Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013

Inlägg av SirDIFalot »

S24
Expert.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013

Inlägg av ciirree »

Denna match är faktiskt säsongens första för mig! (.. och av alla hallar så blir det Sunnerbohov -.-)
Bor cirka 5 mil därifrån så sonen på snart 6 månader hänger med på sin första DIF match, kommer bli kul :)

Sätter några $ på bortavinst 2-3 :D
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4528
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013

Inlägg av captcash »

Äntligen hockey igen, fyfan vad lång väntan det varit! Imorgon så blir det 3-1 till oss, inget skönspel utan en gnugga-seger! 0 mål i PP för en gångs skull!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013

Inlägg av Honken »

La till TP52 i poängtabellen i.om att antal matcher haltar.
Den kolumnen visar totalpoäng vid forsatt snitt efter 52 omgångar.


Bild
Bild
Bild
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013

Inlägg av Isabo »

Otroligt, match igen! En match i veckan och säsongen är färdigspelad inom ett år!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013

Inlägg av ciirree »

Isabo skrev:Otroligt, match igen! En match i veckan och säsongen är färdigspelad inom ett år!
Haha så jävla trist att de finns inte.

För någon dag sedan så skrev Mrmadhawk att Rögle också gjort upp SJÄLVA (och med VIK och BIK förstås) att spela mot VIK borta igår (egentligen omgång 32), och BIK Karlskoga nästa vecka (egentligen omgång 36) bara för att man vill ha "roadtrips". Känns ganska oseriöst att klubbarna själva bara kan bestämma så.. det har säkert varit så förr med, det har jag ingen koll på, men jag ogillar beslut att ha spridda matchdagar som dem gjort i HA!
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013

Inlägg av Isabo »

ciirree skrev:
Isabo skrev:Otroligt, match igen! En match i veckan och säsongen är färdigspelad inom ett år!
Haha så jävla trist att de finns inte.

För någon dag sedan så skrev Mrmadhawk att Rögle också gjort upp SJÄLVA (och med VIK och BIK förstås) att spela mot VIK borta igår (egentligen omgång 32), och BIK Karlskoga nästa vecka (egentligen omgång 36) bara för att man vill ha "roadtrips". Känns ganska oseriöst att klubbarna själva bara kan bestämma så.. det har säkert varit så förr med, det har jag ingen koll på, men jag ogillar beslut att ha spridda matchdagar som dem gjort i HA!
Att Asplöven vill ha sina bortamatcher tätt inpå varandra kan jag ivf förstå (de spelade väl i Karlskrona igår och mot SSK i lördags, en vad jag tror medveten flytt för att inte behöva åka fram och tillbaka 500.000 mil) men lagen här i söder tycker jag faktiskt att de/vi kan försöka anpassa spelschemat till bestämda matchdagar
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013

Inlägg av Staten »

Fruktansvärt tråkig match och därmed farlig. Lång resa, trötta ben, trött publik, taggat Troja. Kan väl bara sluta på ett sätt? 1-1 efter full tid.
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013

Inlägg av S. Skuggan »

Staten skrev:Fruktansvärt tråkig match och därmed farlig. Lång resa, trötta ben, trött publik, taggat Troja. Kan väl bara sluta på ett sätt? 1-1 efter full tid.
Visst är det resa och Sverige är avlångt, men tror knappast att det ursäktar en förlust i NHL, eller för den delen KHL. Öfr övrigt ungefär samma sträckor i nuvarande SHL, vill vi nåt ska vi klara det, men visst hallen och seg publik, klart sämre än alla jämförelser ovan, plus att nästan en veckas vila ofta inte är ett +, men vi tar det 1-4
: )
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013

Inlägg av Isabo »

Jag minns i alla fall att vi kammade noll i båda bortamatcherna mot Troja förra säsongen. Usch, första bortamatchen i Allsvenskan var det till och med. Det var då man insåg att det skulle bli en lååååång resa tillbaka.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013

Inlägg av Skidlöparn »

Troja var väl skillnaden mellan Kvalserien och Play-off för oss ifjol? Vi hade ju galet svårt för dem av någon förbannat märklig anledning... Tror ändå att vi vinner här, då ju Troja har vunnit fem raka hemmamatcher, och DIF då är trendbrytarnas lag, så får tyvärr Troja se sin kära svit bruten. :D
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013

Inlägg av #87 »

Allt är så jävla skit med troja.. Dålig hall, dålig publik, tråkigt lag, tråkigt spel. Ta tre poäng och stick hem snabbare än snabbt.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013

Inlägg av Isabo »

Skidlöparn skrev:Troja var väl skillnaden mellan Kvalserien och Play-off för oss ifjol? Vi hade ju galet svårt för dem av någon förbannat märklig anledning... Tror ändå att vi vinner här, då ju Troja har vunnit fem raka hemmamatcher, och DIF då är trendbrytarnas lag, så får tyvärr Troja se sin kära svit bruten. :D
Vi tog tre ynka poäng mot dem, hemma i sista mötet. Och det var väl i princip nio poäng som vi behövde för kvalserieplatsen.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013

Inlägg av Honken »

Isabo skrev:
Skidlöparn skrev:Troja var väl skillnaden mellan Kvalserien och Play-off för oss ifjol? Vi hade ju galet svårt för dem av någon förbannat märklig anledning... Tror ändå att vi vinner här, då ju Troja har vunnit fem raka hemmamatcher, och DIF då är trendbrytarnas lag, så får tyvärr Troja se sin kära svit bruten. :D
Vi tog tre ynka poäng mot dem, hemma i sista mötet. Och det var väl i princip nio poäng som vi behövde för kvalserieplatsen.
6 poäng och 9 mål till hade behövts.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 23/10 2013

Inlägg av ciirree »

#87 skrev:Allt är så jävla skit med troja.. Dålig hall, dålig publik, tråkigt lag, tråkigt spel. Ta tre poäng och stick hem snabbare än snabbt.
Påminner om hur de Allsvenska lagen beskrev Borås de året vi skulle ner i HA, nu blev ju de nedflyttade så vi hann aldrig möta dem, men de lät typ såhär: "Borås har en ruggigt dålig ishall, man mår så dåligt, man vill bara dit, ta 3 poäng och hem igen illa kvickt!" Haha :D
Skriv svar