Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 20/2 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 20/2 2014

Inlägg av Magnutz »

Take no prisoners!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 20/2 2014

Inlägg av Mattias_87 »

Är väldigt nyfiken på skadeläget inför denna drabbning.
Avskaffa tre mot tre.
litto

Inlägg av litto »

ALLA TILL HOVET!!
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Också nyfiken på skadeläget. Andra lag släpper tydliga fakta runt skadade spelare, "sträckningar i baksida lår, ljumsken, nyckelben" osv.

Från DIF´s håll inte ens hur länge man tror de blir borta eller vad det rör sig om.
Kan förstå att det inte är så klokt att avslöja var skadan sitter ifall det är känsligt (ex axel eller rygg då motståndarna då gärna smäller på extra vid comeback) men man kan ju avslöja mer än vad man gör nu.

Beror det bara på att ingen har tid eller skiter man i att berätta för oss?

Tråkigt.

Nu taggar vi Bik, känns som den viktigaste matchen på länge att vi verkligen tar alla 3 p i.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Också nyfiken på skadeläget. Andra lag släpper tydliga fakta runt skadade spelare, "sträckningar i baksida lår, ljumsken, nyckelben" osv.

Från DIF´s håll inte ens hur länge man tror de blir borta eller vad det rör sig om.
Kan förstå att det inte är så klokt att avslöja var skadan sitter ifall det är känsligt (ex axel eller rygg då motståndarna då gärna smäller på extra vid comeback) men man kan ju avslöja mer än vad man gör nu.

Beror det bara på att ingen har tid eller skiter man i att berätta för oss?

Tråkigt.

Nu taggar vi Bik, känns som den viktigaste matchen på länge att vi verkligen tar alla 3 p i.
Jag brukar ställa mig mer neutralt när det gnälls över DIF:s kommunikation men här är jag böjd att hålla med. Det är nu och ett gäng veckor framöver som spelarna ska vara på topp och föreningens övriga delar borde ha som krav på sig att även de följer kurvan.

För övrigt, tänk att vi trots denna pissljumma säsong har mer än bara en matematisk möjlighet att klara topp 3. Kan inte vara annat än ett underbetyg till den här serien.
Längtar, för första gången på ett bra tag till match. Bring it!
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

En personlig synpunkt på alla dryga kommentarer om hur j-vla dåliga backarna DIF har haft under dom senaste 2 säsongerna
Jag själv haft haft synpunkter på Falk och Arnesson under en tid denna säsong och inte tyckt att dom och övriga(Lidström) inte kommit upp i en bra standard .Nisse har gjorde det bra i pp under en lång period men strax innan skadan var han inte så bra enligt mig.

Nu har vi fått skador på Falk,Timmy,Nisse och Holm och en halvskadad Arnesson .
Då har Lidström,Lofquist Arnesson (trots skadekänning )Englund ,Norell och den unge Adam Ollas Mattson gjort otroligt bra matcher den sista tiden. Deras medverkan i PP-spelet har inte heller varit så uselt som man kunde tro det skulle bli ett tag.
Lidström har ett bra skott och träffar ofta målet och även Sam har börjat hitta målet med sitt hårda skott.
Jag vill påstå att DIF har en bra backsida trots allt och den blir ju givetvis mycket bättre när dom skadade spelarna kommer tillbaka.
Tycker att försvaret har varit bra över en tid och vi har även fått till ett fröjdigt anfalls spel som gör att vi fyller på med backarna ,men vi har inte fått den utdelning vi har varit värda.

Tränarsidan ser väldigt harmonisk ut och det smittar av sig på alla spelarna och givetvis på oss fans när vi ser att det blir bättre och bättre för varje dag.
Nu kommer tuffa matcher framöver , men jag tycker att vi ligger lite i vinnarspåret just nu!
Hoppas på 3 poäng och stor publik på torsdag mot BIK!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Heinrich skrev:En personlig synpunkt på alla dryga kommentarer om hur j-vla dåliga backarna DIF har haft under dom senaste 2 säsongerna
Jag själv haft haft synpunkter på Falk och Arnesson under en tid denna säsong och inte tyckt att dom och övriga(Lidström) inte kommit upp i en bra standard .Nisse har gjorde det bra i pp under en lång period men strax innan skadan var han inte så bra enligt mig.

Då har Lidström,Lofquist Arnesson (trots skadekänning )Englund ,Norell och den unge Adam Ollas Mattson gjort otroligt bra matcher den sista tiden. Deras medverkan i PP-spelet har inte heller varit så uselt som man kunde tro det skulle bli ett tag.
Lidström har ett bra skott och träffar ofta målet och även Sam har börjat hitta målet med sitt hårda skott.
Jag vill påstå att DIF har en bra backsida trots allt och den blir ju givetvis mycket bättre när dom skadade spelarna kommer tillbaka.
Tycker att försvaret har varit bra över en tid och vi har även fått till ett fröjdigt anfalls spel som gör att vi fyller på med backarna ,men vi har inte fått den utdelning vi har varit värda.

Tränarsidan ser väldigt harmonisk ut och det smittar av sig på alla spelarna och givetvis på oss fans när vi ser att det blir bättre och bättre för varje dag.
Nu kommer tuffa matcher framöver , men jag tycker att vi ligger lite i vinnarspåret just nu!
Han har även träffat varenda benskydd i hela HA vilket är en bragd i sig.

Matchen då, plattmatchen borde komma snart, eller existerar inte det under säckens ledning tro?
Ne, jag tror på en 4-2 seger här med mål i tom säck.

Något top 3 tror jag dock inte på, vi lär snubbla precis på mållinjen och sedan vara slutkörda i PO och där är Rögle starkast och tar den sista platsen.
Spela fult
Bluebrigade08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Bluebrigade08 »

3 poäng på torsdag tror jag vi tar, BIK är i dålig form och vi är på gång. Jag hoppas även folk på sittplats gör sitt på läktaren. Då vi Blue Brigade lagt ner vår verksamhet så hoppas jag några andra tar tag i taktpinnen på sittplats.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
kaminor

Inlägg av kaminor »

Var är Honken med statistiken?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Honken det är dags. Vakna #statistikgud #fuckOS
Honken

Inlägg av Honken »

Här är jag :wink:
När matctrådarna startas i tid så är det inga problem att hinna med och lägga ut statistiken.
Men när de dyker upp sent på kvällen eller på matchdag så hinner jag inte alltid.

Skönt att se att +/- statistiken för våra poängspelare börjar hamna på rätt sida om nollan.
Bara Sörensen och Jocke kvar på minus nu.
Adam har bättre GAA och SVS% än Pogge, men BIK har ju gjort lite fler mål.
Ovanligt jämn målfördelning per period för BIK både i gjorda och insläppta mål.
Sämre PK av BIK de 5 senaste matcherna, får hoppas att det håller i sig.

Bild
Bild
Bild
Bild
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

DIF borde anställa dig Honken som statistikansvarig på sidan.. grymt bra initiativ!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ciirree

Inlägg av ciirree »

Snygg statistik som vanligt! Tack.

Skönt att BIK är lite på nergång. Hoppas den trenden kan fortsätta! 4-3 DIF tror jag.
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

Honken!
Grym statistik sammaställning från dig.
Göran

Inlägg av Göran »

diftobbe89 skrev:
Heinrich skrev:En personlig synpunkt på alla dryga kommentarer om hur j-vla dåliga backarna DIF har haft under dom senaste 2 säsongerna

Han har även träffat varenda benskydd i hela HA vilket är en bragd i sig.

Matchen då, plattmatchen borde komma snart, eller existerar inte det under säckens ledning tro?
Ne, jag tror på en 4-2 seger här med mål i tom säck.

Något top 3 tror jag dock inte på, vi lär snubbla precis på mållinjen och sedan vara slutkörda i PO och där är Rögle starkast och tar den sista platsen.
diftobbe: Du är en riktig "muntergök"!
Skriv svar