Tobias Hage klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Harold Camping
Inlägg: 387
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av Harold Camping »

Hage var med och tränade idag på is.

Happ..... Ännu mera bredd. Vi bör göra oss av med 4-5 spelare i dagens läge.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17580
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

Säcken säger att vi håller på och bredda truppen inför slutspurten.

Patetiskt.
Expert.
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av Challen »

Detta är ett skämt. Fyfan va illa.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1266
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av Henkos »

Jag spyr. Mackan kan jag på något långsökt sätt kanske förstå, rightare och rutinerad. Men efter den värvningen så hoppas man ju på lite spets. Nej så jobbar inte KG, han tar in nån man aldrig hört talas om?!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av Mattias_87 »

Välkommen. Ser dock inte behovet.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17580
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

Henkos skrev:Jag spyr. Mackan kan jag på något långsökt sätt kanske förstå, rightare och rutinerad. Men efter den värvningen så hoppas man ju på lite spets. Nej så jobbar inte KG, han tar in nån man aldrig hört talas om?!
Ros tjatar om det där med rightare. Men varför är rightare ett plus för Mackan? Även när Samuelsson är borta så har vi Heinerö, Guter, Fällström, Ahlén på forwardssidan. Löper vi någon brist på rightare?

Hage kan säkert bli nyttig på sikt och så. Men fattar inte varför ändå.
Expert.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av #10 »

Hahaha, vart exalterad när jag läste "center klar för Dif" på Aftonbladet, dock så fick jag ont i magen när jag klickade på rubriken...
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av Erik af Sibirien »

Bra ålder och bra storlek. Antagligen ett långsiktigt förvärv och förhoppningsvis för ett vrakpris.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av Kall-El »

Frågan är om detta är ett lån eller en ren signing.

Är det ett lån bryr jag mig inte så mycket även om det sänder lite märkliga signaler till våra egna junisar.

OM detta däremot är en ren signing är jag väldigt tveksam till densamma.

Återigen Stoppel skulle vi inte gå efter spets?

Känns ju tyvärr som att egna junisar kunde gjort likvärdigt jobb som Hage och antagligen även Nilson.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av Bengan08 »

Ett jävla skämt!Pajensnivån på DIF Hockey är nu MYCKET HÖG!
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av Henke_F »

Kanske tänkt att köra honom som center istället för när dom sätter Holm där?


Men ja pajasnivå då egna junisar borde kunnat få axla det.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av captcash »

Asså.. brukar inte kommentera förvärv så mycket (och har hållit mig borta från MN-gate), men detta börjar bli lite parodiskt faktiskt... "Förstärker och breddar" för slutspurten med att plocka in en rätt avdankad lirare som inte platsar i hela HV's lag och kryddar det med en ytterst medioker standard HA-center.... på vilket sätt är detta något som förstärker laget, jag fattar verkligen inte?

Sluta köpa massa sketna "köp 3 för priset av 2" och lägg stålarna på totalt 1-2 BRA lirare som verkligen kan göra en förändring.. inte en fd Sthlmare som längtar hem till stan och en center som det finns en miljard likadana... hitta en pusselbit för fan, sluta falla för mellandags-rean! :(

Med det sagt så förtjänar du givetvis ett välkommen Tobias, jag hoppas du får något galet typ av genombrott nu men om inte snubbar som Lauritzen osv fått det i DIF-tröjan, så har jag lite svårt att se mr Hage få det. :/

Nåväl, tur man inte är sportchef utan bara gnällig supporter.. livet är nog enklare så!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av Mattebo »

captcash skrev:Asså.. brukar inte kommentera förvärv så mycket (och har hållit mig borta från MN-gate), men detta börjar bli lite parodiskt faktiskt... "Förstärker och breddar" för slutspurten med att plocka in en rätt avdankad lirare som inte platsar i hela HV's lag och kryddar det med en ytterst medioker standard HA-center.... på vilket sätt är detta något som förstärker laget, jag fattar verkligen inte?

Sluta köpa massa sketna "köp 3 för priset av 2" och lägg stålarna på totalt 1-2 BRA lirare som verkligen kan göra en förändring.. inte en fd Sthlmare som längtar hem till stan och en center som det finns en miljard likadana... hitta en pusselbit för fan, sluta falla för mellandags-rean! :(

Med det sagt så förtjänar du givetvis ett välkommen Tobias, jag hoppas du får något galet typ av genombrott nu men om inte snubbar som Lauritzen osv fått det i DIF-tröjan, så har jag lite svårt att se mr Hage få det. :/

Nåväl, tur man inte är sportchef utan bara gnällig supporter.. livet är nog enklare så!
Håller med dig. Dessa budgetvärvningar som vi hållit på med i två år nu börjar tära lite på en.

Får väl hoppas att tillräckligt många chansningar slutligen slår ut i nån form av jackpott.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av diftobbe89 »

Jag väljer iallafall att varmt välkomna dig och ge dig en chans att visa vem du är innan jag kallar något för patetiskt, tycker det är rimligt.

Kör hårt!!
Spela fult
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Tobias Hage klar för Djurgården

Inlägg av captcash »

diftobbe89 skrev:Jag väljer iallafall att varmt välkomna dig och ge dig en chans att visa vem du är innan jag kallar något för patetiskt, tycker det är rimligt.

Kör hårt!!
Visst ska han få en chans, dock är det ju en ganska medioker typ av värvning, hur man än vänder och vrider på det.
Senast redigerad av captcash den 2015-01-13 13:55:18, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar