Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Osten östlund
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Manijock skrev: 2023-12-22 15:21:28 Ser att Galajda hittat klubb nu. Tyska andraligan ala Magwood.... Hade ju gärna fått komma in och konkurrera med Andrén om han velat. Helt bombis på att han skulle knipit förstaspaden om han spelat som ifjol. Inte strålande men var kapabel att vinna matcher åt oss emellanåt. Inga tavlor heller!

Gällande PJ så skriker det väl antingen typ krislaget Oskarshamn eller Djurgårds systerklubbar Linköping/Örebro.
Dax att släppa loss Wikegård, hans "munläder". Tror om vi löser ekonomin. Så kan han nog övertygas att spela våren ut.

- Första backpar, pp
- Moderklubb
- Vinna, bli hjälte om det går bra!?
dr111DIF
Inlägg: 1064
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av dr111DIF »

Osten östlund skrev: 2023-12-22 14:07:07
dr111DIF skrev: 2023-12-22 11:05:47 Enligt expressen och Högsander bjuder fisk ut PJ till försäljning. Hoppas han vill hit. Kan vara värt att gräva djupt i kistan för att lösa det, lär väl inte vara allt för dyr att ha januari-april? Kanske läge för en riktad supportersamling i just detta fall?
Hoppas det inte faller på ekonomin. Ifall han vill hit.

Värvar vi PJ eller Arvid så räknas inte det lånet heller.

Tippar på att Magwood ut inom kort. För att frigöra pengar.

Med tanke på hans speltid, samt att han var värvad som 2:e center. Där vill vi ha Arvid eller liknande nu!
Det är ju inte superlätt att bara dumpa ett kontrakt, någon måste vilja ta lönen. Sen tror jag magwood kan komma igång fortfarande, men om det innebär att vi kan ta in Costmar permanent så är det en No brainer.
#10
Inlägg: 13643
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av #10 »

Tycker det är så jävla korkat att inte ge Magwod förtroende nu och snacka om att få bort han, hans speed och skills är betydligt högre än de flesta i det här laget, skulle satt han med klasen och Kruger, mkt smartare spelare än Wiktor Nilsson, Wiktor gillar dessutom att ha mer puck än han får ha med Kruger och klasen, sätt ihop Rensfeldt Blomgren och Wiktor istället
Osten östlund
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

#10 skrev: 2023-12-22 17:24:49 Tycker det är så jävla korkat att inte ge Magwod förtroende nu och snacka om att få bort han, hans speed och skills är betydligt högre än de flesta i det här laget, skulle satt han med klasen och Kruger, mkt smartare spelare än Wiktor Nilsson, Wiktor gillar dessutom att ha mer puck än han får ha med Kruger och klasen, sätt ihop Rensfeldt Blomgren och Wiktor istället
Tror med att det finns mer i Magwood.
Hellre bli av med visa andra spelare.

Men:

-KG säger att spelartyperna vi söker är typ Arvid och Pontus.
Magwood värvades som Noahs ersättare, där Arvid spelade.

- Han satt på bänken under under skåne turnén (då är han spelduglig). Är det ngt vi kan fylla på underifrån är det forwards.

- Kapital behöver väll frigöras? Externa sponsorer eller försöka bli av med kontrakt. Finns ingen annan i truppen som ev. går att bli av med.
Nattuggla_
Inlägg: 3248
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Daniel942 skrev: 2023-12-22 12:16:07
Nattuggla_ skrev: 2023-12-22 11:51:59 https://hockeynews.se/articles/31929/

Blir fortfarande inte klok på detta. Är Wikegård sportchef eller inte? Vi kallar honom inte det men i intervjun så säger han ju att Wikegård själv väljer om han värvar spelare eller inte.

Imo så är det stor skillnad mellan Wikegård som sportchef vs Wikegård som endast sportslig ansvarig. Nu verkar det som att han kan vara båda två om han vill. Det är upplagt för fiasko om det ska fortsätta så.

På tal om värvningar så sägs i intervjun också att vi inte har mycket att röra oss med, men då är det iallafall inte slut på pengar.
Hoppas man går hårt på Pontus J, för både våren och ett längre kontrakt. Efter det kan man spara.
Som det är nu är han båda eftersom det inte finns någon annan på den positionen.
Jo det förstår jag.
Men läser man så tolkar jag det som att han bestämmer själv om han vill göra det själv eller inte. dvs, det är inte säkert att det kommer komma en under honom som ska jobba med A-laget?
Det oroar mig.

Om någon har Expressen Premium så finns här en längre intervju med Adam.
https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... s-framtid/

Någon som har och kan sammanfatt?
Står något om Kronwall samt Nybladh och Kimby.
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av EspenK »

Vi behöver ha lite tur nu.
*Att ingen shl vill fånga upp PJ. Osannolikt men vem vet. Jag skulle gärna gå för Västerviks bästa backimport då de konstant har pengabrist.
* Att LHC håller sig skadefria så att Costmar kan lira vidare med oss. Norman är bra som center men om Costmar försvinner behövs nåt spetsigare till andrakedjan. Bönkvärmaren som Rögle släppte? Vart går han?
* Hitta en revanchsugen målvaktsveteran med uppsida.(Typ Rautio). Prio 1.
Bogart

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Bogart »

EspenK skrev: 2023-12-24 13:08:47 Vi behöver ha lite tur nu.
*Att ingen shl vill fånga upp PJ. Osannolikt men vem vet. Jag skulle gärna gå för Västerviks bästa backimport då de konstant har pengabrist.
* Att LHC håller sig skadefria så att Costmar kan lira vidare med oss. Norman är bra som center men om Costmar försvinner behövs nåt spetsigare till andrakedjan. Bönkvärmaren som Rögle släppte? Vart går han?
* Hitta en revanchsugen målvaktsveteran med uppsida.(Typ Rautio). Prio 1.
Gissar på att det är Riley Sheen du menar? Han går till Zug, bästa laget i Schweiz. För övrigt klubben med mitt drömtränarnamn för längre in i framtiden, Dan Tangnes, men det kommer aldrig hända.
25#Johansson
Inlägg: 14
Blev medlem: 2023-12-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av 25#Johansson »

Jag tycker att vi ska använda pengarna från Djurgårdshjärtat för att säkra Pontus Johansson då jag bedömer att han är avgörande för att vi ska kunna skapa möjlighet att ta steget upp i år.
Så, hur säkrar vi att P, Johansson spelar i DIF säsongen ut?
#medlem i Djurgårdshjärtat
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av EspenK »

Lyttinen i Timrå skadad( långtid): Där ryker nog PJ va?
#10
Inlägg: 13643
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av #10 »

EspenK skrev: 2023-12-25 17:25:33 Lyttinen i Timrå skadad( långtid): Där ryker nog PJ va?
Dom ska väl ha en finne
Daven
Inlägg: 310
Blev medlem: 2015-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Daven »

https://hockeynews.se/articles/31988/?f ... ao6uJQqSmE

Intervju med Krüger om hans kontrakt på 2+2. Känner mig inte optimistisk att han spelar för oss nästa säsong om vi inte går upp.
Osten östlund
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Daven skrev: 2023-12-25 18:52:37 https://hockeynews.se/articles/31988/?f ... ao6uJQqSmE

Intervju med Krüger om hans kontrakt på 2+2. Känner mig inte optimistisk att han spelar för oss nästa säsong om vi inte går upp.
Ingen rolig läsning.

För att han ens ska fundera på att stanna. Så måste föreningen få fram kapital, för att satsa.

Om vi ska göra en "ombyggnad ". Samt kistan är helt tom nu och nästa säsong. Så tror jag även Wikegård kan ha svårt med argumentet till Kruger. Gällande att stanna kvar.

Pontus J bara hoppas att hans vilja är att gå hit. Fisk vill ju dumpa honom till SHL klubb, för att bli av med hela kontraktet.
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 823
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tobbis »

Daven skrev: 2023-12-25 18:52:37 https://hockeynews.se/articles/31988/?f ... ao6uJQqSmE

Intervju med Krüger om hans kontrakt på 2+2. Känner mig inte optimistisk att han spelar för oss nästa säsong om vi inte går upp.
Samtidigt säger han att han älskar att spela för djurgården och att han vill spela så länge han kan. Tveksamt att han skulle gå till annat lag.
Osten östlund
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Tobbis skrev: 2023-12-25 19:56:16
Daven skrev: 2023-12-25 18:52:37 https://hockeynews.se/articles/31988/?f ... ao6uJQqSmE

Intervju med Krüger om hans kontrakt på 2+2. Känner mig inte optimistisk att han spelar för oss nästa säsong om vi inte går upp.
Samtidigt säger han att han älskar att spela för djurgården och att han vill spela så länge han kan. Tveksamt att han skulle gå till annat lag.

Det har han ju visat, som den hjälte han är.

Men om vi blir ett "utmanarlag " i HA. Samt bussresor mot Västervik etc. Norman får inget kontrakt, W Nilsson drar. Samt att det ska sparas.

Blir ej förvånad om han tar 1-2 år, i Schweiz .
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Mattias_87 »

Tror det är hyffsat sannolikt att Kruger blir kvar ändå. Men om Schweiz erbjuder ett riktigt fett kontrakt så blir han nog sugen på det.
Avskaffa tre mot tre.
Låst