Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av Andspe »

19:30

Bild

Köp dina bortabiljetter här:
Bild

Köp biljetter till vår nästa hemmamatch i Globen här:
Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av Mattias_87 »

Vi måste ju vinna minst en bortamatch så jag hoppas att det blir denna.
Avskaffa tre mot tre.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av Magnutz »

Vattendelare.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av förevigtdjurgården »

Släck ladan imorgon. Vore riktigt viktigt att få med sig en seger därifrån och "kvittera" fördelen.

I övrigt; oavsett hur mycket vi slår oss själva på bröstet är det fan milavids skillnad i klackkvalitet mellan oss just nu. I negativ bemärkelse. Hela jävla ladan höll ju på att rulla iväg i Torsdags, och journalisterna har mage att skriva om en Djurgårdsseger inför ett "kokande Hovet". De vet ingenting.

Nä, den berömda summan: kör över SAIK. Vinn bara. Ta hem det till Globen för match 5 vid ställning 2-2. Tror att segraren imorgon tar hem hela serien faktiskt.

#spelaJocke - var ett bra drag mot LHC, och här kan han tysta sin fd hemmapublik.
Vila i Frid, DIF Hockey.
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av EspenK »

Fullkomligt avgörande match. Vilket saik får vi möta? Som i första i lördags när vi inte kommer in i anfallszon eller som i andra perioden när vi kör över dem? Gissar på ett äckligt disciplinerat saik defensivt. Gäller att ha tålamod och gasa när tillfälle ges. Mer vattendelare än så här blir det inte.
Blir små marginaler och en taggad Ortio i mål.Våga vinna! Kör!
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Vinner vi imorn sitter vi i förarsätet, torskar vi har vi typ 0 chans på final. Vattendelare var ordet.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av Praetori »

AlltidoavsettDIF skrev:Vinner vi imorn sitter vi i förarsätet, torskar vi har vi typ 0 chans på final. Vattendelare var ordet.
Till skillnad från 0-3 underläge i bäst av 7 så har det faktiskt hänt ett antal gånger att lag vänt 1-3 till 4-3 vinst. Samtliga gånger så skett i SHLs historia har det rört sig om hemmafördel i match 7.

Med det sagt så är det ju dock ingen rolig sits att hamna i så jag ser ju helst att vi vinner ikväll. Gärna övertygande och att Adam håller nollan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
altsich
Inlägg: 79
Blev medlem: 2010-10-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av altsich »

Vore jävligt skönt att göra detta till en bäst av tre ikväll!
Kämpa grabbar!
Låt Brodin få några minuter till i alla fall, låt Possler sitta några byten, otroligt blek två senaste matcherna.

Vattendelare?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4528
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av captcash »

Känns lika mkt "vinn or game over" i denna matchen som den i helgen...

pls pls pls, VINN!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7196
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vattendelaren var redan match 1.
Skellefteå är i förarsätet.
Vinner vi kvällens match blir ju nästa match däremot en ny vattendelare.
Vi känns för klena mentalt för att vinna i sheleftyou. Vi blir alltid små blyga pojkar där så fort det börjar gå lite emot. De stora håriga männen förnedrar oss allt för ofta.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Vattendelaren var redan match 1.
Skellefteå är i förarsätet.
Vinner vi kvällens match blir ju nästa match däremot en ny vattendelare.
Vi känns för klena mentalt för att vinna i sheleftyou. Vi blir alltid små blyga pojkar där så fort det börjar gå lite emot. De stora håriga männen förnedrar oss allt för ofta.
Har du ens sett matcherna? Det har varit DIF i förarsätet större delen av tiden även om Skellefteå stundtals fått grym press de också.
I match 1 så borde vi verkligen vunnit men en halvtam andraperre gav ett utgångsläge inför tredje perioden att SAIK kunde dra på sig rånarluvorna och vinna på typ 2-3 bra byten.

Andra matchen var vi rent dåliga men det var inte förrän i slutet när det var full fart framåt och svängdörr bakåt som det rann iväg. Återigen så tyckte jag vår press var bättre men SAIK var spetsigare och lite tyngre när de kunde växla upp och pressa.

Tredje matchen var vi helt enkelt bättre (även fast vi inte kom upp i nivå).

Mentalt är Skellefteå piskade att vinna ikväll och våra grabbar har allt att vinna. SAIK har betydligt mer rutin på en del pjäser men jag tyckte att de faktiskt såg lite slitna ut i game-3 medan våra grabbar bara sett piggare ut ju längre det lider.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av -daniel- »

Vi vinner. Inte blir det enkelt, men vi vinner trots det.

En stekhet Markus Ljungh avgör.
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7196
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Vattendelaren var redan match 1.
Skellefteå är i förarsätet.
Vinner vi kvällens match blir ju nästa match däremot en ny vattendelare.
Vi känns för klena mentalt för att vinna i sheleftyou. Vi blir alltid små blyga pojkar där så fort det börjar gå lite emot. De stora håriga männen förnedrar oss allt för ofta.
Har du ens sett matcherna? Det har varit DIF i förarsätet större delen av tiden även om Skellefteå stundtals fått grym press de också.
I match 1 så borde vi verkligen vunnit men en halvtam andraperre gav ett utgångsläge inför tredje perioden att SAIK kunde dra på sig rånarluvorna och vinna på typ 2-3 bra byten.

Andra matchen var vi rent dåliga men det var inte förrän i slutet när det var full fart framåt och svängdörr bakåt som det rann iväg. Återigen så tyckte jag vår press var bättre men SAIK var spetsigare och lite tyngre när de kunde växla upp och pressa.

Tredje matchen var vi helt enkelt bättre (även fast vi inte kom upp i nivå).

Mentalt är Skellefteå piskade att vinna ikväll och våra grabbar har allt att vinna. SAIK har betydligt mer rutin på en del pjäser men jag tyckte att de faktiskt såg lite slitna ut i game-3 medan våra grabbar bara sett piggare ut ju längre det lider.
Har du ens läst mitt inlägg :wink: . Jag talar om matchbilderna i sheleftyou, och du yrar om match 1 och 3.

Vi började strålande i bortamatchen, men sedan tog de över fullständigt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av crike »

Vinner vi idag tar vi matchserien med 4-2.

Däremot är jag lite oroad över det mentala. Jag tycker grabbarna såg trötta ut i tanken i förra matchen. Får hoppas dom klarar av att fokusera för det behöver dom. Saik har rutinen för att klara av det mentala spelet bättre än oss. Däremot har vi fysiken med oss.

Till slut, slå passarna framför, och inte bakom, medspelaren. tack.
Koonz
Inlägg: 181
Blev medlem: 2016-10-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av Koonz »

Första gången på hela säsongen jag säger det här men dagens match känns verkligen som en vattendelare.
Skriv svar