Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Osten östlund
Inlägg: 1783
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Mattias_87 skrev: 2023-12-25 20:24:44 Tror det är hyffsat sannolikt att Kruger blir kvar ändå. Men om Schweiz erbjuder ett riktigt fett kontrakt så blir han nog sugen på det.
Hoppas det. Men titta på intervjun. Så betonar han att han skrev på när vi var i SHL!

Krigar han på I HA nästa säsong eller tycker han att "villkoren ändrades". Samt att han ändån försökt i 2år!?
dr111DIF
Inlägg: 1037
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av dr111DIF »

Osten östlund skrev: 2023-12-25 20:42:46
Mattias_87 skrev: 2023-12-25 20:24:44 Tror det är hyffsat sannolikt att Kruger blir kvar ändå. Men om Schweiz erbjuder ett riktigt fett kontrakt så blir han nog sugen på det.
Hoppas det. Men titta på intervjun. Så betonar han att han skrev på när vi var i SHL!

Krigar han på I HA nästa säsong eller tycker han att "villkoren ändrades". Samt att han ändå försökt i 2år!?
Det han säger är att skrev på ett 4-årsavtal när DIF låg i SHL, där var nog lönen bra mycket högre än de 175k han ryktas tjäna nu. Sen kom han säkert överens med KG om ett 2-årsavtal i HA när vi åkte ur. Tror inte det är konstigare än så. Sen är det helt omöjligt att avgöra om han spelar i DIF nästa säsong oavsett division. Jag tycker inte han lämnar en enda matnyttig kaka information som pekar i ena eller andra riktningen, vilket man aldrig gör så här års så länge inte något är klart åt något håll.
DagUggla
Inlägg: 76
Blev medlem: 2022-12-27

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av DagUggla »

Osten östlund skrev: 2023-12-25 20:20:28
Tobbis skrev: 2023-12-25 19:56:16
Daven skrev: 2023-12-25 18:52:37 https://hockeynews.se/articles/31988/?f ... ao6uJQqSmE

Intervju med Krüger om hans kontrakt på 2+2. Känner mig inte optimistisk att han spelar för oss nästa säsong om vi inte går upp.
Samtidigt säger han att han älskar att spela för djurgården och att han vill spela så länge han kan. Tveksamt att han skulle gå till annat lag.

Det har han ju visat, som den hjälte han är.

Men om vi blir ett "utmanarlag " i HA. Samt bussresor mot Västervik etc. Norman får inget kontrakt, W Nilsson drar. Samt att det ska sparas.

Blir ej förvånad om han tar 1-2 år, i Schweiz .
Alla här inne vet att han är på tok för bra för att spela i HA.

Att han gav oss 2 år ska vi vara tacksamma för.
Nattuggla_
Inlägg: 3202
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

DagUggla skrev: 2023-12-26 08:36:23
Osten östlund skrev: 2023-12-25 20:20:28
Tobbis skrev: 2023-12-25 19:56:16
Daven skrev: 2023-12-25 18:52:37 https://hockeynews.se/articles/31988/?f ... ao6uJQqSmE

Intervju med Krüger om hans kontrakt på 2+2. Känner mig inte optimistisk att han spelar för oss nästa säsong om vi inte går upp.
Samtidigt säger han att han älskar att spela för djurgården och att han vill spela så länge han kan. Tveksamt att han skulle gå till annat lag.

Det har han ju visat, som den hjälte han är.

Men om vi blir ett "utmanarlag " i HA. Samt bussresor mot Västervik etc. Norman får inget kontrakt, W Nilsson drar. Samt att det ska sparas.

Blir ej förvånad om han tar 1-2 år, i Schweiz .
Alla här inne vet att han är på tok för bra för att spela i HA.

Att han gav oss 2 år ska vi vara tacksamma för.
Så är det. Man är tacksam för att han försökte.
Samtidigt, skulle han ta 2 år i Schweiz sen komma hem igen och vi fortfarande befinner oss i Hockeyallsvenskan så är han en hjälte återigen. Han kommer alltid vara viktig.
Men ju äldre han blir ska ju lönen också ner, såklart.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9505
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Marcus Krüger är inte skyldig oss någonting. Han hade kunnat spela i vilken liga som helst (kanske till och med NHL) men har lirat för oss i Sveriges andraliga på grund av hjärta för föreningen. Så länge han inte går till gnihet får han spela var han vill nästa säsong och ha min fortsatta fullständiga kärlek och respekt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3202
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2023-12-27 11:54:17 Marcus Krüger är inte skyldig oss någonting. Han hade kunnat spela i vilken liga som helst (kanske till och med NHL) men har lirat för oss i Sveriges andraliga på grund av hjärta för föreningen. Så länge han inte går till gnihet får han spela var han vill nästa säsong och ha min fortsatta fullständiga kärlek och respekt.
Haha lite så.
Färjestad hade svidit dock.
Men jag är inte orolig. Tror att han är väldigt ”old school” i tänket och det är utlandet eller Djurgården som gäller.

Min gissning är Schweiz 1-2 år för att tjäna mer pengar innan karriären är slut sen hem till oss igen om han är skadefri/har motivation.
Nattuggla_
Inlägg: 3202
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Om Mario Kempe vill lira gratis så får han gärna ansluta.
Ryktas vilja lämna Luleå.
EspenK
Inlägg: 9059
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av EspenK »

Kempe?
Både ja och nej. Inget vi ska lägga nån större summa på då han är multiskadad. Men som sagt vill han lira för oss och gör det till en billig penning så välkommen.
Kvalitet finns när han väl spelar.

Men det får inte bli på bekostnad av back eller målvakt in i laget.
Döden
Inlägg: 1904
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Döden »

Han verkar dock vara lite ”gnällkärring” får videllvibbar… vetifan om jag vill rucka på harmonin som för en gång skull verkar finnas i laget.
Manijock
Inlägg: 7854
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Döden skrev: 2023-12-27 13:23:19 Han verkar dock vara lite ”gnällkärring” får videllvibbar… vetifan om jag vill rucka på harmonin som för en gång skull verkar finnas i laget.
Exakt så. Fy fan, lika allergisk mot den spelaren som Åberg. Stanna borta! Ni är så långt ifrån DIF man kan komma!

Minns när det pratades om att han surade ur för att han inte fick spela i samma line som sin brorsa i VM för några år sen.... Herregud, ungefär som att Joel Lundqvist varit irriterad för att han inte fick spela i Rangers med Henke... Ni är inte riktigt på samma gren i eken Mario lilla!
Nattuggla_
Inlägg: 3202
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2023-12-27 13:56:21
Döden skrev: 2023-12-27 13:23:19 Han verkar dock vara lite ”gnällkärring” får videllvibbar… vetifan om jag vill rucka på harmonin som för en gång skull verkar finnas i laget.
Exakt så. Fy fan, lika allergisk mot den spelaren som Åberg. Stanna borta! Ni är så långt ifrån DIF man kan komma!

Minns när det pratades om att han surade ur för att han inte fick spela i samma line som sin brorsa i VM för några år sen.... Herregud, ungefär som att Joel Lundqvist varit irriterad för att han inte fick spela i Rangers med Henke... Ni är inte riktigt på samma gren i eken Mario lilla!
Beredd att hålla med ändå.
Jag trodde han fick lämna pga poängskörd osv men nu känns det ju precis som den gnälliga spelaren ingen vill ha hit i somras.

Då är det något helt annat, och som någon ovanför var inne på, onödigt att förstöra den fina gruppdynamik vi skapat oss.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Nattuggla_ skrev: 2023-12-27 14:16:57
Manijock skrev: 2023-12-27 13:56:21
Döden skrev: 2023-12-27 13:23:19 Han verkar dock vara lite ”gnällkärring” får videllvibbar… vetifan om jag vill rucka på harmonin som för en gång skull verkar finnas i laget.
Exakt så. Fy fan, lika allergisk mot den spelaren som Åberg. Stanna borta! Ni är så långt ifrån DIF man kan komma!

Minns när det pratades om att han surade ur för att han inte fick spela i samma line som sin brorsa i VM för några år sen.... Herregud, ungefär som att Joel Lundqvist varit irriterad för att han inte fick spela i Rangers med Henke... Ni är inte riktigt på samma gren i eken Mario lilla!
Beredd att hålla med ändå.
Jag trodde han fick lämna pga poängskörd osv men nu känns det ju precis som den gnälliga spelaren ingen vill ha hit i somras.

Då är det något helt annat, och som någon ovanför var inne på, onödigt att förstöra den fina gruppdynamik vi skapat oss.
Han vantrivs och vill flytta hem till Stockholm därför vill han lämna Luleå. Han är ofta i Stockholm står det. Men han är ju inte från Stockholm och bara spelat i DIF i två säsonger så han har väl inte direkt något hjärta för DIF heller.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Manijock
Inlägg: 7854
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

klintan85 skrev: 2023-12-27 17:30:56
Nattuggla_ skrev: 2023-12-27 14:16:57
Manijock skrev: 2023-12-27 13:56:21
Döden skrev: 2023-12-27 13:23:19 Han verkar dock vara lite ”gnällkärring” får videllvibbar… vetifan om jag vill rucka på harmonin som för en gång skull verkar finnas i laget.
Exakt så. Fy fan, lika allergisk mot den spelaren som Åberg. Stanna borta! Ni är så långt ifrån DIF man kan komma!

Minns när det pratades om att han surade ur för att han inte fick spela i samma line som sin brorsa i VM för några år sen.... Herregud, ungefär som att Joel Lundqvist varit irriterad för att han inte fick spela i Rangers med Henke... Ni är inte riktigt på samma gren i eken Mario lilla!
Beredd att hålla med ändå.
Jag trodde han fick lämna pga poängskörd osv men nu känns det ju precis som den gnälliga spelaren ingen vill ha hit i somras.

Då är det något helt annat, och som någon ovanför var inne på, onödigt att förstöra den fina gruppdynamik vi skapat oss.
Han vantrivs och vill flytta hem till Stockholm därför vill han lämna Luleå. Han är ofta i Stockholm står det. Men han är ju inte från Stockholm och bara spelat i DIF i två säsonger så han har väl inte direkt något hjärta för DIF heller.
Han var en flitig besökare på våra matcher när det gått bra och varit stormatcher. Bland annat 2019 ihop med brorsan i DIF-halsduk.... Rätt äckligt! Bara pengar och egotänk där.
DIF_1891
Inlägg: 99
Blev medlem: 2022-03-20
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av DIF_1891 »

Bäst vore väl om han gick till ajk eller ssk. Där resten av gnällspikarna spelar. Men såklart, gör han det kommer det säkert sänka oss. Släkten är värst.

Hoppas KG för dialog och är lyhörd så vi inte förlorar en riktigt bra spelare till något annat lag, vi vet ju inte säkert varför han inte trivs. Kan bli en viktig kugge om vi ska upp. Men såklart, funkar det inte så litar jag på att kg fattar rätt beslut.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

DIF_1891 skrev: 2023-12-27 17:45:46 Bäst vore väl om han gick till ajk eller ssk. Där resten av gnällspikarna spelar. Men såklart, gör han det kommer det säkert sänka oss. Släkten är värst.

Hoppas KG för dialog och är lyhörd så vi inte förlorar en riktigt bra spelare till något annat lag, vi vet ju inte säkert varför han inte trivs. Kan bli en viktig kugge om vi ska upp. Men såklart, funkar det inte så litar jag på att kg fattar rätt beslut.
Han hamnar väl hos dem som betalar mest han har inge hjärta eller lojalitet till någon.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Låst