Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Ja, tyckte också Jimmie nämnde när han signade för nytt kontrakt att det är en positiv stämning i laget "med flera yngre spelare som kan tänka sig att stanna ett tag till" (eller något liknande). Är ju inte helt omöjligt att vi får ha kvar någon av dem 1 säsong till, både hade som sagt varit sjukt roligt.

När det gäller Brodin så håller jag med dig där, där har vi verkligen Jimmies tronarvinge. Är väl alltför stor risk att han också försvinner iväg till NHL så småningom men tror vi åtminstone får se några säsonger till med killen. Och som du är inne på android så kommer han bli sjukt bra om han lägger på sig 5-10kg muskler.
Bild
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av jensa öhling »

I och med dförlängningarna med A Holmqvist och Printz får man anta att Timmy Pettersson har mer lukrativa erbjudanden. För visst borde väl ändå Timmy gå före dessa båda?

Daniel Tjärnqvist eller Staffan Kronwall lär ta sista backplatsen. Hade egentligen gärna sett båda till nästa säsong. Daniel som ersättare för Timmy och Staffan som den nye Printz.

Krüger och Josefsson bör väl stanna ett år till. Är nästan övertygad om det. Enda riktigt tunga förlusten som väl mer eller mindre står klar är Andreas Engqvist, som verkligen inte blir lätt att ersätta.
Wainscotting
Inlägg: 300
Blev medlem: 2009-09-26
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Wainscotting »

Är också nöjd över förlängningarna. Skönt med stabilitet och kontinuitet, det är så man ska bygga ett lag.
Tycker att Printz har varit riktigt bra efter OS, precis så här ska han spela! Bara att se de sista sekunderna av sista semin med tacklingarna, grymt! :D
Lill-Honken har alltid varit något av en favorit.
Måste väl erkänna att jag inte har superkoll på Alexander Deilert, inte sett tillräckligt av honom i och med utlåningar och få och korta byten, men med lite istid få vi hoppas att han får samma utveckling som O Eklund.


Härliga Djurgår'n!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Kanske har varit uppe förut.

Gamla junioren Anton Hedman har fått erbjudande av Kungliga Djurgårn.

http://www.hockeysverige.se/news_show_a ... id=9666965

Stenhård kille som kan producera. Enligt Wikegård lite stabbig på rören.

Har tydligen bra timing i tacklingarna. Fått erbjudande från Modo också. DIF borde ju locka mer om det är likvärdiga erbjudanden.

Vad säger ni?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av diftobbe89 »

android skrev:Kanske har varit uppe förut.

Gamla junioren Anton Hedman har fått erbjudande av Kungliga Djurgårn.

http://www.hockeysverige.se/news_show_a ... id=9666965

Stenhård kille som kan producera. Enligt Wikegård lite stabbig på rören.

Har tydligen bra timing i tacklingarna. Fått erbjudande från Modo också. DIF borde ju locka mer om det är likvärdiga erbjudanden.

Vad säger ni?


Har sätt han på tv ett antal gånger när Växjö spelat i år, tycker han har hyffsad skridskor åkning, alltid framför kassen i pp, lirade la mest i en 3e femma, och riktigt riktigt tuff, hade förmodligen varit en av es tuffaste forwards! men tro dock inte han platsat i dif..
Spela fult
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIF_Soldier »

nutarvidom skrev:Danielsson nämns inte ovan, har jag missat något?
Jag vill mer än gärna se en förlängning med Danielsson, då jag tror att han kan växa ännu mer.
Ditt inlägg tycks ha gått obemärkt förbi, men JA - SJÄLVKLART. Nicke har varit grym i slutspelet och kan fortsätta driva andrakedjan kommande år. Har fått kritik av mig själv ett par gånger men han har åtgärdat det med råge.

Grymt skönt med förlängningarna av backarna. Nu saknas även en defensivt skicklig PP-back, likt Timmy. Ser hellre Staffan eller Timmy framför Tjärna, på grund av killens skaderisk.

John Norman tar Honkens plats och kommer göra det bra. Danielsson räknar jag en lång förlängning med och antagligen Josefson. Krüger lär gå om de vill ha honom, men då får vi kosing.

Det jag oroar mig för är centerlinjen kommande säsong - Engqvist och Zigomanis är inga dussinlirare, dock skulle det sitta fint om Ziggy ville driva andrakedjan om Engqvist testar Montreal, beroende på hur Josefson gör. Just nu har vi fem (!) potentiella centrar med utgående kontrakt i Mackan, Ziggy, Engqvist, Josef och Krüger...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Daniel942 »

Pratade nyss med Michael Holmqvist.

Han tyckte att det var tråkigt att DIF inte vill förlänga med honom, och att han absolut inte ville dra från klubben. Men det var inte hans beslut, så det var väldigt väldigt tråkigt tyckte han.
DIF!
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Honken »

Hoppas man håller kontakten med Landeskog, skulle gärna se honom i på isen igen.
Och med det nya NHL avtalet så har spelarna chansen att försöka i NHL men kan komma tillbaka om dom inte tar plats.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Edin »

Vad tror vi om Danielsson? Tycker att han visat nu i slutspelet att han har det i sig, men är samtidigt för dålig för NHL.

Är väl inte otroligt att han stannar i Djurgårn karriären ut?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

Edin skrev:Vad tror vi om Danielsson? Tycker att han visat nu i slutspelet att han har det i sig, men är samtidigt för dålig för NHL.

Är väl inte otroligt att han stannar i Djurgårn karriären ut?
Jag tror som dig. Han är väl en bra ES spelare, men i nuläget platsar han verkligen inte i NHL. Uppryckningen i slutspelet borde locka DIF till att förlänga med honom.
Nicke D stannar nog så länge han får.

Zigomanis, har det kommit något nytt om honom? Angående skadan eller förlängning av kontrakt? Tycker det verkar oroväckande tyst på den fronten, får man någonsin se honom i DIF dressen igen tro?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1266
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Henkos »

Får börja med att berömma skribenterna på de senaste sidorna, intressant läsning!

Vad gäller M. Tjärnqvist så tycker jag absolut han ska få en chans till. Vi kommer väl alla ihåg hur bra Jimmie var de åren han hade problem med skador. Ge Tjärna ett 1års (eller 1+1) kontrakt imo.

Någon skrev att Timmy borde prioriterats före Honken och Printz men faktum är ju att han inte konkurrerar med någon av dom då han är urtypen för en allround-back. Men jag hoppas vi lyckas förlänga med han, om inte är ju D. Tjärnqvist en fullgod ersättare. Det är ju iofs något jag bara antar då jag inte sett han spela de senaste säsongerna (som varit skadefyllda), någon med bättre koll?

Danielsson - absolut ska vi förlänga! Tagit ett steg till denna säsongen, särskilt i slutspelet. Sen har han ju iofs fått spela med två riktigt bra spelare i form av Krüger och Engqvist.
Håller med om att han är en spelare som är bra i elitserien men för dålig för en lyckad NHL-karriär.

Engqvist blir som någon sa riktigt svår att ersätta, ingen aning vem som skulle kunna passa in.

Krüger, helt otroligt bra. Så smart, så klok. Påminner mycket om #25 men helt ärligt kan han nog bli ännu bättre. HOPPAS vi får behålla han ett år till, det vore nog bäst för båda partner. Same goes för Josef men han känns lite lite mer "klar" som spelare (har ju mer ES-rutin) och hade nog inte gjort bort sig om han åkt över redan nästa säsong. Men vore riktigt fint om båda stannar ett år till som sagt.

Vad gäller Zigomanski så är det en karaktär jag verkligen gillar. Men faktum kvarstår, klarar han att leda en andrakedja? Vad jag sett är hans puckbehandling och passningar inte tillräckligt bra.
Och om han inte gör det, finns det någon plats för han i DIF. Ideologin är väl att de få utlänningar vi värvar ska vara framstående i en första eller andrakedja. Sen vet jag inte vad hans lön ligger på men känns som den kan vara lite saftig för att spela i en tredje- eller fjärdekedja.
Wainscotting
Inlägg: 300
Blev medlem: 2009-09-26
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Wainscotting »

Henkos skrev: Vad gäller Zigomanski så är det en karaktär jag verkligen gillar. Men faktum kvarstår, klarar han att leda en andrakedja? Vad jag sett är hans puckbehandling och passningar inte tillräckligt bra.
Och om han inte gör det, finns det någon plats för han i DIF. Ideologin är väl att de få utlänningar vi värvar ska vara framstående i en första eller andrakedja. Sen vet jag inte vad hans lön ligger på men känns som den kan vara lite saftig för att spela i en tredje- eller fjärdekedja.
Tror att jag gärna skulle se Ziggy ett år till. Vi har trots allt inte fått se honom i hundraprocentig högform. När han kom tog det ett rätt bra tag för honom att börja anpassa sig till stor is, ny kultur, annat spel, nytt land, ny stad, nytt lag, nya kompisar och allt i den stilen. Sedan har vi ju hans stackars axel som envisas med att vara trasig. Hade den inte bråkat är det helt klart möjligt att han hade kunnat gå upp i en första- eller andrakedja. Det skulle vara grymt kul att få se en hel och "anpassad" Mike i DIF!
Att det dessutom verkar vara en riktigt skön kille och att han ser ut som en anka när han åker skridskor är bara bonusar, IMO. Han ser ju förjäkla kul ut i åkningen! :lol:

Edit: Och att han är tekningskungen, hur kunde jag glömma det? :oops:
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Snazzi »

Äsch, vi har förhoppnigsvis en ny guldhjälte i kassen. Vad ska vi då med Tellan till? ;)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Daniel942 »

Snazzi skrev:
Äsch, vi har förhoppnigsvis en ny guldhjälte i kassen. Vad ska vi då med Tellan till? ;)
Vi får hoppas att de gör klart med Wesslau snart. Men tänk dig ändå, Wesslau + Tellan ;)
DIF!
Låst