Säsongen 13/14

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Säsongen 13/14

Inlägg av SirDIFalot »

Här har vi alltså tråden där vi surrar om allt som händer DIF under säsongen. Dvs, INTE i Silly Season tråden.
Expert.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Säsongen 13/14

Inlägg av Rix »

Nu ska man inte sväva iväg allt för långt här, men en bra start på årets säsong skulle vara otroligt skönt!
DIF skulle behöva vinna ungefär 6-7 av sina 10 första matcher för att få en bra start på säsongen. Det fick vi inte förra året och då fick vi jaga ikapp en stor del av hösten/vintern och våren, vilket är långt ifrån optimalt.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 13/14

Inlägg av Enbom »

Kommer vi vinna en enda jävla match under säsongen?
Anti-jinx.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 13/14

Inlägg av mb81 »

Är verkligen Saviano så lång som 1,72? Trodde aldrig att han var över 1,70!
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Säsongen 13/14

Inlägg av Metal Machine »

Enbom skrev:Kommer vi vinna en enda jävla match under säsongen?
Anti-jinx.
Nej, nu rasar korthuset ihop...
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: Säsongen 13/14

Inlägg av Arkju »

mb81 skrev:Är verkligen Saviano så lång som 1,72? Trodde aldrig att han var över 1,70!
1,72 är med Nils pall: http://www2.difhockey.se/nilsbloggsida?bloggid=167
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Säsongen 13/14

Inlägg av sthlm19 »

mb81 skrev:Är verkligen Saviano så lång som 1,72? Trodde aldrig att han var över 1,70!
Det händer att agenter ljuger om sin spelares längd, men ditt ögonmått kanske diffar 3 cm.
Användarvisningsbild
Tapout1891
Inlägg: 98
Blev medlem: 2012-04-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: TUMBA
Kontakt:

Re: Säsongen 13/14

Inlägg av Tapout1891 »

Arkju skrev:
mb81 skrev:Är verkligen Saviano så lång som 1,72? Trodde aldrig att han var över 1,70!
1,72 är med Nils pall: http://www2.difhockey.se/nilsbloggsida?bloggid=167
hahahaha
"A fast body-contact game played by men with clubs in their hands and knives laced to their feet.” - Paul Gallico
klaiso
Inlägg: 11
Blev medlem: 2013-09-10

Re: Säsongen 13/14

Inlägg av klaiso »

Att de senaste åren har varit tuffa för DIFhockey vet vi alla om. Missär på isen, litet förtroende för de ledande personer i föreningen och en säkerhetskonflikt bl.a.

Jag tror att den konstgjorda andningen som lockat tusentals till Hovet och gett DIF positiva rubriker i media snart har gjort sitt. Engagemanget kring hockeyn är på väg att dö. Den här säsongen MÅSTE vi lyckas vända det, innan vi på allvar blir ett lag i mängden i den här skitserien.
Oaklund
Inlägg: 134
Blev medlem: 2011-04-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 13/14

Inlägg av Oaklund »

Robin Norell tycker jag har gjort det riktigt bra under försäsongen. Medan Lidström och Andersson inte riktigt har övertygat.

Jag har funderat på om man kommer ge Norell chansen nu i början av säsongen eller om han blir 7e back eller matchas i j20. Vad tror ni?

Jag tycker iaf att man ska ge Norell chansen nu direkt i början av säsongen istället för någon av Andersson eller Lidström.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 13/14

Inlägg av Djurgårn »

Norell tycker jag är, för dagen i alla fall, bättre än Lidström. Jag hade förväntat mig mer av Lidström. Jag vet inte om det är så att man kanske har för höga förväntningar på Lidström men jag tycker att han är på tok för ojämn i sina prestationer. Spelare som jag förövrigt är väldigt imponerad av än så länge är Eriksson och Sörensen. Sörensen ser ut att ha blivit starkare i kroppen till den här säsongen. Eriksson var jag väldigt tveksam till innan han kom men han har verkligen visat var skåpet ska stå. Kedjan med Hank, Honken och Brunken kommer bli jävligt jobbig att möta i vinter!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 13/14

Inlägg av ciirree »

Oaklund skrev:Robin Norell tycker jag har gjort det riktigt bra under försäsongen. Medan Lidström och Andersson inte riktigt har övertygat.

Jag har funderat på om man kommer ge Norell chansen nu i början av säsongen eller om han blir 7e back eller matchas i j20. Vad tror ni?

Jag tycker iaf att man ska ge Norell chansen nu direkt i början av säsongen istället för någon av Andersson eller Lidström.
Andersson är ju en riktigt bra back egentligen. Han har varit borta 1 helt år från hockeyn så ger man inte han tid nu så kommer han aldrig komma upp i den kapacitet alla vet han besitter.
Han känns lite nervös då och då. Men jag tror faktiskt inte man bänkar Nils eller Lidström i starten av säsongen.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 13/14

Inlägg av ciirree »

Djurgårn skrev:Kedjan med Hank, Honken och Brunken kommer bli jävligt jobbig att möta i vinter!
True that! Pain in the ass kedja :)
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 13/14

Inlägg av Edin »

Först var vi favorittippade, och nu detta! Upp som en sol, ner som en pannkaka...

"Dystra siffror för Dif: 'Kan glömma SHL'"

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... 7451243.ab

Det går fort i hockey!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 13/14

Inlägg av diftobbe89 »

ciirree skrev:
Oaklund skrev:Robin Norell tycker jag har gjort det riktigt bra under försäsongen. Medan Lidström och Andersson inte riktigt har övertygat.

Jag har funderat på om man kommer ge Norell chansen nu i början av säsongen eller om han blir 7e back eller matchas i j20. Vad tror ni?

Jag tycker iaf att man ska ge Norell chansen nu direkt i början av säsongen istället för någon av Andersson eller Lidström.
Andersson är ju en riktigt bra back egentligen. Han har varit borta 1 helt år från hockeyn så ger man inte han tid nu så kommer han aldrig komma upp i den kapacitet alla vet han besitter.
Han känns lite nervös då och då. Men jag tror faktiskt inte man bänkar Nils eller Lidström i starten av säsongen.
Jaså?

Tycker inte han gjorde särskilt bra ifrån sig dom matcherna han spelade innan han blev skadad.
Även poängskörden under tiden i Växjö är ganska blek, lägg därtill att han inte är en särskilt trygg back att ha i defensiven, vek och petig, men det börjar bli någon slags trend för DIF att värva sådana backar.

Nils och framförallt Lidström har enheldel att leva upp till denna säsongen, dags att börja bevisa något nu. Annars är det bara att dra!
Spela fult
Skriv svar