Dragan!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
ricky83bruch
Inlägg: 3
Blev medlem: 2007-03-18

Dragan!

Inlägg av ricky83bruch »

Tycker det är skandal att djurgårn släpper dragan. Han gjorde 28 pinnar men spelade inte ens i närheten av vad hörnqvist och bäcker gjorde.

Hade han fått spela första PP varje match plus spelat tillsammans med bremberg som hörnqvist och bäcker gjorde hade han lätt gjort 15 -20 poäng till, minst.

Han är den enda i djurgården förutom bremberg som kunde göra det oväntade.

Inte konstigt att bäcker gjorde en ok säsong. hade han spelat i en annan kedja hade han max gjort 10 pinnar.Spelar man med bremberg i en hel säsong och dessutom första PP är det en omöjlighet att göra minde än 30 poäng.

Ni snackar om att dragan inte blommat ut ordentligt, så fort han gjorde än dålig period bänkade säcken honom. Fan man måste väl få göra en dålig period utan att riskera att bli bänkad.

Försök att hitta en annan spelare i eliserien som har ett snitt på 8-15 minuter på isen per match som lyckats göra 30 poäng.

Bengt-Åke verkar ju alla fall se nått i honom som har tagit ut honom till Tre Kronor vid två tillfällen.

Djurgården kommer att få ångra att man släpper Dragan. Alla som såg honom under lock out säsongen då han spelade med Jokkinen och Samuelsson vet vad jag talar om.

Desutom öste Jokkinen beröm över honom och vägrade spela om han inte fick spel i samma kedja som dragan. Det slutade med att han flyttade till finland och tog nummer 84 som tröjnummer för att hedra dragan.

Dragan är inte alls samma spelartyp som bermberg, som inte är beroende av omgivnigen på samma sätt. Han behöver en omgivning som kan tänka hockey för att han ska prestera på topp. Ölvestad i all ära, en slitvarg som är ovärderlig för djurgården men att tänka hockey kommer aldrig bli hans grej.

Tack för mej.
Alltid djurgårn!
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Inlägg av Sidney Crosby »

Word !!!
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

Och jag tycker det är en skandal att en typ som du får skriva här i överhuvudtaget.

Släpp taget och sargen och inse att Dragan var för dålig förra säsongen, visst han gjorde många bra matcher och gör en del bra saker i matcherna men på det stora hela så gör han alltför många plattmatcher.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Inlägg av Remy Lebeau »

pekka21 skrev:Och jag tycker det är en skandal att en typ som du får skriva här i överhuvudtaget.

Släpp taget och sargen och inse att Dragan var för dålig förra säsongen, visst han gjorde många bra matcher och gör en del bra saker i matcherna men på det stora hela så gör han alltför många plattmatcher.
Håller med dig till 100%!

Folk tjatar om att Dragan hit, och Dragan dit. Men att säga att han inte fick sina chanser är rent jävla skitsnack!

Han fick den speltiden som han förtjänade, han trodde han var en större stjärna än vad han egentligen är.

Är glada att vi signar Linus Klasen, han är enligt mig mer intressant än Dragan.
MAP
Inlägg: 187
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av MAP »

Jag tycker inte Dragan gjorde det oväntade, han gjorde precis ingenting i 90% av matcherna. Man har inte råd med såna spelare.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Han slog väl mer klubban i sargen än vad han gjorde bra saker ?
Christer
Inlägg: 67
Blev medlem: 2006-10-15
Ort: Haninge

Pengar!!!

Inlägg av Christer »

Är det bara jag som är felunderrättad eller var det inte pengar som var det avgörande i att DIF inte förlängde kontraktet med Dragan. Han ville väl ha mer än DIF ville erbjuda?
Rätta mig om det är fel.
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Nästan. Dragan ville ha mer än vad han egentligen förtjänar. Hade det varit så att DIF velat behålla Dragan så hade de kunnat hosta upp slantarna. Men de gjorde det enda rätta och knöt till sig Klasen istället.
Bild
Huddinge
Inlägg: 43
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Huddinge »

Det finns faktiskt en anledning till att dom sparkade Dragan men det får inte komma ut.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Nu väntar man bara på att Leif gör entré och fylller i det den förste skribenten skrev.
Sjunger avgå Johnny...
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Det finns flera anledningar. Däremot så finns det en anledning som blev pricken över I:et.
Bild
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Inlägg av Remy Lebeau »

Han krävde för mycket i lön som alla misstänkte.

"Totalt blev det 28 poäng på 51 matcher, sex poäng bättre än förra säsongen i SSK.
Något Dragan Umicevic tycker är helt okej, och Djurgårdens tränare Hans Särkijärvi håller med.
- Han har presterat som vi förväntat oss. Han har slagit nytt personligt poängrekord och jag tycker att han utvecklats en del hos oss. Men det är inget konstigt med att han lämnar Djurgården, det är så det fungerar i branschen, tycker Särkijärvi, som även gjort sig av med målvakten Teemu Lassila. "


Stod ju något om att det var på grund av spelmässiga prestationer han fick lämna. Säcken säger ju själv här att han var nöjd.

Så med andra ord. Dragan tycker han är en större stjärna än vad han är, och vill ha betalt därefter.

http://www.lt.se/index.asp?kat=st&i1=in ... &isp2=hela
ricky83bruch
Inlägg: 3
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av ricky83bruch »

Dragan kommer att ta ett steg till nästa säson om han får en tränare som sättar han i den rollen där han ska vara.

Jag hoppas att han spelar i brynäs nästa säsong, Leif Boork har ett otroligt öga för att se vilka egenskaper en spelare besitter.

Han var redan intresserad av dragan förra säsongen och en kedja tillsammans med Dackell och Brendel i brynäs skulle kunna bli en av elitseriens mest fruktade.
Alltid djurgårn!
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Haha, tillåt mig att skratta. Boorken är den sista tränaren i Sverige som kommer få fart på Dragan. Så fort det andas tuff träning så är Dragan en riktig vekling. Så länge Boorken är i Brynäs så kommer Dragan inte spela där.
Bild
Användarvisningsbild
grandstoff
Inlägg: 227
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Örebro

Inlägg av grandstoff »

ricky83bruch skrev:en kedja tillsammans med Dackell och Brendel i brynäs skulle kunna bli en av elitseriens mest fruktade.
Den enda som fruktar denna formation borde ju vara Dackell, då Brendl mest står fastfrusen mitt i slottet framför motståndarnas mål och Dragan knappast sliter som ett djur i defensiven... :lol:

Skämt åsido, det får vara nog med denna överdrivna hype över Dragan nu. Han har talang, men han är inte oersättlig och han är knappast så bra som vissa här inne vill göra gällande.
Skriv svar