Speakern

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Speakern

Inlägg av melker »

Okej denna fråga kanske inte är så väsentlig men för mig är det en väldigt viktig fråga. DIF uppger att man har bytt speaker till "Lotta Johansson" vilket jag har hört på träningsmatcherna.
Detta gör i alla fall mig oerhört besviken, jag fullkomligt älskade vår gamla kära speaker Magnus Gustafssons, hans röst påminner en om DIF, man liksom associerar hans röst med DIF. Det är den exakta, perfekta speaker rösten man kan tänka sig. Man har nästan vuxit upp med rösten på matcherna satt säga.
För många kanske inte detta känns något speciellt att man byter speaker men för mig tycker jag detta är väldigt tråkigt.

Är det någon som håller med?
Vad säger ni gottfolk om den nya speakern, kanske är dumt att skapa en tråd. Undrar bara lite om någon delar samma tanke.
Senast redigerad av melker den 2008-09-04 13:40:19, redigerad totalt 1 gånger.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
ReikMax
Inlägg: 22
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av ReikMax »

Word!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Även jag älskar Magnus Gustafssons röst. Bättre speaker hittar man inte!

Känns inget vidare detta... Gustafsson är DIF.
Sjunger avgå Johnny...
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Inlägg av Sidney Crosby »

Magnus Gustafsson har klockren speaker röst. Även om jag inte har möjlighet att närvara på så många matcher så är det väldigt tråkigt att han slutar.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Inlägg av melker »

Tack för namnet, känns bittert
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Väldigt tråkigt att Magnus slutar måste jag säga. Hoppas man vänjer sig med Lottas röst.
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Kid Notorious »

Det kommer nog ta några matcher innan man vänjer sej, men Lotta är bra. Jag har suttit brevid henne i J18/J20-båset i fyra år, så hon har vana att speaka.
Dessutom sparar DIF in en hel del pengar på att släppa Magnus, vilket det hela säkert beror på.
Christer
Inlägg: 67
Blev medlem: 2006-10-15
Ort: Haninge

tråkigt

Inlägg av Christer »

Håller med alla föregående, jäkligt tråkigt att han slutar. Killen som aldrig var sjuk, perfekt speaker röst osv. Han gjorde väl sin 500:e elitseriematch förra säsongen va? Har för mig att han sa det då.
Jaja det går säkert bra med Lotta men visst kommer man sakna honom.
Ska nog maila och fråga varför han slutar, av ren nyfikenhet :)
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Re: tråkigt

Inlägg av spiik »

Christer skrev:Håller med alla föregående, jäkligt tråkigt att han slutar. Killen som aldrig var sjuk, perfekt speaker röst osv. Han gjorde väl sin 500:e elitseriematch förra säsongen va? Har för mig att han sa det då.
Jaja det går säkert bra med Lotta men visst kommer man sakna honom.
Ska nog maila och fråga varför han slutar, av ren nyfikenhet :)
Ja, det hela förefaller mycket märkligt. Utan att ha varit runt på sveriges alla arenor vågar jag ganska säkert påstå att han är den mest professionella speakern som ger ett väldigt säkert och trovärdigt intryck. Han verkar dessutom själv brinna för det han gör vilket märks på hela hans vokabulär och retoriska förmåga.

Behaglig röst som starkt förknippas med DIF. Maila gärna och ta reda på anledningen. Hoppas inte att det är sparkrav som kommer från AEG:s sida. Även om beslutet ligger hos DIF så kan ju påtryckningar kommit från dem.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Christopher J
Inlägg: 478
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Christopher J »

Tycker att det är helt fel att man byter, han var grym och han kommer bli svår att ersätta!
TheGreatOne
Inlägg: 14
Blev medlem: 2007-10-07

Inlägg av TheGreatOne »

Kid Notorious skrev:Det kommer nog ta några matcher innan man vänjer sej, men Lotta är bra. Jag har suttit brevid henne i J18/J20-båset i fyra år, så hon har vana att speaka.
Dessutom sparar DIF in en hel del pengar på att släppa Magnus, vilket det hela säkert beror på.
Spara pengar? Alla som jobbar på matcherna gör väl det ideellt?
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

TheGreatOne skrev:
Kid Notorious skrev:Det kommer nog ta några matcher innan man vänjer sej, men Lotta är bra. Jag har suttit brevid henne i J18/J20-båset i fyra år, så hon har vana att speaka.
Dessutom sparar DIF in en hel del pengar på att släppa Magnus, vilket det hela säkert beror på.
Spara pengar? Alla som jobbar på matcherna gör väl det ideellt?
Publikvärdar, ja. Men vaktmästare, sekriteriat, och försäljningspersonal är givetvis avlönat folk.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
viktem
Inlägg: 22
Blev medlem: 2007-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av viktem »

Riktigt tråkigt att höra. Trodde bara Lotta var en tillfällig nu under försäsongen och Nordic Trophy. Det känns som att varenda Djurgårdare vill ha Magnus som speaker :( Ja, maila gärna för att ta reda på vad som är anledningen!
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

linköping har säkert köpt honom för dom var så imponerade. ja lovar efter den 3dje kvartsfinalen i hovet så ville dom köpa oss(Djurgårds fansen) också. men där är en grej dom inte kan köpa från oss !! den underbara stämmningen å fansen
DIF <3
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

TheGreatOne skrev:
Kid Notorious skrev:Det kommer nog ta några matcher innan man vänjer sej, men Lotta är bra. Jag har suttit brevid henne i J18/J20-båset i fyra år, så hon har vana att speaka.
Dessutom sparar DIF in en hel del pengar på att släppa Magnus, vilket det hela säkert beror på.
Spara pengar? Alla som jobbar på matcherna gör väl det ideellt?
Magnus JOBBAR heltid med att vara speaker. Han har egen hemsida, han spekar på väldigt många arrangemang, inte bara hockey. Och ja, han är grym! Så att han ville ha pengar för sitt jobb är självklart. Hur mycket får vi nog inte reda på, men det var säkert inte jättebilligt...

Men jag kan bara ställa mig på Notorious sida och intyga Lottas kapacitet. Hon är grym! Även jag har jobbat med henne en hel del i J20-båset.

När det gäller Magnus är det väldigt många som glömmer bort att innan han började som speaker för oss var han speaker väldigt länge för AIKs A-lag. Jag minns hur jag "avskydde" honom när vi mötte packet och de hade hemmamatch.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Skriv svar