Hur går det för vårat kära djurgården denna säsong?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
rebell
Inlägg: 20
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Munkedal

Hur går det för vårat kära djurgården denna säsong?

Inlägg av rebell »

Hejsan alla goa djurgårdare ville bara se hur ni tror att det kommer att gå för djurgården denna säsong. med tanke på vad medierna skriver och hur truppen ser ut :)
sajbermarmelad
Inlägg: 7
Blev medlem: 2005-09-11
Ort: Stockholm (NACKA)
Kontakt:

Dif hockey

Inlägg av sajbermarmelad »

Jag tror att med 2-3 backar till kommer vi 5:a i elitserien..

Men det kan även bli en lång mörk höst för oss we will see..

Men btw, det är nu DIF behöver oss som mest! så i år ska fan alla som kallar sig djurgårare dit o stötta dom!
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Hade du så bråttom att du inte ens hann titta till rubriken?

Ja, och så var det det där med tippa hur det går för Djurgården vilket nästan är omöjligt att se.
Men med tanke på hur försäsongen har sett ut och våran trupp ser ut så kommer vi inte vinna sm-guld i alla fall, den saken är rätt säker.
Får vi flyt bland de unga och två riktigt bra backar plockas in så kan vi kanske till och med få spela slutspel.
Men ser det ut som det gör nu så förlorar vi nog de flesta matcherna.
Det gäller att få respekt bland de andra spelarna i de andra laget, och detta får man via hårt spel och kämparanda.

Får vi Ragnarsson efter jul plus de där två bra backarna som jag vill ha in så kanske det kan räcka rätt långt, men troligtvis inte till guld ändå.

Forwardsidan ser, på pappret, bra ut. Men de har inte visat sig vara särkilt bra under försäsongen.
Nu gäller det att behålla Thoresen, för han är en ny Espen!
(Men hur lätt är det att behålla bra spelare när klubben heter Djurgården?)

Jag ser verkligen fram emot Elitseriestarten i alla fall!
Senast redigerad av Hovet den 2005-09-11 14:41:37, redigerad totalt 1 gånger.
rebell
Inlägg: 20
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Munkedal

Inlägg av rebell »

Ojsan glömde visst ett G i rubriken....
rebell
Inlägg: 20
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Munkedal

Inlägg av rebell »

Bara dom nya spelarna lär sig känna varandra bra så tror jag att det kan bli rätt så bra.Men som sagt detta tar ju tid så att det lär väl inte gå så bra i början av försäsongen. SM-Guld tror jag inte på men att dom går till slutspel tror jag däremot. ska föressten till Frölunda Djurgården matchen den 4 okt. då får man nog en bättre uppfattning om hur laget spelar och funkar osv.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Inlägg av Djurgårn »

Det blir botten för oss, helt klart!

kolla bara tabellen efter den senaste cupen, vi låg ungefär på skövdes nivå när det gällde målskillnad, illa!
rebell
Inlägg: 20
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Munkedal

Inlägg av rebell »

jasso botten tror du :?: ja men som det nästan alltid har varit so har det ju gått skit i början men sen så början dom komma ikapp i tabellen. hoppas bara dom klarar sig kvar i serien. och tar nya tag nästa säsong med spelare osv.
sportis
Inlägg: 8
Blev medlem: 2005-09-01

Inlägg av sportis »

Kvalserien och där kan allt hända...
DIF-Hockey
Inlägg: 67
Blev medlem: 2005-06-16

Inlägg av DIF-Hockey »

Jag tror vi slipper Kvalserien precis.. slutar 10:a!
Tyler Durden
Inlägg: 4
Blev medlem: 2005-09-16

SLUTSPEL

Inlägg av Tyler Durden »

Djurgården kommer att komma till slutspel.
Användarvisningsbild
ZtAvVe
Inlägg: 61
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Huddinge

Inlägg av ZtAvVe »

SM-guld sm- guld sm-guuuuld, sm-guld sm-guld sm-guld, SM-GUUULD!!!

Vafan, måste ju va lite optimist 8)
MonK
Inlägg: 39
Blev medlem: 2005-09-04

Inlägg av MonK »

Om vi slipper skador på nyckelspelarena och Thoresen fortsätter producera samt att Lassila visar varför han har fått vakta den finksa landslagskassen så tror jag mycket väl att vi kan nå slutspel. Fast nåra klassbackar till skulle sitta fint. Men mot lag som frölunda, färjestad tror jag itne vi har mycket att hämta. Det gäller att vi inte förlorar många poäng mot lag som kan anses vara i ungefär samma klass/ något bättre än oss, tex Mora, Luleå, Leksand, brynäs mfl. Däremot tror jag inte att risken att vi åker ut är så stor.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

ZtAvVe skrev:SM-guld sm- guld sm-guuuuld, sm-guld sm-guld sm-guld, SM-GUUULD!!!

Vafan, måste ju va lite optimist 8)

Jag håller me helt man ska tro på sitt lag, jag tror också på sm-guld.Vi behöver liksom bara hålla oss inom den övre halvan så tar vi alla lag i sluspelet
Jonius
Inlägg: 45
Blev medlem: 2005-06-15
Ort: UCS

Inlägg av Jonius »

Hjärtat säger guld, hjärnan lyssnar jag inte på iår...
Kanske kan bli slutspel, tror vi slipper kvala i alla fall.
Jag hoppas bli positivt överraskad av grabbarnas järnvilja som leder oss till toppen, motivation slår klass.
proppadenjäveln
Inlägg: 16
Blev medlem: 2005-08-31

Inlägg av proppadenjäveln »

Djurgården åker ur, men oroa er inte. Om det skulle hända så utökas serien med precis så många platser att dif får vara med och leka igen.
Skriv svar