Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Praetori »

Edin skrev:Vad ska Linköping med Storhonken till? Han är en ganska uddlös forward som inte gör grovjobbet som krävs.

Inte ont om Micke, men jag sörjer knappast att han lämnar, blir en bra deal för våran del.
Jag undrar (konspiratoriskt) om det kan vara så att LHC vet något om nästa års serie som inte är public än. Tex att man minskar storleken på rinkarna till något som närmar sig NHL?
För i så fall så är MH en spelare som kanske passar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIFDIF »

Bra affär att Micke lämnar men samtidigt blir jag orolig eftersom bröderna är bästa kompisar vilket kan leda till att Andreas också lämnar..
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Remy Lebeau »

Henkos skrev:
Tyckte det var halvt uppenbart men ska använda smileys i större utsträckning så även de yngre förstår. Vad det gäller predikan var det du som först skrev vad jag fick tycka.
Bra. ???
Edin skrev:Vad ska Linköping med Storhonken till? Han är en ganska uddlös forward som inte gör grovjobbet som krävs.

Inte ont om Micke, men jag sörjer knappast att han lämnar, blir en bra deal för våran del.
Linköping kommer väl att ha lite av ett budgetlag nästa år om jag förstått det rätt. Tror att dom fick honom relativt billigt, och hoppas att han får ut mer av sin potential hos dom i form av en nytändning.


Bra affär för båda parterna dock.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Skulle inte heller sörja om Micke lämnade. Dock ska han ha credd för att han inte har gnällt och gjort ett ganska gediget jobb när han har lirat.

Tror Arvid Strömberg kommer gå in och fylla Mickes roll med bravur. Stenhård spelare med hyggligt målsinne.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Enbom »

Norman känns väl mer som den junioren som är mest mogen att lira i ES av det jag sett under säsongen?
fd skuggan
Inlägg: 158
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av fd skuggan »

Själv tycker jag Honken varit gravt underskattad faktiskt.

Har varit bänkad i omgångar och inte fått så mycket speltid, men NÄR han väl varit inne på isen gjorde han (framförallt efter nyår) några RIKTIGT bra matcher där han dessutom bidragit med hyperviktiga assister och ett par mål som varit i princip matchavgörande.

Jag fattade aldrig varför han aldrig fick chansen efter dom matcherna, förutom som extraspelare i 4:e-linan? Det måste vara nåt socialt eller annat som är i vägen...?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Remy Lebeau »

Undrar om Ekman går till aik om dom går upp? Printz är väl en annan som kan tänkas gå dit om dom (hemska tanke) skulle slå växjö i sista omgången.

Som Oscar Eklund spelat får man vara jävligt nöjd att han har kontrakt. En spelare som tagit enorma kliv likt Wesslau. Lär ha aik-sympatier även han eftersom det är hans moderklubb.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Soulsic
Inlägg: 316
Blev medlem: 2009-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Soulsic »

När AIK spelade i elitserien senast så valde ju Nils Ekman spel i DIF. Nu vet jag dock inte om AIK var intresserade då. Men det skulle vara tungt om han gick dit nu.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Ekman kommer med allra största sannolikhet INTE välja AIK; det är jag helt övertygad om. Tror faktiskt han hamnar i DIF kommande säsong. Känner det starkt.
Bild
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Tror inte Printz skulle gå till gnaget heller. Men spelare gör dumma saker gång efter annan.
Född till sportchef.
Soulsic
Inlägg: 316
Blev medlem: 2009-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Soulsic »

En sak jag tänkte på. Den här tråden har ju fel namn. Ska snarare vara "Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget."
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av robin_dif »

DIF har anmält intresse till Anton Hedman. Ex DIF junior. riktig Tuffing, men han är inte bra nog för DIF enligt min åsikt.Och tror inte DIF är jätte intresserade heller.

http://www.smp.se/sport/elitklubbar-pa- ... 4570%29.gm
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Remy Lebeau »

Allting beror ju på vem Hedman är tänkt att ersätta. Spontant känns det inte intressant när skridskoåkningen är en av hans svagheter. Väger över 100(!) kg och lär få det svårt med tempot i Elitserien.

Även i en "Holmström"-roll framför mål i PP har jag svårt att se mig honom. Våra unga juniorer är säkerligen både billigare och minst lika bra. Nej, det känns dessvärre som en floppvärvning om han kommer hit. Ser tyvärr inte vad han skulle kunna tillföra förutom bredd, och då kan vi lika gärna plocka upp en junior till.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av robin_dif »

Fast det förstås.. Stor Honken , Fimpen och kanske även Tjärna? lär lämna. Och då behövs en tuffing till. Men isf ser jag hellre att vi plockar tillbaka Ahlén. Gjort bra med poäng i ettan också.

http://eliteprospects.com/player.php?player=3693
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIFDIF »

robin_dif skrev:Fast det förstås.. Stor Honken , Fimpen och kanske även Tjärna? lär lämna. Och då behövs en tuffing till. Men isf ser jag hellre att vi plockar tillbaka Ahlén. Gjort bra med poäng i ettan också.

http://eliteprospects.com/player.php?player=3693

Bra koll du har då, Fimpen har kontrakt nästa år
Låst