IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 26/1 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 26/1 2014

Inlägg av Magnutz »

Vinn!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 26/1 2014

Inlägg av Jepe »

...eller försvinn!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 26/1 2014

Inlägg av Rocky3000 »

Att bara läsa: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF, känns som ett jävla skämt.

Men, det är väl bara att leva med det, för i HA kommer DIF att spendera många år framöver. Det man får hoppas på nu är att Gnaget ansluter, så det blir lite guldkant när serielunket drar igång.

Challe har styrt Djurgården Hockey - Stockholms Stolthet ner i skiten, Titanic style!
Bild
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 26/1 2014

Inlägg av pulverapa »

Rocky3000 skrev:Att bara läsa: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF, känns som ett jävla skämt.

Men, det är väl bara att leva med det, för i HA kommer DIF att spendera många år framöver. Det man får hoppas på nu är att Gnaget ansluter, så det blir lite guldkant när serielunket drar igång.

Challe har styrt Djurgården Hockey - Stockholms Stolthet ner i skiten, Titanic style!
Challe kom ju för fan in i typ februari 2012 när vi låg i botten av elitserien. Kamma dig för fan.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 26/1 2014

Inlägg av minalman »

pulverapa skrev:
Rocky3000 skrev:Att bara läsa: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF, känns som ett jävla skämt.

Men, det är väl bara att leva med det, för i HA kommer DIF att spendera många år framöver. Det man får hoppas på nu är att Gnaget ansluter, så det blir lite guldkant när serielunket drar igång.

Challe har styrt Djurgården Hockey - Stockholms Stolthet ner i skiten, Titanic style!
Challe kom ju för fan in i typ februari 2012 när vi låg i botten av elitserien. Kamma dig för fan.
Jamen han hade scoutat HA som viasatexpert några år och kanske gillade vad han såg?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 26/1 2014

Inlägg av ciirree »

Bor 5 mil från Ljungby och va inställd på att åka för ett tag sedan.. men jag vettifan asså.. hmm!
Förra matchen stog jag fasen redo i trappan när straffarna skulle börja för att snabbt hinna ut för att slippa hurrandet!

Edit: Klart som fan jag åker. Trenden bryts på söndag!!
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 26/1 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

Den här säsongen är körd. Ju tidigare alla inser det desto bättre.

Tills nästa säsong så hoppas jag innerligt att Challe och Zabel tar sitt pick&pack och hittar annan sysselsättning. Vi behöver slippa inavlet.

Undrar när man ska släppa fram juniorer i leden för att testa dem inför nästa säsong? Ollas-Mattsson, Englund m.fl. borde definitivt få chansen. Hoppas vi kan bygga kring dem iallafall inför nästa säsong, och med lite tur även den som kommer om två år...

Jag tror fan inte ens vi klarar Play-Off plats med Nisse borta i 4-6 veckor. Helvete.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 26/1 2014

Inlägg av Magnutz »

förevigtdjurgården skrev:Den här säsongen är körd. Ju tidigare alla inser det desto bättre.

Tills nästa säsong så hoppas jag innerligt att Challe och Zabel tar sitt pick&pack och hittar annan sysselsättning. Vi behöver slippa inavlet.

Undrar när man ska släppa fram juniorer i leden för att testa dem inför nästa säsong? Ollas-Mattsson, Englund m.fl. borde definitivt få chansen. Hoppas vi kan bygga kring dem iallafall inför nästa säsong, och med lite tur även den som kommer om två år...

Jag tror fan inte ens vi klarar Play-Off plats med Nisse borta i 4-6 veckor. Helvete.
Det är ett rent mardröms-scenario. Vi gör inte mål på 5x20min. Mot lag som vi känner borde vara sämre än oss. Frågan jag ställer mig är: Är lagen vi möter verkligen sämre än vad vi är? Svaret jag finner: Nej. Det är de inte. De spelar bättre än vi gör och vinner därför matcherna. Laget fungerar inte. Det är, känns det som, allt för stora skillnader mellan våra femmor. Det blir disharmoniskt, om ni fattar vad jag menar. Jag vet inte alls hur fan an ordnar till det men oavsett det så måste ju något ske. Så är det.

Tillägg: Menar inte att nån ska sparkas.

Tillägg: Jag vet att detta lag kan prestera bättre. De har visat det. Nu ska de hitta dit igen. Enkelt va?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 26/1 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

Magnutz skrev:
förevigtdjurgården skrev:Den här säsongen är körd. Ju tidigare alla inser det desto bättre.

Tills nästa säsong så hoppas jag innerligt att Challe och Zabel tar sitt pick&pack och hittar annan sysselsättning. Vi behöver slippa inavlet.

Undrar när man ska släppa fram juniorer i leden för att testa dem inför nästa säsong? Ollas-Mattsson, Englund m.fl. borde definitivt få chansen. Hoppas vi kan bygga kring dem iallafall inför nästa säsong, och med lite tur även den som kommer om två år...

Jag tror fan inte ens vi klarar Play-Off plats med Nisse borta i 4-6 veckor. Helvete.
Det är ett rent mardröms-scenario. Vi gör inte mål på 5x20min. Mot lag som vi känner borde vara sämre än oss. Frågan jag ställer mig är: Är lagen vi möter verkligen sämre än vad vi är? Svaret jag finner: Nej. Det är de inte. De spelar bättre än vi gör och vinner därför matcherna. Laget fungerar inte. Det är, känns det som, allt för stora skillnader mellan våra femmor. Det blir disharmoniskt, om ni fattar vad jag menar. Jag vet inte alls hur fan an ordnar till det men oavsett det så måste ju något ske. Så är det.

Tillägg: Menar inte att nån ska sparkas.

Tillägg: Jag vet att detta lag kan prestera bättre. De har visat det. Nu ska de hitta dit igen. Enkelt va?
Håller fullt ut med, menar inte att någon ska sparkas men det känns som att vi behöver något nytt nu. De har haft två år på sig och inte kommit någonvart, dags att kliva ner och låta någon annan försöka.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Re: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 26/1 2014

Inlägg av Jim Morrison »

Har förstarundetalangen i draften 2014, Adam Ollas Mattsson, gjort något fel eller? Varför har han inte ens fått sitta på bänken en enda match? Inte ens vid skador? Hoppas något innerligt att han är med i den här matchen, annars är det något konstigt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 26/1 2014

Inlägg av android »

Jim Morrison skrev:Har förstarundetalangen i draften 2014, Adam Ollas Mattsson, gjort något fel eller? Varför har han inte ens fått sitta på bänken en enda match? Inte ens vid skador? Hoppas något innerligt att han är med i den här matchen, annars är det något konstigt.
Han har själv haft en del problem med skador och sjukdomar i år. Inte så mycket att det borde spela någon roll i och för sig.
Född till sportchef.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 26/1 2014

Inlägg av Honken »

Då Special Teams är färskvara så la jag till
PP och PK statistik i formtabellen.
Siffrorna inom parantes är för hela säsongen.

Sedan Omg. 27 har både TRO och DIF innehaft samma placering i tabellen, ovanligt?
Troja riktigt dåliga i period 1, hoppas vi kan utnyttja det.
Men med två gjorda mål och två poäng på de tre senaste matcherna är det kanske att hoppas på förmycket.
Troja släpper till många skott på mål. Nästan 400 fler än DIF på lika många spelade matcher.

Bild
Bild
Bild
Bild
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 26/1 2014

Inlägg av DIFference »

14 p upp och 5 ner. Just nu tvivlar jag på att vi ens kommer sjua. Ärligt talat.

Sent from my HTC One using Tapatalk
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 26/1 2014

Inlägg av ciirree »

Dessutom 10p upp till "förstaplats" i playoffen. Nu är det bara ge järnet och satsa på så bra utgångsläge som möjligt! Jag tror det blir 5-6 plats..
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: IF Troja/Ljungby - Djurgårdens IF 26/1 2014

Inlägg av Lidingö DIF »

Troja/Ljungby....herregud! Smaka på det namnet...Troja/Ljungby. Kan inte fatta att jag skriver detta, men nu är verkligheten annorlunda för oss stackars Djurgårdare (ja, det är synd oss) och kan vi inte producera 3 poäng i denna match så handlar det inte längre om tålamod, lojalitet och bra eller dåligt supporterskap utan om att spelare och personer i ledning har en inkompetens som håller på att totalt rasera ett av Sveriges starkaste varumärken. Denna utveckling måste få ett slut.

3 poäng mot tabellens största sopor är inte en förhoppning utan ett krav. Allt annat är skäl till massuppsägningar. Detta är ett professionellt jobb med en medföljande kravbild, inte intersektionella genusstudier på Södertörn. Nu får ni fanimej ställa ner koppen med kamomillté och lägga ifrån er maskrosbrödet. Det är allvar.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Skriv svar