Allsvenskan 2010 (Fotboll)

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Allsvenskan 2010 (Fotboll)

Inlägg av Daniel942 »

Har inte sett en tråd för att prata om Allsvenskan?

Iaf, grymt skönt med seger mot Åtvidaberg idag! Blir lite gladare efter förlusten igår. 8)

Sen har jag tänkt på en sak, DIF är ju ett riktigt jäkla köpelag i fotbollen och det är ju så oerhört tråkigt. Jag som inte är insatt i fotbollen alls, hur ser juniorverksamheten ut? Blir ju helt katastrofalt om vi måste köpa in spelare till klubben år efter år. Tillbaka med Super-Bo nu!
DIF!
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2010 (Fotboll)

Inlägg av Kentta »

Haha, surt för Åtvidaberg med 2 självmål, men det är bara att tacka och ta emot! :D
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Inlägg: 199
Blev medlem: 2005-06-11
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Allsvenskan 2010 (Fotboll)

Inlägg av Blå Helgonet »

Vet ingenting om allsvenskan, har aldrig följt att, men gläds givetvis åt Djurgårns seger.

Jag träffade en gigantisk svart snubbe när jag jobbade extra i dörren för några år sedan.
Han var säkert närmare två meter och bred som en ladugårdsdörr.
Han åt potatismos och med korv.
Varpå kollegan pekade på Sibyllaflaket med potatismos och frågade;
- Vad har du där då?
En retorisk fråga, kollegan påpekade att det är en restaurang och nattklubb således medtagen mat tas ej in.
Den otroligt trevlige, välklädda svarta mannen bara log brett och sa på rolig accent;
- Det är boudadismouse (potatismos).
Snackade med oss om allt mellan himmel och jord, åt upp potatismoset, gick in och beställde mera mat. :lol:

Senare på kvällen fick vi veta av ena servitrisen att det var Pa Dembo Touray Djurgårdens fotbollsmålvakt, eller han var det i alla fall om han nu lirar kvar?
Senast redigerad av Blå Helgonet den 2010-04-22 14:49:44, redigerad totalt 1 gånger.
Blue Saints...
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Allsvenskan 2010 (Fotboll)

Inlägg av sthlm1891 »

Blå Helgonet skrev:Vet ingenting om allsvenskan, har aldrig följt att, men gläds givetvis åt Djurgårns seger.

Jag träffade en gigantisk svart snubbe när jag jobbade extra i dörren får något år sen.
Han var säkert närmare två meter och bred som en ladugårdsdörr.
Han åt potatismos och med korv.
Varpå kollegan pekade på Sibyllaflaket med potatismos och frågade;
- Vad har du där då?
En retorisk fråga, kollegan påpekade att det är en restaurang och nattklubb således medtagen mat tas ej in.
Den otroligt trevlige, välklädda svarta mannen bara log brett och sa på rolig accent;
- Det är boudadismouse (potatismos).
Snackade med oss om allt mellan himmel och jord, åt upp potatismoset, gick in och beställde mera mat. :lol:

Senare på kvällen fick vi veta av ena servitrisen att det var Pa Dembo Touray Djurgårdens fotbollsmålvakt, eller han var det i alla fall om han nu lirar kvar?
hehe kul historia och han är väldans stor :) och ja han spelar kvar
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Allsvenskan 2010 (Fotboll)

Inlägg av Daniel942 »

Blå Helgonet skrev: Jag träffade en gigantisk svart snubbe när jag jobbade extra i dörren får något år sen.
Varför är jag inte förvånad :lol:
DIF!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Allsvenskan 2010 (Fotboll)

Inlägg av Snazzi »

Daniel942 skrev:Har inte sett en tråd för att prata om Allsvenskan?

Iaf, grymt skönt med seger mot Åtvidaberg idag! Blir lite gladare efter förlusten igår. 8)

Sen har jag tänkt på en sak, DIF är ju ett riktigt jäkla köpelag i fotbollen och det är ju så oerhört tråkigt. Jag som inte är insatt i fotbollen alls, hur ser juniorverksamheten ut? Blir ju helt katastrofalt om vi måste köpa in spelare till klubben år efter år. Tillbaka med Super-Bo nu!
DIF har en "okej" juniorverksamhet i fotbollen. Dock fungerar det inte riktigt på samma sett att man kan slussa upp dem i a-laget och se vad de går för. Det är alldeles för stor skillnad på U21 och Allsvenskan. Dessutom finns det 4st Stockholms klubbar som delar på talangerna, i hockeyn är vi rätt ensamma.
Senast hade vi en 17 åring vid namn Carlos Garcia (grymt lovande), som endast för 2 månader sedan blev såld till Juventus, innan han ens tagit plats i a-laget. Så för att sammanfatta, vi har en junisverksamhet som uppenbarligen fungerar. Men att jämföra med DIF hockey blir lite fel, eftersom vi inte delar på juniorerna med någon annan klubb, och att vi är bäst i Sverige tillsammans med Saik.

Förövrigt var det grymt kallt idag, och jag pissar på alla DIF som inte var på plats(Syftar på medgångarna, och inte hockeyfansen). Spelet idag var helt förjävligt dock, vet inte om jag sett en så dålig match, någonsin.
Dagens skratt var i alla fall "ÅFF aha, aha, aha dom gör alla våra måål" och "Nummer 11 har fula skor". (Han hade rosa/lila skor som glänste rätt ordentligt.)

EDIT: Även om DIF är ett så kallat köpelag, har vi fortfarande en grymt låg snittålder i 11an nu. Tror den ligger på runt 23, kommer inte ihåg exakt..
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Allsvenskan 2010 (Fotboll)

Inlägg av sthlm1891 »

Snazzi skrev:
Daniel942 skrev:Har inte sett en tråd för att prata om Allsvenskan?

Iaf, grymt skönt med seger mot Åtvidaberg idag! Blir lite gladare efter förlusten igår. 8)

Sen har jag tänkt på en sak, DIF är ju ett riktigt jäkla köpelag i fotbollen och det är ju så oerhört tråkigt. Jag som inte är insatt i fotbollen alls, hur ser juniorverksamheten ut? Blir ju helt katastrofalt om vi måste köpa in spelare till klubben år efter år. Tillbaka med Super-Bo nu!
DIF har en "okej" juniorverksamhet i fotbollen. Dock fungerar det inte riktigt på samma sett att man kan slussa upp dem i a-laget och se vad de går för. Det är alldeles för stor skillnad på U21 och Allsvenskan. Dessutom finns det 4st Stockholms klubbar som delar på talangerna, i hockeyn är vi rätt ensamma.
Senast hade vi en 17 åring vid namn Carlos Garcia (grymt lovande), som endast för 2 månader sedan blev såld till Juventus, innan han ens tagit plats i a-laget. Så för att sammanfatta, vi har en junisverksamhet som uppenbarligen fungerar. Men att jämföra med DIF hockey blir lite fel, eftersom vi inte delar på juniorerna med någon annan klubb, och att vi är bäst i Sverige tillsammans med Saik.

Förövrigt var det grymt kallt idag, och jag pissar på alla DIF som inte var på plats(Syftar på medgångarna, och inte hockeyfansen). Spelet idag var helt förjävligt dock, vet inte om jag sett en så dålig match, någonsin.
Dagens skratt var i alla fall "ÅFF aha, aha, aha dom gör alla våra måål" och "Nummer 11 har fula skor". (Han hade rosa/lila skor som glänste rätt ordentligt.)

EDIT: Även om DIF är ett så kallat köpelag, har vi fortfarande en grymt låg snittålder i 11an nu. Tror den ligger på runt 23, kommer inte ihåg exakt..
Det är dessa år man ser vilka som är medgångare och vilka som är trofasta Djurgårdare.

var ju inte alltför länge sen dem satte igång och skulle storsatsa på junis verksamheten allt är väl inte på topp ännu men bättre och bättre kommer det bli och som du nämnde så är Carlos ett utmärkt exempel synd att han inte stannade.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Allsvenskan 2010 (Fotboll)

Inlägg av Snazzi »

Helt rätt sthlm1891, glömde att skriva det. Verksamheten är under uppbyggnad fortfarande, och man märker skillnad på att det faktiskt blir bättre. Förhoppningsvis kommer det fler Carlos Garcias...
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2010 (Fotboll)

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Om Elitserien vore mer lik Allsvenskan skulle:

- försäsongen utesluta så mycket puckkontakt som möjligt så att spelarnas puckbehandling är så bedrövlig som möjligt när serien börjar
-försäsongsmatcherna dessutom ske på rullskridskor då isen inte hunnit frysa
-premiären ske i början av Augusti då få människor är inställda på ishockey
-första 1/3 delen av serien skulle spelas på uterinkar med ospolad is som bara delvis är frusen
-passningarna måsta slås i knähöjd för att ta sig fram över det värdelösa blöta/snöiga underlaget
-några arenor ha plastis (ja det finns faktiskt) där bortalagen skulle ha oerhört svårt med det märkliga underlaget
-Elitserien ta uppehåll mellan dec-feb då förutsättningarna för hockey är de bästa
-spelet återupptas och avslutas när vårsolen töar upp uterinkarna så att förutsättningarna för bra spel är små/obefintliga (värmen skulle dessutom göra hockeyutrustningen jobbig att bära så vissa skulle få köra utan damasker)
- förutsättningarna mitt i säsongen vändas ut och in då de stora stjärnorna skulle lämna och helt plötsligt förändras lagets styrka drastiskt

Var det någon som undrade varför Allsvenskan rankas som, tja, typ 27 bästa liga? (säkert snällt gissat)

Bäst att tillägga att jag naturligtvis vill att Djurgården ska lyckas så bra som möjligt i fotboll. Men jag orkar inte lägga alltför mycket energi på något så oseriöst som Allsvenskan. Jag såg faktiskt matchen mot ajk senast, dock på TV, men ändå. Där var planen i det skick som fotboll ska spelas på. Sådana rättvisa förutsättningar från omgång ett och jag skulle helt klart börja ta fotbollen på större allvar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Allsvenskan 2010 (Fotboll)

Inlägg av Snazzi »

Tack för det, SvFF!
Bra sammanfattat.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Allsvenskan 2010 (Fotboll)

Inlägg av -daniel- »

Hah BOMBOM...märks att hockeysäsongen är över och desperationen börjar infinna sig. ;)
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2010 (Fotboll)

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:Hah BOMBOM...märks att hockeysäsongen är över och desperationen börjar infinna sig. ;)
Så är det. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BIBO
Inlägg: 194
Blev medlem: 2008-06-12
Säsongskort: Ja
Ort: sthlm

Re: Allsvenskan 2010 (Fotboll)

Inlägg av BIBO »

Kom och ta oss
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2010 (Fotboll)

Inlägg av sthlm_dif »

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Allsvenskan 2010 (Fotboll)

Inlägg av Snazzi »

sthlm_dif skrev:
Ameeeen shiiiiiiiiiiit. Oooooooollllllllllddddddddd.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Skriv svar