NHL 10/11

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

NHL 10/11

Inlägg av Crashmash »

Wesslau missar Globen-premiären

Gustaf Wesslau har fått en blytung start i Columbus. HockeyExpressen.se kan avslöja att Wesslau nyligen fått göra ett nytt ingrepp i högerknät - och väntas bli borta från spel i uppemot fyra veckor. Därmed missar han högst troligt NHL-premiären i Globen.
- Chanserna att komma med är nog ganska små, säger Wesslau.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL 10/11

Inlägg av Crashmash »

Ryktas att Niklas Hjalmarsson kommer få det tufft i nattens match mot Buffalo Sabres. Själv tycker jag inte tacklingen var särskilt märkvärdig.

Lindbäck står emot Capitals också.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL 10/11

Inlägg av sensei »

Sitter och tittar på Oilers-Rangers. Sean Avery gör bort sig igen. Vilken bedrövligt sorglig kärring han är, hoppar på motståndare när de tittar bort. Förstår inte varför han får sätta sin fot på isen med Rangers tröja.

I övrigt är det kross, rangers vinner stort. Dessutom två riktigt bra fighter -- så som de ska vara, ärliga gentlemen emellan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL 10/11

Inlägg av Crashmash »

RIP Pat Burns.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL 10/11

Inlägg av Crashmash »

Sidney Crosby, vilken otrolig spelare. Poäng i 17 raka matcher och 8 mål på 4 senaste. 26 mål och 50 poäng på 30 matcher, vilket gör honom till ledare i både skytteligan och poängligan.

Penguins-maskinen är igång nu också, 10-0-0 på 10 senaste och man har hittat grymma backpar i Orpik - Letang (Letang som med all säkerhet kommer lira all-star) och Martin - Michalek samtidigt som Flurran i mål går mot sin kanske bästa grundseriesäsong någonsin.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: NHL 10/11

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Säga vad man vill om NHL, men hylla sina trotjänare kan man...
http://video.canucks.nhl.com/videocente ... 4&id=87038
46min!

DIF:s "tröjhissningar" är väl över på 2-3min typ...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: NHL 10/11

Inlägg av Heaty »

Lee Harvey Oswald skrev:Säga vad man vill om NHL, men hylla sina trotjänare kan man...
http://video.canucks.nhl.com/videocente ... 4&id=87038
46min!

DIF:s "tröjhissningar" är väl över på 2-3min typ...
Dock kan jag väl tycka att det betyder lite mer att bli hissad av Sveriges vackraste klubb istället för att bli hissad i taket hos ett företag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL 10/11

Inlägg av SirDIFalot »

Heaty skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Säga vad man vill om NHL, men hylla sina trotjänare kan man...
http://video.canucks.nhl.com/videocente ... 4&id=87038
46min!

DIF:s "tröjhissningar" är väl över på 2-3min typ...
Dock kan jag väl tycka att det betyder lite mer att bli hissad av Sveriges vackraste klubb istället för att bli hissad i taket hos ett företag.
Kul att du har markerat felet i ditt inlägg helt själv. aik är en äcklig klubb, vi är världens finaste förening. Och dessutom är det ju bara för oss det betyder så. Självklart ligger man i NHL mil före när det gäller att ta hand om sina hjältar.
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL 10/11

Inlägg av Kentta »

Måste bara säga det här:

Sidney Crosby, vilken jävla lirare! 54 poäng på 33 matcher, och fler lär det bli nu inatt.
Hur gnällig han än kan vara så är han ju en förbannat bra hockeyspelare.

Hur långt kan denna killen gå?
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL 10/11

Inlägg av Crashmash »

Kentta skrev:Hur långt kan denna killen gå?
Med bra skor kan man gå långt.

För att kommentera Sid så ja, han är über just nu. Inatt kom även Malkin igång med 2 mål och 3 assist så nu är det bara raka spåret till att höja SC igen! Angående gnällandet så har han skärpt till sig rejält de senaste åren och beter sig nu som en ledare.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL 10/11

Inlägg av warrant »

Inte fel med en nhl match i vettig tid ikväll..

Carolina - Atlanta

Viasat Hockey 19:35
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL 10/11

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jacob är en av mina stora favoriter och när han skulle göra debut i Devils så var jag tvungen att se det! Hittade då en sak jag vill tipsa er NHL-intresserade om, om ni nu inte redan känner till det: http://www.espnplayer.com/espnplayer/console
989kr för alla lag, ALLA matcher hela säsongen. Jag har ett litet annorlunda jobb så jag bestämmer själv när och hur mycket jag jobbar och är alltid vaken nattetid...så jag ser säkert fem timmar NHL per natt. Tycker det är hur grymt som helst. Enjoy!

PS. Matcherna börjar ju lite olika tider och tar därmed slut lite olilka tider. Jag brukar ha http://www.nhl.com öppet samtidigt så jag ser liveresultaten och kan då kika på den match som verkar mest spännande. T.ex. om det är shootout eller något. Annars kikar man väl mest på favoritlagen Detroit, Pittsburgh, Devils (som suger såklart och har Jacob skadad eller i farmarlaget, haha), Philly osv.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL 10/11

Inlägg av warrant »

Boston mot Pittsburgh nu på viasat sport..
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL 10/11

Inlägg av SkönaDjurgårn »

OMG, Foppa tränar med Colorado! Läs på Aftonbladet. Please, make it happen...
Wayne
Inlägg: 211
Blev medlem: 2010-01-23

Re: NHL 10/11

Inlägg av Wayne »

SkönaDjurgårn skrev:OMG, Foppa tränar med Colorado! Läs på Aftonbladet. Please, make it happen...
Vad fan... var inte han påväg till gnaget?



:lol:
Skriv svar