Varför inte en ny målvakt?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Adam Blomster
Inlägg: 170
Blev medlem: 2005-06-09

Varför inte en ny målvakt?

Inlägg av Adam Blomster »

Efter denna halvtaskiga säsong tycker jag att man kanske skulle kunna förstärka på målvaktssidan också...Tycker att Lassila har varit upp och ner.....Varför inte då ta kontakt med södertälje och RASTISLAV STANA som är en mycket bra målvakt...Ifall nu Södertälje åker ner så tycker jag att man ska slå till direkt.....Lr va tycker ni?? 8)
fd skuggan
Inlägg: 158
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av fd skuggan »

Lassila har varit överlag grym, och vi ska vara väldigt glada att han stannar en säsong till.
Alla målvakter är upponer under en hel säsong, men Lasilla har räddat oss så många gånger i år att vi ska ta av oss hatten, buga och tacka för att vi slapp kvalserien.
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Kid Notorious »

Jag håller med skuggan.
Anledningen till att Lassila varit upp och ner beror nästan helt på backarna. Får vi bättre backar till nästa säsong, så kommer Lassila att bli en av elitseriens absoluta toppmålvakter. Det är jag helt övertygad om.
jarnkamin
Inlägg: 58
Blev medlem: 2006-03-19

Inlägg av jarnkamin »

Vill inte ha nån dyr, svagig slovak. vill ha en ung, lovande Daniel Larsson.......
+
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

Lassila har gjort några grymma matcher. Han är ung och har framtiden för sig. Med en mer stabil backbesättning kommer han att göra ett ännu bättre jobb. Dessutom brukar det vara som följer: Dåligt backspel = många insläpta mål = dåligt självförtroende hos målvakten =sämre målvaktsspel = ännu fler insläpta mål.

En liten kommentar till din tråd: Det finns en silly season tråd där denna tråd passar. Kanske kan moderatorn flytta?
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Lassila har potentialen

Inlägg av Frasse »

Visst är det så att Lassila har potentialen att bli en enormt duktig målvakt.
Dock behöver han ha ett försvar värt namnat framför sig för att kunna nå upp till den nivå han borde kunna spela på.
En liten kommentar till din tråd: Det finns en silly season tråd där denna tråd passar. Kanske kan moderatorn flytta?
Nu skall du inte vara sådan, det är ju mycket roligare med flera trådar i ämnet då det visar att forumet är aktivt...... :wink:
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Bara för att hålla forumet levande.. anklaga mig inte för trollfasoner nu..

Kul att ni diskuterar målvakten.. Luleås förstekeeper spelade i finska A-landslaget den här säsongen och Luleås tredjemålvakt spelar i Tre Kronor, ja A-landslaget alltså. Och till skillnad mot Malmö IF där tredjemålvakten också spelar i A-landslaget så talar vi här om herrlandslaget. Lite bredd i truppen skadar ju aldrig :P

Tredjemålvakt märk väl, inte tredje målvakt för Luleås tredje målvakt har nog lagt av för decennier sedan :wink:
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Lassila har potentialen

Inlägg av Andy »

Frasse skrev:Visst är det så att Lassila har potentialen att bli en enormt duktig målvakt.
Dock behöver han ha ett försvar värt namnat framför sig för att kunna nå upp till den nivå han borde kunna spela på.
En liten kommentar till din tråd: Det finns en silly season tråd där denna tråd passar. Kanske kan moderatorn flytta?
Nu skall du inte vara sådan, det är ju mycket roligare med flera trådar i ämnet då det visar att forumet är aktivt...... :wink:
Måste ju få bitcha lite :wink: Tycker bara att det är så mycket smidigare att läsa om alla lövergångsspekulationer på ett ställe. Om du nu är "den riktige Frasse" måste du ha lite smaskiga rykten att komma med...
Användarvisningsbild
Strömberg=power
Inlägg: 364
Blev medlem: 2005-09-24
Ort: Lidköping

Re: Varför inte en ny målvakt?

Inlägg av Strömberg=power »

Adam Blomster skrev:Efter denna halvtaskiga säsong tycker jag att man kanske skulle kunna förstärka på målvaktssidan också...Tycker att Lassila har varit upp och ner.....Varför inte då ta kontakt med södertälje och RASTISLAV STANA som är en mycket bra målvakt...Ifall nu Södertälje åker ner så tycker jag att man ska slå till direkt.....Lr va tycker ni?? 8)
Bra idé!
Användarvisningsbild
addendif
Inlägg: 22
Blev medlem: 2006-03-30

Inlägg av addendif »

skulle dom inte kunna värva christopher heino-lindberg spelad väl i hammarby förut om jag inte minns fel!!
Dif forever!!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Inlägg av Remy Lebeau »

christopher var väl på väg till DIF, som jag uppfattade det i alla fall, vad som hände sen har jag ingen aning om.
jarnkamin
Inlägg: 58
Blev medlem: 2006-03-19

Inlägg av jarnkamin »

Remy Lebeau skrev:christopher var väl på väg till DIF, som jag uppfattade det i alla fall, vad som hände sen har jag ingen aning om.
Helt klart så lockades han av kaffesumpets pengar. Men allt han fått smaka är trä bänk.........
+
gulgul
Inlägg: 138
Blev medlem: 2005-12-29

Inlägg av gulgul »

Hur ska vi ha råd? :S vi är ju skyldiga huddinge hockey 700 000kr..
Skriv svar