Donationer

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Skulle du kunna tänka dig donera pengar för att hjälpa till att bidra till en bättre trupp 07/08?

Ja
75
89%
Nej
9
11%
 
Antal röster: 84

Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Donationer

Inlägg av Rocker »

Jag är mer än villig att donera de pengar jag skulle lagt ner på slutspelsbiljetter!

Kom igen DIF - ge oss ett postgironummer och lägg upp en barometer på hemsidan med saldot!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Donationer

Inlägg av Remy Lebeau »

Det är alltid bättre att göra något, än ingenting alls!
Skulle lugnt donera till DIF, om den möjligheten togs fram.
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Re: Donationer

Inlägg av Rocker »

Remy Lebeau skrev:Det är alltid bättre att göra något, än ingenting alls!
Skulle lugnt donera till DIF, om den möjligheten togs fram.
Då ser vi till att DIF ger oss den möjligheten!
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

Vet inte hur mycket det skulle generera i pengar men förmodligen inte så mycket men, lite pengar är bättre än inga pengar alls.

Om man säger att man skulle lägga sina pengar på dem biljetterna man skulle ha skaffat plus det man eventuellt äter och dricker så blir det ju ändå en del, skulle lätt donera en större summa pengar.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Inlägg av Remy Lebeau »

pekka21 skrev:Vet inte hur mycket det skulle generera i pengar men förmodligen inte så mycket men, lite pengar är bättre än inga pengar alls.

Om man säger att man skulle lägga sina pengar på dem biljetterna man skulle ha skaffat plus det man eventuellt äter och dricker så blir det ju ändå en del, skulle lätt donera en större summa pengar.
Går det att maila Mats eller Engström och höra om ett eventuellt konto att donera till? Intresset finns ju uppenbarligen.
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

Remy Lebeau skrev:
pekka21 skrev:Vet inte hur mycket det skulle generera i pengar men förmodligen inte så mycket men, lite pengar är bättre än inga pengar alls.

Om man säger att man skulle lägga sina pengar på dem biljetterna man skulle ha skaffat plus det man eventuellt äter och dricker så blir det ju ändå en del, skulle lätt donera en större summa pengar.
Går det att maila Mats eller Engström och höra om ett eventuellt konto att donera till? Intresset finns ju uppenbarligen.
Fråga kan man ju alltid göra, man kan aldrig få mer än ett nej.

Så maila och fråga du. Hoppas och tror det finns ett intresse över detta.

Om det går att genomföra så måste det spridas till alla forum anknytna till Djurgårn det kommer aldrig fungera om bara dem som skriver här vet om det.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Den här säsongen gav vi laget ett bra stöd från läktarna. Det hjälpte tyvärr inte till slutspel. Styrelsen med ordföranden i spetsen verkar vilja satsa stenhårt på att komma till slutspel nästa säsong.

Nu kan vi inte sjunga laget till ännu en seger utan detta ser jag som vår chans att hjälpa till inför nästa säson.

Jag tycker att ett konto, och vaför inte SMS-tjänst och tonvis med reklam, vore riktigt spännande. Med en barometer på hemsidan som visar hur mycket vi har skramlat ihop.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Jag vidhåller att vi har en ung och stark trupp i dagsläget, men visst om jag skulle kunna bidra med att vi köper någon av Jeremy Roenick kaliber så varför inte...
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Självklart skulle man bidra till att Djurgården får en starkare trupp. Jag hoppas det är en självklarhet för alla supportrar.
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

Det skulle vara kul att få veta varför dem som röstar nej röstar just nej så man får igång en diskussion.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
tdk
Inlägg: 154
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tdk »

Jag skulle gärna ge dom lite utav mina pengar . Jag är visserligen student så jag har inte så mycket men några hundra utan problem.
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Inlägg av diffarn1 »

Jag skulle lätt ge ett par hundra. vet inte om jag skulle få för morsan däremot, hon är inte riktigt förstående. (Hon är HV fan) :oops:
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Inlägg av nutarvidom »

Mycket bra idé. Jag bangar inte på att donera slantar.
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

De flesta av er här verkar vara villiga att hjälpa med ett par hundra. Vi räknar på det för skojs skull.

Om man får ihop ett fullsatt globen som donerar 200:- i snitt blir nästan tre miljoner kronor. 2,77 för att vara exakt. Det skulle ge en månadslön på 200 under en 12-månadersperiod (om man vill satsa på en spelare). Då är visserligen inga avgifter medräknade...
Senast redigerad av Rocker den 2007-03-04 11:52:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Inte för att jag några större summor att bidra med, men många bäckar små...

Går väl fint att sätta in på samma konto som man betalar medlemskapet på. Och det är väl det bästa sättet att stötta och dessutom få lite i utbyte, att bli medlem i DIFhockey 2007/2008.

Men visst skulle man kunna göra en grej ett donations-konto som nog skulle kunna generera i lite extra deg.
Lycka är att vara djurgårdare
Skriv svar