Falk-hyllningstråden - Vill Du vara med och ge något?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Falk-hyllningstråden - Vill Du vara med och ge något?

Inlägg av Magnutz »

Idéer om hur Falk ska hyllas postar vi här då.

Tifo: Skitbra idé! Hur ska det se ut? En falk som breder ut sina vingar? Med årtalen 1995 och 2011 med någonstans? brainstorma gärna!

Min idé: Återkommer med den.. ska låta den simma lite till innanför pannbenet. Shitkicker har iofs redan gissat.. ;) men jag återkommer!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Shitkicker

Re: Falk-hyllningstråden idéer och annat

Inlägg av Shitkicker »

Magnutz skrev:Idéer om hur Falk ska hyllas postar vi här då.

Tifo: Skitbra idé! Hur ska det se ut? En falk som breder ut sina vingar? Med årtalen 1995 och 2011 med någonstans? brainstorma gärna!

Min idé: Återkommer med den.. ska låta den simma lite till innanför pannbenet. Shitkicker har iofs redan gissat.. ;) men jag återkommer!

Var det jag som hetsade dig till det här? Bra. Låt oss hålla det snyggt, värdigt och genuint. Falkar, ylande vargar å indianfjädrar i motljus betackar jag mig för. :D
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Falk-hyllningstråden idéer och annat

Inlägg av DIF_Soldier »

Vill att säsongen och lagets första intåg på Hovet ska inledas med ett Nichlas Falk-tifo och ett ändlöst skanderande; "Nichlas Falk, Nichlas Falk, Nichlas Falk, Niiichlas Falk!"

Man kan kontakta JK och se vad kassan ligger på. Behövs ett bidrag undrar jag bara vad kontonumret är.
Säg den glädje som varar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Falk-hyllningstråden idéer och annat

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:Vill att säsongen och lagets första intåg på Hovet ska inledas med ett Nichlas Falk-tifo och ett ändlöst skanderande; "Nichlas Falk, Nichlas Falk, Nichlas Falk, Niiichlas Falk!"

Man kan kontakta JK och se vad kassan ligger på. Behövs ett bidrag undrar jag bara vad kontonumret är.
Klockrent! Bara att invänta ett TIFO-kontonummer-initiativ!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Falk-hyllningstråden idéer och annat

Inlägg av SirDIFalot »

Tror inte det kommer vara aktuellt med ett Falk-tifo i premiären. Eller nästan inte överhuvudtaget eftersom han slutat... Hade varit en annan grej om det officiellt var hans sista match om han slutade under säsongen eller så. Nu tror jag inte det blir något.

I en premiär känns det också som fokus borde ligga på "dagens lag"

Spara ett tifo till dagen de hänger upp hans tröja i taket!
Expert.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Falk-hyllningstråden idéer och annat

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:Tror inte det kommer vara aktuellt med ett Falk-tifo i premiären. Eller nästan inte överhuvudtaget eftersom han slutat... Hade varit en annan grej om det officiellt var hans sista match om han slutade under säsongen eller så. Nu tror jag inte det blir något.

I en premiär känns det också som fokus borde ligga på "dagens lag"

Spara ett tifo till dagen de hänger upp hans tröja i taket!
Ajdå. ja, du kanske har rätt där. Synd.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Falk-hyllningstråden idéer och annat

Inlägg av Magnutz »

Då skakar vi fram en supportergåva då. Ett gäng härifrån lämnar över till Falk om han är på premiärmatchen. Jag har en grej på G och tur är att det är ett tag kvar till premiärmatchen!

Vad kan vi tänkas göra mer?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Falk-hyllningstråden idéer och annat

Inlägg av Magnutz »

Här är konceptet jag går och arbetar med inne i huvudet. Har skissat ner idén och Photoshoppat till det för att få lite mer ordning på det hela.

Bild

Vad tycker ni? Texten och Falken i guld mot en mörkblå bakgrund.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
carne
Inlägg: 177
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Falk-hyllningstråden idéer och annat

Inlägg av carne »

Magnutz skrev:Här är konceptet jag går och arbetar med inne i huvudet. Har skissat ner idén och Photoshoppat till det för att få lite mer ordning på det hela.

Bild

Vad tycker ni? Texten och Falken i guld mot en mörkblå bakgrund.
Magnutz fortsätter leverera! :)
Ser väldigt bra ut! Men det där hjärtat på falken, det kanske skulle kunna vara DIF-skölden eller kanske ett hjärta med Djurgårdsfärgerna.
No Rules In The Animal Kingdom
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Falk-hyllningstråden idéer och annat

Inlägg av Magnutz »

carne skrev:
Magnutz skrev:Här är konceptet jag går och arbetar med inne i huvudet. Har skissat ner idén och Photoshoppat till det för att få lite mer ordning på det hela.

Bild

Vad tycker ni? Texten och Falken i guld mot en mörkblå bakgrund.
Magnutz fortsätter leverera! :)
Ser väldigt bra ut! Men det där hjärtat på falken, det kanske skulle kunna vara DIF-skölden eller kanske ett hjärta med Djurgårdsfärgerna.
Ja, hjärtat är egentligen inte där - försökte sudda det men det syntes ändå och sen glömde jag ordna det i photoshop... ;)

Bra ide att ha skölden på bröstet. Jag får fundera på hur det ska lösas. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Falk-hyllningstråden idéer och annat

Inlägg av Magnutz »

Shitkicker skrev:
Magnutz skrev:Idéer om hur Falk ska hyllas postar vi här då.

Tifo: Skitbra idé! Hur ska det se ut? En falk som breder ut sina vingar? Med årtalen 1995 och 2011 med någonstans? brainstorma gärna!

Min idé: Återkommer med den.. ska låta den simma lite till innanför pannbenet. Shitkicker har iofs redan gissat.. ;) men jag återkommer!

Var det jag som hetsade dig till det här? Bra. Låt oss hålla det snyggt, värdigt och genuint. Falkar, ylande vargar å indianfjädrar i motljus betackar jag mig för. :D
:) Då gillar du inte mitt koncept. Falken. hehe

Och, ja, det var du som fick tanken att gå från just tanke till handlande. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Falk-hyllningstråden idéer och annat

Inlägg av Magnutz »

Supporterskaran som alltid hänger här på forumet ska alltså tacka Nichlas Falk i höst. Helst vid premiären. Jag kommer att ha en grej med mig dit och ska försöka ordna så att Nichlas får ta emot hyllet i egen hög person. Vad mer kan vi fixa till? Vem vill vara med i den "grupp" som lämnar över hyllningen?! Nu vet jag ju naturligtvis inte hur det kommer att gå till och förändringar i planer etc kan ju dyka upp men.. det är bra att veta om det är någon utöver Magnutz som vill vara med.

What say ye?! Det kan tyckas/kännas långt till september, men det är det inte! :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Falk-hyllningstråden idéer och annat

Inlägg av JohanPez »

Jag gillar att pyssla, ska klura lite på vad jag skulle kunna skapa och återkommer om jag får en bra idé :)
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Falk-hyllningstråden idéer och annat

Inlägg av Magnutz »

JohanPez skrev:Jag gillar att pyssla, ska klura lite på vad jag skulle kunna skapa och återkommer om jag får en bra idé :)
Strålande! :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Falk-hyllningstråden idéer och annat

Inlägg av Tessan »

Jag imponeras av din påhittighet och din energi - Magnutz. Årets supporter!
Skriv svar