Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 27/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 27/11 2011

Inlägg av Magnutz »

Var: Hovet, 16.00

Biljettinfo

TV
Canal +
CSport (Webben)

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1266
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 27/11 2011

Inlägg av Henkos »

Snyggt, matchtråd i tid ;)

Söndagsmatch, när hände det senast?
Nu har man ganska höga förväntningar, då brukar det ju gå..
Tippar 3-1 till DIF.
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 27/11 2011

Inlägg av kotten »

Eftersom magkänslan säger att vi har en bra chans att vinna här kommer väl resultatet bli så där typiskt ologiskt.

Förväntat scenario: DIF inleder starkt men får inte hål på Växjö som istället utnyttjar slarvigt backspel från Honken och pillar in 0-1 bakom en såsande Wesslau vilket gör att vi kommer helt ur fas och tappar matchen totalt. Inte heller denna kväll lyckas Hardy överlista Micke i "tre-i-rad" vilket utökar den sistnämndes ledning till 15-0 i den mycket lustiga turneringen som Hardy på eget initiativ startat. Kvällen avslutas med att tränartrion tar en välförtjänt och svalkande Pripps-blå på närliggande krog.

TIPS 1-4
(07:19) 0-1 Iggulden
(18.48) 0-2 Iggulden
(21:19) 0-3 Iggulden
(42.17) 1-3 Honken
(58.19) 1-4 ENG Iggulden
Skott 21-28
Publik:7011
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 27/11 2011

Inlägg av Edin »

Söndagsmatch känns fruktansvärt lökigt, även om jag tror att det är en bra tid för barnfamiljer.

På läktaren kommer det dock att vara extremt sömnigt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 27/11 2011

Inlägg av Rix »

Edin skrev:Söndagsmatch känns fruktansvärt lökigt, även om jag tror att det är en bra tid för barnfamiljer.

På läktaren kommer det dock att vara extremt sömnigt.
Speciellt eftersom det är söndagsmatch i samband med löningshelg. Det ska bli intressant att se om det blir drag eller om de flesta ligger i någon sorts halvkoma på läktaren :D.

Resultatmässigt så tror och hoppas jag på en 4-1 vinst. Vi måste akta Växjö 1a och 2a kedja och försöka få långa anfall som leder till mål också.
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 27/11 2011

Inlägg av Don66-2 »

Fan vad de här långa uppehållen suger! :-(
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 27/11 2011

Inlägg av Magnutz »

Henkos skrev:Snyggt, matchtråd i tid ;)

Söndagsmatch, när hände det senast?
Nu har man ganska höga förväntningar, då brukar det ju gå..
Tippar 3-1 till DIF.
We do what we can. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Shitkicker

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 27/11 2011

Inlägg av Shitkicker »

Jag hoppas Bombom redan vid nedsläpp majestätiskt långsamt skejtar upp och med tvåhandsfattning och sving värdig salig Ballesteros slashar upp Ilka Heikkinens framtänder på bortaläktaren.

Ge mig blod, ge mig drama, ge mig gladiatorspel.

Får jag inte det kan jag nöja mig med en match där vi helt enkelt tacklar sönder motståndet från det första bytet till det sista. Jag vill se Ölve, Mackan eller Printz kasta handskarna. Jag vill se kycklingen Mike Iggulden överkörd och rövknullad. Jag vill se en frustrerad Janne Karlsson stå och "peka finger" i båset.

Kommer jag att få se det? Förmodligen inte. Another day at the office. Another paycheck.
Senast redigerad av Shitkicker den 2011-11-24 17:42:43, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 27/11 2011

Inlägg av DIF_Soldier »

Shitkicker skrev:Jag hoppas Bombom redan vid nedsläpp majestätiskt långsamt skejtar upp och med tvåhandsfattning och sving värdig salig Ballesteros slashar upp Ilka Pikkarainens framtänder på bortaläktaren.

Ge mig blod, ge mig drama, ge mig gladiatorspel.

Får jag inte det kan jag nöja mig med en match där vi helt enkelt tacklar sönder motståndet från det första bytet till det sista. Jag vill se Ölve, Mackan eller Printz kasta handskarna. Jag vill se kycklingen Mike Iggulden överkörd och rövknullad. Jag vill se en frustrerad Janne Karlsson stå och "peka finger" i båset.

Kommer jag att få se det? Förmodligen inte. Another day at the office. Another paycheck.
Menar du Heikkinen?
Säg den glädje som varar
Shitkicker

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 27/11 2011

Inlägg av Shitkicker »

DIF_Soldier skrev:
Shitkicker skrev:Jag hoppas Bombom redan vid nedsläpp majestätiskt långsamt skejtar upp och med tvåhandsfattning och sving värdig salig Ballesteros slashar upp Ilka Pikkarainens framtänder på bortaläktaren.

Ge mig blod, ge mig drama, ge mig gladiatorspel.

Får jag inte det kan jag nöja mig med en match där vi helt enkelt tacklar sönder motståndet från det första bytet till det sista. Jag vill se Ölve, Mackan eller Printz kasta handskarna. Jag vill se kycklingen Mike Iggulden överkörd och rövknullad. Jag vill se en frustrerad Janne Karlsson stå och "peka finger" i båset.

Kommer jag att få se det? Förmodligen inte. Another day at the office. Another paycheck.
Menar du Heikkinen?
Bombom får svinga mot vilken importspelare med knasigt namn han vill, men, ja. Såklart. :oops:
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 27/11 2011

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Haha Shitkicker. Kanske liiiite överdrivet men jag förstår vad du menar. Det vore kul med en riktigt riktigt galen match där det sprutar adrenalin ur öronen på spelarna. När såg ví det senast?
Användarvisningsbild
Tibbe
Inlägg: 311
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 27/11 2011

Inlägg av Tibbe »

SkönaDjurgårn skrev:Haha Shitkicker. Kanske liiiite överdrivet men jag förstår vad du menar. Det vore kul med en riktigt riktigt galen match där det sprutar adrenalin ur öronen på spelarna. När såg ví det senast?
Luleå, European Trophy... Måste hålla med. Det är på tok för mjukt framför eget mål bla. Kötta på ge en snyting. Inga fula grejer men lite stök och bök är alltid uppskattat!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 27/11 2011

Inlägg av -daniel- »

Har verkligen en löjligt dålig känsla inför den här matchen.... vi möter Växjö som är riktigt formsvaga, där framförallt Iggulden presterat betydligt sämre än tidigare på säsongen och där det slarvas rätt mycket i försvarsleden. Det här är lite av en "måstematch" för DIF och det vet spelarna om. Det lutar åt ett trendbrott för Växjö där spelet "äntligen" stämmer och där vårt spel återigen börjar halta ordentligt. Vi hemmasupportrar lommar således ut från Hovet med svansen mellan benen som så många gånger förr den här säsongen. :|

(härligt positiv post)
Bild
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 27/11 2011

Inlägg av Mäklaren »

Ja, nu är det dags för en plattmatch. Ett DIF som tycker sig vara i riktigt bra form efter tre-fyra hyfsade matcher glider ut på en skridsko och petar med klubban, mot ett Växjö som sakta men säkert är på väg tillbaka på spåret. Daniel Brodin tror att han är skickligare än Jagr, Norman tror han är en bättre center än Sundin och Erik Gustafsson slängs in i första backparet med motiveringen att ''Daniel Tjärnqvist måste vila, och Erik har sett bra ut på träning''. Kort sagt: DIF-vattenskallarna är tillbaka.

DIF-Växjö 2-5

Skott: 29-27
Publik: 6110
DIF: Ottosson, Zibanejad
Växjö: Iggulden 2, Heikkinen, Markusson
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
SebastianK
Inlägg: 162
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 27/11 2011

Inlägg av SebastianK »

Kan inte någon bara sänka den här Häkkinen alla snackar om?

Bild

:?
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Skriv svar