Hjälp till folket!

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Hjälp till folket!

Inlägg av Boråsaren »

Ska upp till stockholm på utbildning i helgen och givetvis vill jag köpa på mig souvenirer, inte varje dag jag är uppe i staden. Men vart kan jag köpa? Säljer stadium fortfarande?

Grejen är den att jag bara har cirka fem timmar på fredagen att gå runt i staden så skulle vara kul att hitta rätt väldigt fort. Har förmodligen ingen möjlighet att ta mig till globen så =/ Skulle tro att vi håller till runtomkring NK.

Så snälla hjälp mig?
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Derbybutiken vid Sergels Torg/Hötorget (kommer inte ihåg gatan) och Djurgårdsbutiken i Gamla Stan rekommenderas.

EDIT: Vet dock inte hur stort hockeyutbud de har.
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Re: Hjälp till folket!

Inlägg av Don_T »

Boråsaren skrev:Ska upp till stockholm på utbildning i helgen och givetvis vill jag köpa på mig souvenirer, inte varje dag jag är uppe i staden. Men vart kan jag köpa? Säljer stadium fortfarande?

Grejen är den att jag bara har cirka fem timmar på fredagen att gå runt i staden så skulle vara kul att hitta rätt väldigt fort. Har förmodligen ingen möjlighet att ta mig till globen så =/ Skulle tro att vi håller till runtomkring NK.

Så snälla hjälp mig?
Djurgårdsbutiken
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

Eftersom jag inte är direkt hemma i sthlm så...är det långt från typ NK osv till DIF-butiken? Har denna butik DIF Hockeys officiella souvenirer hemma? Eftersom jag håller på serieledarna i fotboll är dessa souvenirer inte riktigt lika intressanta men Hockey e ju superviktigt!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

Boråsaren skrev:Eftersom jag inte är direkt hemma i sthlm så...är det långt från typ NK osv till DIF-butiken? Har denna butik DIF Hockeys officiella souvenirer hemma? Eftersom jag håller på serieledarna i fotboll är dessa souvenirer inte riktigt lika intressanta men Hockey e ju superviktigt!
Nej det är inte speciellt långt.

Enklaste vägen är att gå geonom Gallerian, då kommer du ut på Jakobsgatan, ta höger och efter 3-4 minuter är du vid DIF Butiken.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Boråsaren skrev:Eftersom jag inte är direkt hemma i sthlm så...är det långt från typ NK osv till DIF-butiken? Har denna butik DIF Hockeys officiella souvenirer hemma? Eftersom jag håller på serieledarna i fotboll är dessa souvenirer inte riktigt lika intressanta men Hockey e ju superviktigt!
Har för mig att det finns en hockey butik nånstans på Östermalm, men lite osäker på adress, gick dit som i trans, det var där jag fick min retrotröja, en av de bästa julklapparna hittills!

Om du ska till DIF-butik på Jakobsgatan så tror jag det blir lättare om du går via drottninggatan från plattan, eller Åhlens om du vill, kika på kartan på länken:

http://www.jarnkaminerna.nu/butiken.asp
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Zkar
Inlägg: 167
Blev medlem: 2005-06-16

Inlägg av Zkar »

Rash skrev:
Boråsaren skrev:Eftersom jag inte är direkt hemma i sthlm så...är det långt från typ NK osv till DIF-butiken? Har denna butik DIF Hockeys officiella souvenirer hemma? Eftersom jag håller på serieledarna i fotboll är dessa souvenirer inte riktigt lika intressanta men Hockey e ju superviktigt!
Har för mig att det finns en hockey butik nånstans på Östermalm, men lite osäker på adress, gick dit som i trans, det var där jag fick min retrotröja, en av de bästa julklapparna hittills!

Om du ska till DIF-butik på Jakobsgatan så tror jag det blir lättare om du går via drottninggatan från plattan, eller Åhlens om du vill, kika på kartan på länken:

http://www.jarnkaminerna.nu/butiken.asp
Du var inte i klocktornet? :lol:
DIF evigt trogen
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Zkar skrev:
Rash skrev:
Boråsaren skrev:Eftersom jag inte är direkt hemma i sthlm så...är det långt från typ NK osv till DIF-butiken? Har denna butik DIF Hockeys officiella souvenirer hemma? Eftersom jag håller på serieledarna i fotboll är dessa souvenirer inte riktigt lika intressanta men Hockey e ju superviktigt!
Har för mig att det finns en hockey butik nånstans på Östermalm, men lite osäker på adress, gick dit som i trans, det var där jag fick min retrotröja, en av de bästa julklapparna hittills!

Om du ska till DIF-butik på Jakobsgatan så tror jag det blir lättare om du går via drottninggatan från plattan, eller Åhlens om du vill, kika på kartan på länken:

http://www.jarnkaminerna.nu/butiken.asp
Du var inte i klocktornet? :lol:
Hehe, inte omöjligt, den dagen var så omtumlande att det var som om jag först fick ett kylskåp och sen lite tegelsten, tegelsten i huvudet.[/b]
Lycka är att vara djurgårdare
Skriv svar