Tippa Slutspurten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Tippa Slutspurten

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

http://hockeyplock.se/c/LTableCalculate.aspx?LId=164

Detta kommer att bli en nagelbitar utan jämförelse, phuuu...
Försökte kombinera hjärta & hjärna i mina tips, då såg sträckstriden ut så här efter 55 omgångar
(blir alltså en målskillnadsaffär :shock: )


5.Luleå 80p
6.Timrå 79p
7.Saik 77p
8.DIF 77p
------------------
9.MoDo 77p
10.Brynäs 76p
------------------
11.Rögle 75p
12.SSk 54p

Det mest uppseendeväckande i mina tips var att DIF vinner både borta mot Brynäs och SSK, & sedan ett kryss borta mot MoDo
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: Tippa Slutspurten

Inlägg av Sidney Crosby »

Fan vad roligt!

Försökte precis som dig kombinera både hjärta och hjärna i tipset, fast det blev nog lite för mycket hjärta kanske, DIF hamnade på 5 plats tillslut med 81p. Låter inte särskilt realistiskt, men men, inte mig emot ifall jag får rätt :)
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: Tippa Slutspurten

Inlägg av lilleman »

Min tabell:

6 Rögle 81
7 Skellefteå 80
8 Brynäs 79
-------------
9 DIF 73
10 Timrå 71
-------------
11 MoDo 70
12 SSK 51

Känns nog lite orealistiskt att Rögle tar en herrans massa segrar och att SSK bara tar 6 poäng till.

Min tabell får bara inte bli sanning!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tippa Slutspurten

Inlägg av sthlm_dif »

Tabellen just nu (42 omgångar):

6 Brynäs IF (63P)
7 Skellefteå AIK (60P)
8 Timrå IK (59P)
-------------
9 MODO Hockey (58P)
10 Rögle BK (57P)
-------------
11 Djurgårdens IF (55P)
12 Södertälje SK (44P)

Tabellen efter 55 omgångar:

6 Luleå HF (80P)
7 Timrå IK (79P)
8 Djurgårdens IF (79P)
-------------
9 Brynäs IF (77P)
10 Skellefteå AIK (76P)
-------------
11 Rögle BK (70P)
12 Södertälje SK (61P)


Analys:
SSK: Att Södertälje är parkerade längst ner i bottenträsket när säsongen är slut är väl det enda möjliga. Finns absolut ingenting som talar för att dom ska passera något lag ovan.
Rögle: Jag har väntat, väntat, och väntat. Och nu, äntligen efter 42 omgångar har Rögle förlorat mycket krafter och framförallt stora delar av sitt självförtroende som man hade. Rögle kvalar med SSK, det är jag ganska säker på.
Skellefteå: Lite samma sak som för Rögle. En minst sagt överraskande inledning på säsongen som tog dom i topp av Elitserien ett tag. Men sedan dess har Skellefteå bara kunnat kolla neråt i tabellen, vilket dom förmodligen även får fortsätta att göra ett litet tag till.
Brynäs: Svårt att tippa hur det går för Brynäs... Men jag anser inte att deras lag är tillräckligt bra för att ta sig till slutspel. Men om dom nu ska ta sig till slutspel, krävs ett storspel av Jacob Markström i kassen.
Djurgården: Efter en svår och lång period av motgångar, har Monténs och Johanssons manskap hittat formen. De senaste omgångar har vi kunnat kolla uppåt i tabellen, och se hur vi närmar oss de väntade slutspels-konkurrenterna. Nu är avståndet upp till slutspels platsen 4 poäng... Tuffa matcher väntar, och mycket poäng krävs, men vi ska upp dit, det bara är så. Djurgården kommer även att ha ett "extra vapen" på hemmaplan, som inget annat lag kommer att ha. Nämligen en fullsatt klack på 750 personer varje match som lyfter fram Djurgården till slutspel med hjälp av sittplats.
Timrå: Känns som Timrå kommer att avsluta starkt i år, och knipa åt sig en slutspelsplats. Timrå är helt enkelt för bra för att missa slutspel. Hoppas verkligen att Challe Berglund lyckas ta Timrå till slutspel, skulle ha varit kul för honom efter all kritik han har fått av massa journalister och Timrå supportrar.
Luleå: Väldigt osäker på hur det kommer att gå för Luleå. Det kan bli fritt fall i tabellen... Men jag tycker att Luleås spel med Lubos Bartecko i spetsen borde räcka till en slutspelsplats, men det krävs en rejäl uppryckning av skoterraggarna om dom ska ta sig till slutspel.

MoDo kommer att klättra och bli femma i årets grundserie. Med den enkla anledningen att dom är på tok för bra för att vara inblandade i högsta grad om slutspelsplatserna.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
calpe
Inlägg: 107
Blev medlem: 2009-01-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tippa Slutspurten

Inlägg av calpe »

1 HV 71
2 Linköping
3 Färjestad
4 Skellefteå
5 Frölunda
6 Timrå
7 Luleå
8 Brynäs
-------------------
9 DIF
10 MODO
-------------------
11 Rögle
12 SSK

Vilket skräcksenario. Hoppas att jag har fel :evil:
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Tippa Slutspurten

Inlägg av diffarn1 »

7. Luleå 76
8. Djurgården 75
-------------------
9. Modo 74
10. Timrå 73
-------------------
11. Skellefteå 68
12. Södertälje 52

Blev lite orealistiskt med södertälje och skoter gnaget men jag tippade inte DIF så otroligt bra..
Så jag blev lite positiv nu! :D
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tippa Slutspurten

Inlägg av ludde- »

Sidney Crosby skrev:Fan vad roligt!

Försökte precis som dig kombinera både hjärta och hjärna i tipset, fast det blev nog lite för mycket hjärta kanske, DIF hamnade på 5 plats tillslut med 81p. Låter inte särskilt realistiskt, men men, inte mig emot ifall jag får rätt :)
Haha fick samma poäng, lite för mycket hjärta tyvärr..
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Tippa Slutspurten

Inlägg av -daniel- »

Hum.... gjorde en beräkning (för DIF's del) på senaste tidens bra spel; dvs en del vinster som jag egentligen kanske inte är så övertygad om.

Tabellen slutade så här:

1 Färjestad 92

2 HV 71 92

3 Linköping 91

4 MODO 81

5 Luleå 80

6 Timrå 79

7 Frölunda 79

8 Djurgården 78

9 Brynäs 78

10 Rögle 75

11 Skellefteå 74

12 Södertälje 52

Vi skulle precis klara en slutspelsplats, med andra ord. Blir visserligen jäääääkligt jämnt...sen är också frågan om vi kan behålla det bra spelet vi haft senaste tiden, annars är jag jäkligt rädd för ett bra mycket sämre resultat.

Mest anmärkningsvärt kanske är SSK på 52 poäng (börjar likna Malmö för några säsonger sedan....? Riktigt så illa kanske det inte blir) och Skellefteå på nedflyttning. Rögle klarar sig mha sina 2 fuskpoäng. Bara det inte blir på vår bekostnad så känns det som det kvittar...
Bild
Användarvisningsbild
CrippE
Inlägg: 37
Blev medlem: 2005-11-06
Ort: tullinge

Re: Tippa Slutspurten

Inlägg av CrippE »

Blev chockad att vi kom 6:a,man kan ju hoppas att kristall kulan visar rätt !

Trodde tydligen inte mycket på SSK 3 pinnar till mot vad dom har i dag.

1 Linköping 101

2 HV 71 97

3 Färjestad 95

4 Luleå 85

5 Frölunda 84

6 Djurgården 76

7 MODO 75

8 Timrå 74

9 Skellefteå 73

10 Brynäs 73

11 Rögle 71

12 Södertälje 47
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Tippa Slutspurten

Inlägg av Honken »

Det här kan sluta precis hur som helst.
Vill hålla fast vid mitt tidigare tips. 82 P. Som tabellen ser ut nu kommer det att räcka till
en 5: e plats.

Men ny tråd och nya gissningar.
Sista matchen mot Frölunda kan bli helt avgörande. Om dom rycker upp sig kommer dom att ligga som isolerad fyra inför sista omgången och resultat mot DIF kommer varken göra till eller från. En enkel seger då som tar oss till slutspel. Men om dom blir indragna i streckstriden kan det bli en riktig rysare i sista omgången.
Det kan lika gärna sluta så här. Målskillnaden blir det som avgör så det gäller att hålla tätt bakåt och inte åka på storförluster.

1 Färjestad 99
2 HV 71 98
3 Linköping 97
4 Frölunda 84
5 Skellefteå 75
6 Timrå 75
7 Djurgården 75
8 Luleå 75
-----------------------------------
9 Brynäs 75
10 MODO 75
-----------------------------------
11 Rögle 73
12 Södertälje 53
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Dif_in_my_heart
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-11-22

Re: Tippa Slutspurten

Inlägg av Dif_in_my_heart »

1. HV 71 55 +28 99
2. Färjestad 55 +29 95
3. Linköping 55 +18 92
4. Djurgården 55 +5 84
5. Frölunda 55 +4 81
6. MODO 55 -2 81
7. Brynäs 55 -7 81
8. Timrå 55 -4 79
---------------
9. Skellefteå 55 +7 77
10. Luleå 55 -5 77
---------------
11. Rögle 55 -29 65
12. Södertälje 55 -44 49


Tippade seriöst på våra matcher tippade att vi fick stryk mot Frölunda i sista och sen Modo borta och oavgjort i Linköping. Sen var det hemmamatcher som jag tror vi kniper+ en SSK och Rögle match borta vi borde klara. Lite hjärta hade jag också xD
Användarvisningsbild
Busmicke
Inlägg: 186
Blev medlem: 2007-08-22
Ort: Stockholm

Re: Tippa Slutspurten

Inlägg av Busmicke »

Haha, riktigt roligt, trodde att jag tippade aldeles för negativt för att DIF skulle klara sig, men vi hamnade 7a till slut... klart godkänt.. HV vann serien...
Nu ska vi bara omsätta detta i praktiken...

7 Djurgården 79
8 Skellefteå 75
9 Brynäs 75
10 MODO 70
11 Rögle 63
12 Södertälje 44
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tippa Slutspurten

Inlägg av sthlm_dif »

Busmicke skrev:Haha, riktigt roligt, trodde att jag tippade aldeles för negativt för att DIF skulle klara sig, men vi hamnade 7a till slut... klart godkänt.. HV vann serien...
Nu ska vi bara omsätta detta i praktiken...

7 Djurgården 79
8 Skellefteå 75
9 Brynäs 75
10 MODO 70
11 Rögle 63
12 Södertälje 44
Att Södertälje skulle torska de 13 återstående matcherna på ordinarie tid känns inte så trovärdigt... :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Busmicke
Inlägg: 186
Blev medlem: 2007-08-22
Ort: Stockholm

Re: Tippa Slutspurten

Inlägg av Busmicke »

sthlm_dif skrev:
Busmicke skrev:Haha, riktigt roligt, trodde att jag tippade aldeles för negativt för att DIF skulle klara sig, men vi hamnade 7a till slut... klart godkänt.. HV vann serien...
Nu ska vi bara omsätta detta i praktiken...

7 Djurgården 79
8 Skellefteå 75
9 Brynäs 75
10 MODO 70
11 Rögle 63
12 Södertälje 44
Att Södertälje skulle torska de 13 återstående matcherna på ordinarie tid känns inte så trovärdigt... :wink:
Nej, jag vet... inte så trovärdigt... jag fnissade lite själv när jag tippade.. Tror dock att luften börjar gå ur dem... De lär dock göra några dödsryck innan serien är slut, gäller bara att det inte sker mot oss... Men så länge vi vinner så är ju SSK poäng bara possitivt för oss, då minskar de andras avstånd.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tippa Slutspurten

Inlägg av sthlm_dif »

Busmicke skrev:Nej, jag vet... inte så trovärdigt... jag fnissade lite själv när jag tippade.. Tror dock att luften börjar gå ur dem... De lär dock göra några dödsryck innan serien är slut, gäller bara att det inte sker mot oss... Men så länge vi vinner så är ju SSK poäng bara possitivt för oss, då minskar de andras avstånd.
Precis...
Det är ju bara att hoppas på att de vinner en 5-6 matcher och torskar mot oss... Vore perfekt. :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Skriv svar