter. Hank i fjärde med Widing och Falk. Där har ni det.
Tänker bara på Alexander när jag hör falk i 4e kedjan
Forsätter alltså att spela våra två bästa defensiva backar ihop. Samtidigt som vi har offensiva Alsing med iskalla Jesper P. Helt vansinnigt i min bok.