Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

Marcus Matthiasson vore en kanonvärvning. Minns honom med stor glädje från slutspelet 97/98 när jag tyckte att han tillföde lite jävlarannama till laget trots sin då relativt unga ålder.

I år borde han väl ha producerat omkring 40 pinnar i Allsvenskan eller något sådant.
Pepp91
Inlägg: 419
Blev medlem: 2006-03-31

Inlägg av Pepp91 »

Det borde väl finnas några bra billiga spelare att plocka ifrån Ryssland?
Klubbarna där kan ju inte betala alltför stora löner så att vi inte har råd att ta några backar som skulle passa?
Eller är jag ute och cyklar :?:
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Pepp91 skrev:Det borde väl finnas några bra billiga spelare att plocka ifrån Ryssland?
Klubbarna där kan ju inte betala alltför stora löner så att vi inte har råd att ta några backar som skulle passa?
Eller är jag ute och cyklar :?:
Öhh, det är precis tvärtom. Ryska klubbar är t.om. i vissa fall rikare än NHL klubbar. Så några billiga spelare i ryska ligan hittar man inte.
rated_x
Inlägg: 198
Blev medlem: 2005-06-11

Inlägg av rated_x »

Står på hockeymagasinet att johan åkerman är aktuell.. någon som har läst nått om detta??
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Inlägg av *Knirre »

rated_x skrev:Står på hockeymagasinet att johan åkerman är aktuell.. någon som har läst nått om detta??
Om detta är sant så kommer det att bli en av de största floppvärvningarnai klubbens historia. Åkerman är den långsammaste spelaren i hockeysverige idag och hänger inte alls med ens mot de bättre allsvenska lagen. Han är hyfsad i PP, men rör sig så långsamt att det är skrattretande. Men om SAIK går upp kanske han stannar, även om jag är rädd för att även dom vet att han inte skulle hänga med i elitserien.

Dessutom har han ett sjukt begär av att lobba sina passningar över hela banan, ser asskumt ut.
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Det är ju bara rykten.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av bastis7 »

robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Inlägg av robin_dif »

statitiskt sett så verkar han ju grym på att göra poäng!
men som sagt han har ju knappt lirat nått i es!
så det är väll inte helt omöjligt att han inte håller!
men han lär nog förstärka dif darriga backsida!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

*Knirre skrev:
rated_x skrev:Står på hockeymagasinet att johan åkerman är aktuell.. någon som har läst nått om detta??
Om detta är sant så kommer det att bli en av de största floppvärvningarnai klubbens historia. Åkerman är den långsammaste spelaren i hockeysverige idag och hänger inte alls med ens mot de bättre allsvenska lagen. Han är hyfsad i PP, men rör sig så långsamt att det är skrattretande. Men om SAIK går upp kanske han stannar, även om jag är rädd för att även dom vet att han inte skulle hänga med i elitserien.

Dessutom har han ett sjukt begär av att lobba sina passningar över hela banan, ser asskumt ut.
Håller med. Skulle det ryktet vara sant är ambitionerna med nästa års trupp likvärdiga med årets "satsning" på odugliga backar.

Att han är kung enligt skelleftesupportrarna är otroligt oförståeligt. Kan tänka mig att han är bra mot, ja typ Oskarshamn hemma.

Börjar för övrigt bli väldigt orolig över backsidan. Forwardssidan ser ut att bli helt okey, liksom i år. Däremot är det konstigt att ledningen ser ut att begå samma misstag som förra året, nämligen att vänta med att värva till i Juli, Augusti. Hur många bra backar finns då att tillgå?

Visserligen verkar Johansson komma tillbaka men sedan då? De övriga lagen har redan börjat värva klassbackar eller åtminstonde backar som håller normal elitserieklass. Ska det vara så j-la svårt eller?

Börja med att ringa Frögren, verkar visst inte få speltid i FBK men han skulle varit en stjärna bland årets Djurgårdsbackar. Vi måste ha haft något av den allra sämsta backbesättningen genom Elitseriens historia.

Skulle vara intressant att veta vad som fått DIF att förlänga Liwings kontrakt med två nya år. Ge killen en skivstång genast.....

T.ex. P-A Lundström är ju klasser bättre än Liwing i egen zon men han verkade man inte intresserad av.

Äh, nu har jag gnällt färdigt för idag.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

Therocket1 skrev:
Pepp91 skrev:Det borde väl finnas några bra billiga spelare att plocka ifrån Ryssland?
Klubbarna där kan ju inte betala alltför stora löner så att vi inte har råd att ta några backar som skulle passa?
Eller är jag ute och cyklar :?:
Öhh, det är precis tvärtom. Ryska klubbar är t.om. i vissa fall rikare än NHL klubbar. Så några billiga spelare i ryska ligan hittar man inte.
Som sagt - du är rejält ute och cycklar vad avser det ekonomiska. Dessutom brukar ryska spelare ha svårt att passa in i väst-europeiska lag med betoning på LAG.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
*Knirre skrev:
rated_x skrev:Står på hockeymagasinet att johan åkerman är aktuell.. någon som har läst nått om detta??
Om detta är sant så kommer det att bli en av de största floppvärvningarnai klubbens historia. Åkerman är den långsammaste spelaren i hockeysverige idag och hänger inte alls med ens mot de bättre allsvenska lagen. Han är hyfsad i PP, men rör sig så långsamt att det är skrattretande. Men om SAIK går upp kanske han stannar, även om jag är rädd för att även dom vet att han inte skulle hänga med i elitserien.

Dessutom har han ett sjukt begär av att lobba sina passningar över hela banan, ser asskumt ut.
Håller med. Skulle det ryktet vara sant är ambitionerna med nästa års trupp likvärdiga med årets "satsning" på odugliga backar.

Att han är kung enligt skelleftesupportrarna är otroligt oförståeligt. Kan tänka mig att han är bra mot, ja typ Oskarshamn hemma.

Börjar för övrigt bli väldigt orolig över backsidan. Forwardssidan ser ut att bli helt okey, liksom i år. Däremot är det konstigt att ledningen ser ut att begå samma misstag som förra året, nämligen att vänta med att värva till i Juli, Augusti. Hur många bra backar finns då att tillgå?

Visserligen verkar Johansson komma tillbaka men sedan då? De övriga lagen har redan börjat värva klassbackar eller åtminstonde backar som håller normal elitserieklass. Ska det vara så j-la svårt eller?

Börja med att ringa Frögren, verkar visst inte få speltid i FBK men han skulle varit en stjärna bland årets Djurgårdsbackar. Vi måste ha haft något av den allra sämsta backbesättningen genom Elitseriens historia.

Skulle vara intressant att veta vad som fått DIF att förlänga Liwings kontrakt med två nya år. Ge killen en skivstång genast.....

T.ex. P-A Lundström är ju klasser bättre än Liwing i egen zon men han verkade man inte intresserad av.

Äh, nu har jag gnällt färdigt för idag.
Håller med till hundra procent. Det är svårt att hitta bra backar i de lägre divisionerna. Jag skulle vilja påstå att det är ett betydligt större steg att gå upp en divison för defensiva än offensiv spelare.

Ska vi gå på jakt i Allsvenskan och tro att ett gäng lågbudget värvningar ska rädda oss tycker jag att vi kan börja snegla på dvärgar från Lettland lika gärna (ni minns alla vem jag talar om).
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Hmm när börjar VM?

Jag tycker nästan att Djurgården borde skicka en scout och titta på bra utländska backar som inte behöver för mycket pengar. Man kan ju tycka att det åtminståne borde finnas någon bra back som tjänar dåligt i hoceyeuropa.
al bundy
Inlägg: 55
Blev medlem: 2005-06-09

Önskelista

Inlägg av al bundy »

Forwards - poängkungar
Backar - stabila

Varför inte;
Niklas Persson från Leksand
Ritola också Leksand
Mattiasson från Malmö
Gråhns från AIK
Ryno från Oskarshamn

T.Johansson från LHC
Angell från Bofors
IronMike och Fransosen från Tyskland
Kim Jönsson från Rögle
Bemström från Leksand
Hersley från Malmö
Boumedienne från SSK

Tompa, Bommen, Bema och Angell är väl ingen omöjlighet?
Kom Igen Thore
Inlägg: 33
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Kom Igen Thore »

Ni som anser att en eventuell värvning av Johan Åkerman skulle vara typ världens största skandalvärvning som det verkar.
Vad räknar ni med att vi ska värva?
Åkerman vann trots allt poängligan i hela allsvenskan nu denna säsongen, och är och har alltid varit en pålitlig poängplockare, fruktansvärt bra i PP som pointman. Dessutom stockholmare.Är det inte på ett ungefär vad vi söker/behöver?
Sen att han är som "Knirre" sa slö på grillerna. Hmm.
Thomas Johansson är väl knappast nån raket han heller, dock en mycket bra back för det. Nu kan man inte jämföra dessa kanske. Men Åkerman är väl ändå flera klasser bättre än i stort sett samtliga backar i föregående säsongs trupp?
Och personligen anser jag att han är alldeles för bra för allsvenskan.
Fattar inte hur vissa tänker. Värvar vi Åkerman, T Johansson och förhoppningsvis en klassback till så ser det ljust ut tycker jag.
Men detta är ju de pessimistiskas forum va det verkar så jag är väl rätt ensam.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kom Igen Thore skrev:Ni som anser att en eventuell värvning av Johan Åkerman skulle vara typ världens största skandalvärvning som det verkar.
Vad räknar ni med att vi ska värva?
Åkerman vann trots allt poängligan i hela allsvenskan nu denna säsongen, och är och har alltid varit en pålitlig poängplockare, fruktansvärt bra i PP som pointman. Dessutom stockholmare.Är det inte på ett ungefär vad vi söker/behöver?
Sen att han är som "Knirre" sa slö på grillerna. Hmm.
Thomas Johansson är väl knappast nån raket han heller, dock en mycket bra back för det. Nu kan man inte jämföra dessa kanske. Men Åkerman är väl ändå flera klasser bättre än i stort sett samtliga backar i föregående säsongs trupp?
Och personligen anser jag att han är alldeles för bra för allsvenskan.
Fattar inte hur vissa tänker. Värvar vi Åkerman, T Johansson och förhoppningsvis en klassback till så ser det ljust ut tycker jag.

Men detta är ju de pessimistiskas forum va det verkar så jag är väl rätt ensam.
Med all respekt för din åsikt, men har du sett Åkerman den senaste tiden, eller går du efter statistik och tidningsreferenser?

Du har helt rätt i att killen varit klart framstående bland de allsvenska spelarna poängmässigt, men mot bättre lag i kvalserien har han varit direkt dålig flera matcher.

Tro mig, han är inget för Elitserien.

Vi får väl se vem som får rätt och jag hoppas innerligt att DIF-ledningen inte gör en jätteblunder till. Tror hellre jag sett att vi behållit Mattsson (hemska tanke) eller Ryman (rysningar).
Skriv svar