Niklas Persson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
chribba
Inlägg: 220
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sthlm

Inlägg av chribba »

Snälla,snälla,snälla...Ange källa i era inlägg angående nyförvärv..Hela diskussionen kring olika spelares vara eller inte vara i DIF blir så enormt jävla ihålig och onödig annars..



113 WHB
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

vill/kan inte avslöja källan. men den är pålitlig och menar även att Hammarbys målis Daniel Larsson och Thomas Johansson är klara för DIF, men att det offentliggörs först när de spelat klart för säsongen. observera att Persson inte är klar, utan endast högaktuell.
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

jensa öhling skrev:vill/kan inte avslöja källan. men den är pålitlig och menar även att Hammarbys målis Daniel Larsson och Thomas Johansson är klara för DIF, men att det offentliggörs först när de spelat klart för säsongen. observera att Persson inte är klar, utan endast högaktuell.
sportbladet.se? :P

Haha, skämt åsido....ska man tro alla källor man hör nu så är ju typ alla "transferspelare" klara för tre klubbar...vänta o så, vi kan knappast påverka en transfer.

Som chribba säger, KÄLLOR! Inga tomma rykten...
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

nej, det är som du säger bara vänta och se. de blir ju ändå klara så småningom.
wExL
Inlägg: 24
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: småland

Inlägg av wExL »

Jag ser det här som en helt onödig tråd egentligen.
Den som skriver något i tråden måste ha källor och inte skriva vad fan den vill.

Jensa Öhling, Ska du komma med något så ge oss källor. Du behöver inte spamma ner tråden utan editera dina inlägg istället.

Ta hellre fram tryckta källor än internet upplagor av någonting eftersom chansen är stor att det är påhitt.

Dubbel post av dig chribba är onödig. Skriv 1 inlägg istället. Dessutom så kan du istället ta kontakt med den som du vill ha källan ifrån istället för att skriva onödiga inlägg i tråden.

Som sagt den säkraste källan är ju naturligvis Djurgårdens egna eller Spelaren aktuella klubb hemsida. Kvällstidningar som Aftonbladet och expressen ska man vara lite osäkra till eftersom dem spekulera gärna i övergångarna.

Jensa Öhling, såg att du skrev att här i slutet att du inte kan avslöja källan och lite annat om folk från Hammarby/.... Ta och skriv detta i ett inlägg direkt i början så slipper vi onödiga svar som vi fick.
Therocket1 får tummen upp. Bra jobbat
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

jensa öhling skrev:vill/kan inte avslöja källan. men den är pålitlig och menar även att Hammarbys målis Daniel Larsson och Thomas Johansson är klara för DIF, men att det offentliggörs först när de spelat klart för säsongen. observera att Persson inte är klar, utan endast högaktuell.
Bra försök, men vad jag har hört så bestämmer sig Johansson först efter säsongen var han vill spela nästa säsong. Jag vet inte hur stor inverkan ett sm-guld för Linköping skulle vara, men förhoppningsvis inte så stor eftersom de ser ut som en riktigt stark kandidat till guldet.
Användarvisningsbild
chribba
Inlägg: 220
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sthlm

Inlägg av chribba »

wExL skrev:Jag ser det här som en helt onödig tråd egentligen.
Den som skriver något i tråden måste ha källor och inte skriva vad fan den vill.

Jensa Öhling, Ska du komma med något så ge oss källor. Du behöver inte spamma ner tråden utan editera dina inlägg istället.

Ta hellre fram tryckta källor än internet upplagor av någonting eftersom chansen är stor att det är påhitt.

Dubbel post av dig chribba är onödig. Skriv 1 inlägg istället. Dessutom så kan du istället ta kontakt med den som du vill ha källan ifrån istället för att skriva onödiga inlägg i tråden.

Som sagt den säkraste källan är ju naturligvis Djurgårdens egna eller Spelaren aktuella klubb hemsida. Kvällstidningar som Aftonbladet och expressen ska man vara lite osäkra till eftersom dem spekulera gärna i övergångarna.

Jensa Öhling, såg att du skrev att här i slutet att du inte kan avslöja källan och lite annat om folk från Hammarby/.... Ta och skriv detta i ett inlägg direkt i början så slipper vi onödiga svar som vi fick.
Kan hålla med dig om att denna tråd är är synnerligen onödig..Men frågan är om inte ditt besserwisser inlägg var det mest onödiga och mest irriterande av samtliga....

Valde att inte ta kontakt direkt med skribenten i fokus för att det säkerligen fanns FLER än jag själv som ville läsa svaren på mina funderingar och spörsmål..Funderingar som jag alldeles uppenbarligen delade med flera andra..

Oj,oj,oj,oj...va hemskt att jag skrev 2 inlägg direkt efter varandra..Vart är världen på väg.....*suck*

get a life mate..

113 WHB
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Like it or not, jensa öhling har ju haft rätt om Thomas Johansson.

Och eftersom vi släppt Mattias Andersson på målisposten måste det ju betyda att ledningen har nån som är bättre/mer lovande på gång, så varför inte Larsson?

Visst är det härligt onödigt att spekulera. Men å andra sidan har vi ju inte mycket annat nu när säsongen är över :(
Lycka är att vara djurgårdare
jarnkamin
Inlägg: 58
Blev medlem: 2006-03-19

Inlägg av jarnkamin »

Det är ju bara att inse. Jensa Öhling har koll på transfremarknaden. Så LÅT han spekulera.......
+
Användarvisningsbild
Lunkan
Inlägg: 79
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Lunkan »

jensa öhling skrev:vill/kan inte avslöja källan. men den är pålitlig och menar även att Hammarbys målis Daniel Larsson och Thomas Johansson är klara för DIF, men att det offentliggörs först när de spelat klart för säsongen. observera att Persson inte är klar, utan endast högaktuell.
En poäng till Jensa :)
wille5
Inlägg: 63
Blev medlem: 2006-04-12

Inlägg av wille5 »

jensa öhling skrev:Niklas är enligt rykten mer eller mindre klar. Bra värvning!


asså hur vet du det att Niklas Persson är klar för DIF
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

wille5 skrev:
jensa öhling skrev:Niklas är enligt rykten mer eller mindre klar. Bra värvning!


asså hur vet du det att Niklas Persson är klar för DIF
Jesna vet allt när det gäller transfers. Han har inte haft fel hittills.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

Jag tycker att det kan vara ok att inte ange sina källor givet att man byggt upp någon form av trovärdighet genom att ett antal gånger ha levererat korrekt info.

Ta bara Frasse på sin tid som prickade rätt gång efter gång.

När jag själv hade en person på insidan som gav mig information skrev jag ett par inlägg om sensationella värvningar här inne utan att ange källan. Det ligger ju i sakens natur...

Nu till ämnet - värvningen av Pettersson är ok. En rutinerad bredd-back. Vad jag efterlyser är värvningen med stort V. Backen som tillför en extra dimension och som spetsar truppen ytterligare.

Jag vill se 4 tunga värvningar:

- En offensiv back av högsta elitserieklass (gärna med rapp skrdskoåkning och ett grymt högerfattat skott).
- En defensiv backklippa med mängder av rutin och intutiv speluppfattning (typ Robban Nordmark i sin glans dagar) som kan sprida trygghet.
- En storväxt speedig power-forward som inte bara nöter ner motståndarna utan även kan hitta kassen och trycka/böka in pucken.
- En lirare av högstaklass, med magiska handleder, irrationell spelstil och målkänsla. En kille som både kan servera och näta (av Micke Nylander/Espen-typ).
Användarvisningsbild
Järnkaminen90
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-04-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skoj med Niklas

Inlägg av Järnkaminen90 »

Det äör ropligt att höra att det nästan är klart med Niklas Persson nu. Hoppas han skriver på kontraktet och kommer till vår fina klubb vilket skulle ge oss en oerhörd förstärkning :D
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Skriv svar